Volvo 745 turbo 90:a bilen dör vid 3500 Rpm med 1,5 i överladd på blandad e85 o 95 oktan

cpu1337
10 mars 2012 · 766 Inlägg

Softis skrev:
Varför tror du inte att det spika?
Överladd deluxe ju, lät bara BRRRRRRRR

Hoppas du inte gav över 5000 för en så problem bil:-/

Xuri One Man Clan
10 mars 2012 · 4 287 Inlägg

spickar de låter de inte BRRR de låter tickeli tickeli tick å i ditt fall med orginal stakar å kolvar så slutar de nog rätt säkert med PANG när nått trillar utanför ditt blockt när du krökt vevstakarna.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Frissan
10 mars 2012 · 4 693 Inlägg

cpu1337 skrev:

Softis skrev:
Varför tror du inte att det spika?
Överladd deluxe ju, lät bara BRRRRRRRR

Du har varken turbo eller spridare som räcker? Så varför försöka döda kolvar och stakarna?

Slangen till WG lossnade, det var inte mitt fel.
Och om man läser i dina inlägg så ska inte du någon dator

Booyakasha!
Frissan
10 mars 2012 · 4 693 Inlägg

cpu1337 skrev:

Softis skrev:
Varför tror du inte att det spika?
Överladd deluxe ju, lät bara BRRRRRRRR

Hoppas du inte gav över 5000 för en så problem bil:-/

1500

Booyakasha!
Frissan
10 mars 2012 · 4 693 Inlägg

Xuri skrev:
spickar de låter de inte BRRR de låter tickeli tickeli tick å i ditt fall med orginal stakar å kolvar så slutar de nog rätt säkert med PANG när nått trillar utanför ditt blockt när du krökt vevstakarna.

Så att det spikar är alltså inte när den får för lite bensin och går som en påse nötter?
Misständer lite då och då.

Så har jag fått det förklarat för mig iaf.

Något tickande har jag inte hört och jag tror knappast att jag kröker stakarna med så lite pulver som jag har.
Dom ska ju hålla till 350 hk

Booyakasha!
Xuri One Man Clan
10 mars 2012 · 4 287 Inlägg

Softis skrev:

Xuri skrev:
spickar de låter de inte BRRR de låter tickeli tickeli tick å i ditt fall med orginal stakar å kolvar så slutar de nog rätt säkert med PANG när nått trillar utanför ditt blockt när du krökt vevstakarna.

Så att det spikar är alltså inte när den får för lite bensin och går som en påse nötter?
Misständer lite då och då.

Så har jag fått det förklarat för mig iaf.

Något tickande har jag inte hört och jag tror knappast att jag kröker stakarna med så lite pulver som jag har.
Dom ska ju hålla till 350 hk

Spikar gör de när bilen får för lite soppa eller du har fel tändinställning. du behöver inte ens märka de på tappad prestanda eller så och de kan vara svårt å höra att de ens spikar.

Du har aktiv tändsänkning på din bil OM den börjar spika för att du ska slippa motorhaverier.

Dina stakar håller för 3-350hk OM din motor är rätt justerad.

OM din bil hade spikat hade du lagt delar i motorn med redan orginal effekt...

Folk köper vevstakar å kolvar som klarar 1000hk men ändå lyckas dom köra sönder grejerna, hur tror du detta sker ?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Frissan
10 mars 2012 · 4 693 Inlägg

Xuri skrev:

Softis skrev:

Xuri skrev:
spickar de låter de inte BRRR de låter tickeli tickeli tick å i ditt fall med orginal stakar å kolvar så slutar de nog rätt säkert med PANG när nått trillar utanför ditt blockt när du krökt vevstakarna.

Så att det spikar är alltså inte när den får för lite bensin och går som en påse nötter?
Misständer lite då och då.

Så har jag fått det förklarat för mig iaf.

Något tickande har jag inte hört och jag tror knappast att jag kröker stakarna med så lite pulver som jag har.
Dom ska ju hålla till 350 hk

Spikar gör de när bilen får för lite soppa eller du har fel tändinställning. du behöver inte ens märka de på tappad prestanda eller så och de kan vara svårt å höra att de ens spikar.

Du har aktiv tändsänkning på din bil OM den börjar spika för att du ska slippa motorhaverier.

Dina stakar håller för 3-350hk OM din motor är rätt justerad.

OM din bil hade spikat hade du lagt delar i motorn med redan orginal effekt...

Folk köper vevstakar å kolvar som klarar 1000hk men ändå lyckas dom köra sönder grejerna, hur tror du detta sker ?

Alla andra säger ju spika så då gjorde jag också det eftersom att jag trodde det.
Det vart iaf för mycket ladd, det jag ville komma fram till tongue

Har tändchip liggandes, bara en guldbox som fattas.
Sen kanske man slipper spikningar som inte märks om jag nu har såna

Booyakasha!
Xuri One Man Clan
11 mars 2012 · 4 287 Inlägg

Softis skrev:

Xuri skrev:

Softis skrev:

Så att det spikar är alltså inte när den får för lite bensin och går som en påse nötter?
Misständer lite då och då.

Så har jag fått det förklarat för mig iaf.

Något tickande har jag inte hört och jag tror knappast att jag kröker stakarna med så lite pulver som jag har.
Dom ska ju hålla till 350 hk

Spikar gör de när bilen får för lite soppa eller du har fel tändinställning. du behöver inte ens märka de på tappad prestanda eller så och de kan vara svårt å höra att de ens spikar.

Du har aktiv tändsänkning på din bil OM den börjar spika för att du ska slippa motorhaverier.

Dina stakar håller för 3-350hk OM din motor är rätt justerad.

OM din bil hade spikat hade du lagt delar i motorn med redan orginal effekt...

Folk köper vevstakar å kolvar som klarar 1000hk men ändå lyckas dom köra sönder grejerna, hur tror du detta sker ?

Alla andra säger ju spika så då gjorde jag också det eftersom att jag trodde det.
Det vart iaf för mycket ladd, det jag ville komma fram till tongue

Har tändchip liggandes, bara en guldbox som fattas.
Sen kanske man slipper spikningar som inte märks om jag nu har såna

så länge bilen får soppan som den ska å du håller dig under 3-350 hästar är tändchip helt onödigt.

risken med tändchip är bara att du plockar bort anti-spikskydd osv.

tändchip enligt mig till rödblock är bara lurendrejeri.

vet flertalet bilar som plockat 280-320 hästar med bara chippat soppa....

jag själv fick bara strul när jag bestämde mig för tändchip så slänge de åt helvete.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Frissan
11 mars 2012 · 4 693 Inlägg

Xuri skrev:

Softis skrev:

Xuri skrev:

Spikar gör de när bilen får för lite soppa eller du har fel tändinställning. du behöver inte ens märka de på tappad prestanda eller så och de kan vara svårt å höra att de ens spikar.

Du har aktiv tändsänkning på din bil OM den börjar spika för att du ska slippa motorhaverier.

Dina stakar håller för 3-350hk OM din motor är rätt justerad.

OM din bil hade spikat hade du lagt delar i motorn med redan orginal effekt...

Folk köper vevstakar å kolvar som klarar 1000hk men ändå lyckas dom köra sönder grejerna, hur tror du detta sker ?

Alla andra säger ju spika så då gjorde jag också det eftersom att jag trodde det.
Det vart iaf för mycket ladd, det jag ville komma fram till tongue

Har tändchip liggandes, bara en guldbox som fattas.
Sen kanske man slipper spikningar som inte märks om jag nu har såna

så länge bilen får soppan som den ska å du håller dig under 3-350 hästar är tändchip helt onödigt.

risken med tändchip är bara att du plockar bort anti-spikskydd osv.

tändchip enligt mig till rödblock är bara lurendrejeri.

vet flertalet bilar som plockat 280-320 hästar med bara chippat soppa....

jag själv fick bara strul när jag bestämde mig för tändchip så slänge de åt helvete.

Så bilen tänder alltså inte bättre?
Justerar tändningen så den blir optimal?

Min bil är orginal förutom öppet filter, Ecomax och 1,2 bar i ladd

Booyakasha!
Xuri One Man Clan
11 mars 2012 · 4 287 Inlägg

Softis skrev:

Xuri skrev:

Softis skrev:

Alla andra säger ju spika så då gjorde jag också det eftersom att jag trodde det.
Det vart iaf för mycket ladd, det jag ville komma fram till tongue

Har tändchip liggandes, bara en guldbox som fattas.
Sen kanske man slipper spikningar som inte märks om jag nu har såna

så länge bilen får soppan som den ska å du håller dig under 3-350 hästar är tändchip helt onödigt.

risken med tändchip är bara att du plockar bort anti-spikskydd osv.

tändchip enligt mig till rödblock är bara lurendrejeri.

vet flertalet bilar som plockat 280-320 hästar med bara chippat soppa....

jag själv fick bara strul när jag bestämde mig för tändchip så slänge de åt helvete.

Så bilen tänder alltså inte bättre?
Justerar tändningen så den blir optimal?

Min bil är orginal förutom öppet filter, Ecomax och 1,2 bar i ladd

de enda dom justerar är tidpunkten som tändningen kommer skicka gnista på.

man sänker tändningen för att kunna köra på mer laddtryck. då undviker man spik lättare.

men en orginalturbo ger inte 30 hästar mer om du går från 1.2-1.5 bars laddtryck.....

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
grindborg2
11 mars 2012 · 87 Inlägg

håll er till ämnet eller skicka pm till varandra.

nuh017_86
16 mars 2012 · 22 Inlägg

jag har hittat mitt fel på bilen de va luftmassemätare som inte ville hänga med över 1.0 bar..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang