Volvo s40 t4 hackar vid låga varv, svara ej på gasen.

volvo-racer
12 mars 2012 · 724 Inlägg

Så här såg tändstiften ut.
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1562578

har även kört igen alla slangar med startgas utan att hitta nåt.
dock såg ena tändkablen ärgad ut på insidan

volvo-racer
12 mars 2012 · 724 Inlägg

Lite update:
har gjort rent i tändkabeln och nu verkar det ha försvunnit? har inte hackat nåt sedan dess...blir att köpa nya så det bli 100%

rudarmy
13 mars 2012 · 354 Inlägg

köp tändkablarna på volvo, sen får du va uppmärksam om/när bilen börjar rycka å ha sig nästa gång.
kolla då så tändstiften är ok så du slipper köpa fler spolar..
gött att bilen funkar nu igen!

Volvo S40 "2.0t på E85" (1999)
Sketstopp24v STREETRACER
13 mars 2012 · 892 Inlägg

Jag ska hämta nya kablar o stift på volvo idag, 1000kr yikes

Har inte bytt nån givare, men mätt upp så att dem iaf fungerar...
LMM är ny på min me o alla vacumslangar e bytta...
Blir det inte bättre med stift o kablat så blir nästa steg o byta lambda.

Gott att det redade till sig för dig smile Hoppas ju på det bästa med min idag smile

Bmc Crew
volvo-racer
13 mars 2012 · 724 Inlägg

fan den började igen så jag tog en x-tra koll på tändkablarna...hur fan kunde jag miss detta:/
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1563418
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1563416

kan sprickorna orsak problemet...måste ju va det..

loow Jävel
13 mars 2012 · 2 018 Inlägg

volvo-racer skrev:
fan den började igen så jag tog en x-tra koll på tändkablarna...hur fan kunde jag miss detta:/
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1563418
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1563416

kan sprickorna orsak problemet...måste ju va det..

Det är felet! Hade samma fel på min. Bytte för nån vecka sen. Har även en tråd här på garaget om de.

You got to risk it, to get the biscuit :)
loow Jävel
13 mars 2012 · 2 018 Inlägg
You got to risk it, to get the biscuit :)
volvo-racer
13 mars 2012 · 724 Inlägg

men nu funkar din som den ska?

loow Jävel
13 mars 2012 · 2 018 Inlägg

Japp, har dock fått tät vevhusventilation, så håller på o skruvar med de nu. Riktigt pilligt

You got to risk it, to get the biscuit :)
volvo-racer
13 mars 2012 · 724 Inlägg

fan va tråkigt hmm har gjort den jobbet på några 850 tar väl ca 3timmar men det e lite värre på x40modellerna. ska måste du ta av tråget också?

Nybergrobin
13 mars 2012 · 2 381 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
Jag ska hämta nya kablar o stift på volvo idag, 1000kr yikes

Har inte bytt nån givare, men mätt upp så att dem iaf fungerar...
LMM är ny på min me o alla vacumslangar e bytta...
Blir det inte bättre med stift o kablat så blir nästa steg o byta lambda.

Gott att det redade till sig för dig smile Hoppas ju på det bästa med min idag smile

Till min audi ville ekonomen ha ca 200kr/stift så det var rätt så billigt med 1000kr för stift+ tändkablar yikes Jag vill inte ens tänka på hur mycket kablarna till audin skulle kosta

Sketstopp24v STREETRACER
13 mars 2012 · 892 Inlägg

Bytte kablar o stift... ingen skillnad =/ spolarna är hyfsat nya, såg inga sprickor elr liknande...

Blir ju galen =/ Lämnar in min bil på en lokal verkstad för en felsökning, de gör såna för 200kr o de brukar ha rätt 9/10 ggr. Felsöka är grymt tråkigt!

Har ju även en ny oljefälla och ett nytt soppafilter som ska bytas nån dag.. Detta verkar ju vara ett jäkligt vanligt fel på just X40, så några borde ju ha löst det o kan berätta hur dem gjorde wink

Hoppas det ordnar till sig för dig snart.. smile

Bmc Crew
loow Jävel
14 mars 2012 · 2 018 Inlägg

volvo-racer skrev:
fan va tråkigt hmm har gjort den jobbet på några 850 tar väl ca 3timmar men det e lite värre på x40modellerna. ska måste du ta av tråget också?

Nej tråget behöver jag inte ta bort, men spridare,insug,kylarslangar,oljesticka o massa annat tjafs, o trångt som satan.. Jag står ute på uppfarten och skruvar. Vill tipsa nån annan som ska görat att göra det inomhus.
Hann inte ens klart igår så ska fortsätta idag.

You got to risk it, to get the biscuit :)
volvo-racer
14 mars 2012 · 724 Inlägg

Plankpojk skrev:

volvo-racer skrev:
fan va tråkigt hmm har gjort den jobbet på några 850 tar väl ca 3timmar men det e lite värre på x40modellerna. ska måste du ta av tråget också?

Nej tråget behöver jag inte ta bort, men spridare,insug,kylarslangar,oljesticka o massa annat tjafs, o trångt som satan.. Jag står ute på uppfarten och skruvar. Vill tipsa nån annan som ska görat att göra det inomhus.
Hann inte ens klart igår så ska fortsätta idag.

jo det vet jag att man måste göra...men jag tänkte ifall den understa kanalen är helt igensatt så kanske du åker på att ta ner tråget..

loow Jävel
14 mars 2012 · 2 018 Inlägg

volvo-racer skrev:

Plankpojk skrev:

volvo-racer skrev:
fan va tråkigt hmm har gjort den jobbet på några 850 tar väl ca 3timmar men det e lite värre på x40modellerna. ska måste du ta av tråget också?

Nej tråget behöver jag inte ta bort, men spridare,insug,kylarslangar,oljesticka o massa annat tjafs, o trångt som satan.. Jag står ute på uppfarten och skruvar. Vill tipsa nån annan som ska görat att göra det inomhus.
Hann inte ens klart igår så ska fortsätta idag.

jo det vet jag att man måste göra...men jag tänkte ifall den understa kanalen är helt igensatt så kanske du åker på att ta ner tråget..

Du menar så, neeh allting var öppet och fräscht. t.o.m oljefällan.. Tråkigt nog, menmen.. Nu är biljävln ihop. Kan tyvärr inte provstarta förens imorn..

You got to risk it, to get the biscuit :)
volvo-racer
14 mars 2012 · 724 Inlägg

fan va skumt?
Update:

satt på nya tändkablar vilket inte hjälpte hmm pendlar i tomgång från 1000rpm - 0rpm typ dör och svar ej på gas:/
billig just nu...

volvo-racer
14 mars 2012 · 724 Inlägg

kan det va chipet? verkar hjälpa att hålla ner gasen tills den kommer igen?
kan man byta chipet lr måste man lämna in den för det?

Senast redigerat av volvo-racer (14 mars 2012)

Sketstopp24v STREETRACER
14 mars 2012 · 892 Inlägg

tempgivare till motorn? Hade du bytt/kollat den?

Bmc Crew
volvo-racer
14 mars 2012 · 724 Inlägg

tempgivaren är bytt för ca 1år sedan..

hur går det med din?

Sketstopp24v STREETRACER
14 mars 2012 · 892 Inlägg

okej, det är inte det beryktade "styrboxfelet" på 98orna på din då? =/

Det går inge vidare i nuläget... finns en verkstad här som gör felsökning för 200kr, så ska lämna in den imorn o se om dem hittar nåt fel..
Har ju ideér på soppafilter,soppapump,lambda,spjällhus elr tempgivare... elr nån annan jäkla muppig givare =/

Bmc Crew
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang