Mopedbil Aixam sportline tomgång problem

tobbegute
3 mars 2012 · 3 Inlägg

Hej

Jag har lite problem sedan en tid tillbaka med mopedbilens tomgång!
Jag lyckas inte få tomgången att funka vilket är ett jätte problem i korsningar stoppljus etc då den dör
om man inte håller lite gas..
Har försökt mig på att ställa in förgasarskruven till max och då håller den ett satans varv men sen när jag vrider ner den lite lite så dör den...
Har gjort rent luftfiltret med men det blev inte bättre testade även utan luftfilteret och det värkade funka då :S
Har kollat kröken om den var igensotad men icke..
Håller på att bli galen här inget värkar hjälpa! Hoppas på lite hjälp nu från er kunniga här tongue

tobbegute
29 mars 2012 · 3 Inlägg

tobbegute skrev:
Hej

Jag har lite problem sedan en tid tillbaka med mopedbilens tomgång!
Jag lyckas inte få tomgången att funka vilket är ett jätte problem i korsningar stoppljus etc då den dör
om man inte håller lite gas..
Har försökt mig på att ställa in förgasarskruven till max och då håller den ett satans varv men sen när jag vrider ner den lite lite så dör den...
Har gjort rent luftfiltret med men det blev inte bättre testade även utan luftfilteret och det värkade funka då :S
Har kollat kröken om den var igensotad men icke..
Håller på att bli galen här inget värkar hjälpa! Hoppas på lite hjälp nu från er kunniga här tongue

Har nu haft den på service och de gjorde en felsökning på keblaget men hittade inga läckor eller nått.
Men sen fick jag igång tomgången igen så satt jag på lyset och den dog... den gick ner på ett lägre tomgångsnivå
Någon som har något förslag?
Kan säga att centrallåset inte funkar heller sedan en tid tillbaka kan ej heller nollställa trippmätaren och bakrute torkaren går inte tillbaka helt. Om det kan vara till någon hjälp`?

ambush
17 juli 2020 · 1 Inlägg

Hej, skaplig bump här men har exakt samma problem med min Aixam - löste det sig för dig och i så fall vad var felet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang