9 september 2006
Trådstartare
Jag skall trimma min A3 1.8tsq. Jag skall lämna in bilen för uppgradering av chippet på måndag då får den 210 hk orginal är det 180 hk.
1:Jag tänkte byta luftfilter på den också. Nån som vet vad som är bra och vad som är dåligt angående filter? Plus hur man skall ha den? Tex avskärmad eller inte avskärmad osv.
2:Jag funderar på att lägga in en pysventil också? Men jag kan inget om pysventil, typ var den skall sitta, vad som är bra och dåligt med den och vad den har för funktion?
3:Jag undrar också vad Wastegate och downpipe är för nåt, Vad dom har för funktioner, Om man får några hk ifall man pillar med dom eller så?
4:Avgassystem. Jag undrar om det spelar nån roll ifall man bygger ett eget avgassystem eller att man skall köpa färdiga typ från Ferrita el simons eller liknande. Undrar också om det spelar nån roll ifall man byter katten eller inte. Måste man programera om nånting när man byter katten eller avgassystemet. Typ liknande.
5: Om ni själva har några bra ideer så är ni välkomna att höra av er till mig. Skriv gärna till mig angående detta Och även om stylingtillbehör.
MVH: Mr_persiano
Senast redigerat av mr_persiano (9 september 2006)