2893
Sök

Volvo 945 ltt 97:a ladd problem

108 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
hejsan har en volvo 945:a 97:a lätttrycks turbo. Men jag har nu byggt om den till "fulltryck" min setup på den är extraktor, t3/t4 aggregat,större ic.(chromad) större downpipe,andra tryckrör, andra spridare. och enligt förra ägaren så har han chippat denna men det tror jag ej. för jag kan inte köra över 1bar i laddtryck för då går tryckvakten i. Men min fråga är hur får man bort tryckvakten på en sån här bil? vore tacksam för svar MVH:)

2 452 Inlägg
29 februari 2012
lättast o se är ju kolla där bränsleboxen är om den är chippad så märker du ju det,dels skall det inte sitta en bygel over boxen där det sitter en skallskruv man får såga bort,är den borta så kolla i boxen annars är det ju bara o köpa ett chip till den ...

döden kommer tillbaka

1 298 Inlägg
29 februari 2012
Denna kärra är ju mer än ombyggd till "fulltryck". Den kan vara chippad i bränsleboxen men inte i tändboxen. Tändningen hänger då inte med och den hackar när man laddar för mycket. Ska du ladda runt 1.0 bar och över så måste tändboxen chippas. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 februari 2012
Pendulum skrev:
Denna kärra är ju mer än ombyggd till "fulltryck". Den kan vara chippad i bränsleboxen men inte i tändboxen. Tändningen hänger då inte med och den hackar när man laddar för mycket. Ska du ladda runt 1.0 bar och över så måste tändboxen chippas. smile

jag har kört med 1,5bar i ladd med en t3\t4 utan tändchipp, har inte vart några problem alls.
vid 300hk har jag hört att man behöver tändchipp och det är från en som gör chipp

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 298 Inlägg
29 februari 2012
turboforssen skrev:
Pendulum skrev:

jag har kört med 1,5bar i ladd med en t3\t4 utan tändchipp, har inte vart några problem alls.
vid 300hk har jag hört att man behöver tändchipp och det är från en som gör chipp

Det var värst? :p Jag har hört om folk som fått laddproblem långt mycket tidigare. Det kanske beror på något annat då.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 februari 2012
Pendulum skrev:
turboforssen skrev:
Pendulum skrev:

Det var värst? :p Jag har hört om folk som fått laddproblem långt mycket tidigare. Det kanske beror på något annat då.

det skulle jag tro smile

210 Inlägg
29 februari 2012
Bränsleboxen värkar ju vara öppnad ialla fall smile

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

108 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
ingen som har ngt tips isåfall?? om villket chip man ska vända sig till!? mvh

2 452 Inlägg
1 mars 2012
finns ju vikingchip,bsr,autoteck o klracing är bara o välja från dom aktörer

döden kommer tillbaka

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
1 mars 2012
Dongki skrev:
ingen som har ngt tips isåfall?? om villket chip man ska vända sig till!? mvh

jag tycker du ska köpa dig ett vikingchipp till bränsle boxen smile

108 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
okej men behöver jag inget chip till tändboxen då?

210 Inlägg
1 mars 2012
Det tror inte jag behövs , men rekomenderar vikings trimm chipp. kolla blocket smile

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

10 Inlägg
10 mars 2012
du måste ha ett trimchip som är avsett för just de spridarna du andvänder
alla trimchip är avsedda för originalspridare , byter man spridare så blir det fel bränsleblandning
(Klracing har ett chip som är avsett för de gröna spridarna)

108 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
men om jag sätter dit original spridarna då??

Sök