Nya klonk och knak i honda civic type r 02a.

tommen23
27 februari 2012 · 46 Inlägg

var ute och åkte en ganska bra bit igår och körde på ganska skapligt. efter det när man var tillbaka i lite lugnare tempo så tycker jag att det låter annorlunda inne i bilen. inget ifrån motorn och inget som känns. men typ över farthinder så klonkar det, och när man svänger så tycker jag att det låter som om att det knakar bak i bilen... sen så är det ett tjutande ljud hela tiden, men det kanske bara är vinterdäcken. men bör man låta någon kolla på bilen, eller bör man bara köra på och vara vaksam? vet att det kan låta lite i en ctr men tänkte bara eftersom att det är ljud som jag inte hört förut!

Honda Civic ek4 "Hello Kitty" (1998)
Gloom
17 april 2012 · 90 Inlägg

Förmodligen bussningar som måste bytas. Det är rätt gamla bilar vi kör och de har körts hårt dessutom. Jag behövde byta de bakre länkarmarna då det knackade när bilen var hårt lastad eller när man körde hårt i kurvor och svackor.

tommen23
17 april 2012 · 46 Inlägg

felet var att ägaren innan, av någon anledning hade haft front läppen borta, och inte fäst den med dom 5 eller 6 skruvarna som det ska. så efter att ha skruvat dit den så är det tyst över guppen:)

Honda Civic ek4 "Hello Kitty" (1998)
Gloom
17 april 2012 · 90 Inlägg

Okej!
Sjysst att det var ett sådant lätt problem, men kanske svårt att hitta?

Hur var det med det tjutande missljudet?

tommen23 skrev:
felet var att ägaren innan, av någon anledning hade haft front läppen borta, och inte fäst den med dom 5 eller 6 skruvarna som det ska. så efter att ha skruvat dit den så är det tyst över guppen:)

Senast redigerat av Gloom (17 april 2012)

tommen23
17 april 2012 · 46 Inlägg

jo, det var skönt. fast inte direkt något man skulle misstänka...haha! det var nog bara mina extremt äckligt dåliga dubbdäck. för det försvann när sommardäcken kom på



Gloom skrev:
Okej!
Sjysst att det var ett sådant lätt problem, men kanske svårt att hitta?

Hur var det med det tjutande missljudet?

tommen23 skrev:
felet var att ägaren innan, av någon anledning hade haft front läppen borta, och inte fäst den med dom 5 eller 6 skruvarna som det ska. så efter att ha skruvat dit den så är det tyst över guppen:)

Honda Civic ek4 "Hello Kitty" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang