5631
Sök

När är det vinterväglag?

SÄNK MER!
389 Inlägg
27 februari 2012
Audi_powah skrev:
dahlens skrev:
tänk även på att alla bor inte på samma ställe i sverige.. vissa kanske kan kasta på sommardäck redan nu..

Och vart skulle det vara? I vilket län är det plus grader på morgonen när man tex skall iväg till jobbet?
Jag bor själv i Södermanland, typ Mitten av Sverige. Och här är det fortfarande 5-7 minus grader varje morgon hmm

längre ner i Sverige kanske? hos mig (örebro) har det inte varit kallare än -1 EN  gång på en och en halv vecka. ligger normalt runt 2-3 grader på nätterna. så även här är det fortfarande för kallt för att åka på sommardäck..
Senast redigerat av dahlens (27 februari 2012)

7 385 Inlägg
27 februari 2012
vi har då inga minus grader på nätterna här nere smile

1 515 Inlägg
27 februari 2012
Marcus- skrev:
Audi_powah skrev:
dahlens skrev:
tänk även på att alla bor inte på samma ställe i sverige.. vissa kanske kan kasta på sommardäck redan nu..

Och vart skulle det vara? I vilket län är det plus grader på morgonen när man tex skall iväg till jobbet?
Jag bor själv i Södermanland, typ Mitten av Sverige. Och här är det fortfarande 5-7 minus grader varje morgon hmm

Vi har minst 2+ dygnet runt. Nästan 10 på dagarna. Prognosen säger + för två veckor framåt.
Förstår inte varför du sitter här och gnäller roll Ingen har tvingat dig att byta sulor wink

Inte så att jag vill gnälla, men förstår bara inte varför man inte kan vänta som alla andra tills det är "rätt" att byta.

Men aja, era bilar, era liv. Bara ni sätter er själva i trädet så är det grönt smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

287 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Audi_powah skrev:
Marcus- skrev:
Audi_powah skrev:

Vi har minst 2+ dygnet runt. Nästan 10 på dagarna. Prognosen säger + för två veckor framåt.
Förstår inte varför du sitter här och gnäller roll Ingen har tvingat dig att byta sulor wink

Inte så att jag vill gnälla, men förstår bara inte varför man inte kan vänta som alla andra tills det är "rätt" att byta.

Men aja, era bilar, era liv. Bara ni sätter er själva i trädet så är det grönt smile

Förstår inte hur det kan vara fara för allmänheten om det är torr asfalt och plus!här i norrköping finns inte en snöflinga nånstans,om lagen säger att man får ha sommar däck så förstår jag inte varför det skulle vara nåt problem!Eller har jag fattat fel?

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?

6 733 Inlägg
27 februari 2012
Därför finns dubbfritt.

"Vinter"väglag är det fram tills man slipper skrapa rutan under 1-2 vecka/ors tid

imo.
Senast redigerat av Malheus (27 februari 2012)

De/Dem

7 385 Inlägg
27 februari 2012
Malheus skrev:
Därför finns dubbfritt.

"Vinter"väglag är det fram tills man slipper skrapa rutan under 1-2 vecka/ors tid

imo.

som här då med andra ord smile har sluppit att skrapa i ca 2 veckor nu

6 733 Inlägg
27 februari 2012
Har dock "inga" sommardäck att åka på, när man ska åka bredare än Volvolirare måste man offra däcken

:>

De/Dem

Muttley
27 februari 2012
CHEEVA skrev:
vi har då inga minus grader på nätterna här nere smile

Vi hade -8 i morse och jag bor 4,5 mil från kstad. Kan inte tänka mig att ni hade plus. Men under dagen var de upp till 5plus. Men de ska bli runt 9-10 plus dagtid. Men de kan fortfarande komma köldnätter och snö. Så känns rätt dumt och bytta tillbaka till sommardäck innan.

1 722 Inlägg
27 februari 2012
HAR NI REDAN SOMMAR där nere i söder?!?!?!?!????

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Muttley
27 februari 2012
Kanelbullen skrev:

Nä, påväg till vår. Däremot har vi ingen snö, förutom den millimetern som kom i eftermiddag och kommer försvinna imorgon när de blir 10 pluss igen.

1 722 Inlägg
27 februari 2012
tkd_rille skrev:
Kanelbullen skrev:

Nä, påväg till vår. Däremot har vi ingen snö, förutom den millimetern som kom i eftermiddag och kommer försvinna imorgon när de blir 10 pluss igen.

eller jag menar typ vår tongue

vad tråkigt att inte kunna köra skoter big_smile ?
Senast redigerat av Kanelbullen (27 februari 2012)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Muttley
27 februari 2012
Kanelbullen skrev:
tkd_rille skrev:
Kanelbullen skrev:

eller jag menar typ vår tongue

vad tråkigt att inte kunna köra skoter big_smile ?

haha ja de brukar vi aldrig kunna förutom de 2 föregående vintrarna. Men jag är sur för jag planerade att för första gången på 10 år ta och prova på utförsåkning igen. I mars, men de känns som man gick bet på det. Och vill inte ta mig upp till sälen för att åka då jag tycker de är dyrt smile.

1 265 Inlägg
27 februari 2012
Här i Övertorneå så har vi Snödrivor på 2meter i korsningarna

5 198 Inlägg
27 februari 2012
Samma diskutioner varje år om sommar/vinterdäck,,,, vad är det som ska va så svårt att vänta tiden ut. Vi bor i sverige och här kan snö komma i april till och med.

287 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
blubb!

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?

7 385 Inlägg
27 februari 2012
tkd_rille skrev:
Kanelbullen skrev:

i kristianstad kom de då ingen snö ... de gånger jag kollat på termometern har det inte varit -

5 198 Inlägg
27 februari 2012
nån som kollat dagens väderkarta inför morgondagen ? näe just..kanske inte snö överallt men..

1 816 Inlägg
27 februari 2012
Malheus skrev:
Därför finns dubbfritt.

imo.

Ja som har bilen i garage slipper ju skrapa rutorna, innebär det att jag kan köra på sommardäck året runt då? wink

5 198 Inlägg
27 februari 2012
Hilmer skrev:
Malheus skrev:
Därför finns dubbfritt.

imo.

Ja som har bilen i garage slipper ju skrapa rutorna, innebär det att jag kan köra på sommardäck året runt då? wink

japp.... i garaget..

Forummoderator
26 675 Inlägg
27 februari 2012
gamlingen skrev:
Samma diskutioner varje år om sommar/vinterdäck,,,, vad är det som ska va så svårt att vänta tiden ut. Vi bor i sverige och här kan snö komma i april till och med.

Var detta jag försökte berätta men folk är ju alldeles för sommardäckskåta södersöver så det är bara att hoppas på att man inte får höra om dem på nyheterna framöver..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök