Angående: Gatebil satsar hårt på "nya" Mantorp Park 15-17 Juni!!!

Besserwisser
9 maj 2012 ·

audi-fjar skrev:
jasså det såg inte ut som det.. men hur som helst så har killen rätt det är ju hur många besökare som hälst ... låt säga att det kostar 2-3 mille för de 3 dagarna ah då har dom ju tjänat 7 miljoner  dom kan väll ta o sänka priserna lite åtminstonde för min del är det inga problem o betala det som dom begär men man måste tänka lite på andra som inte har råd.. förra året såg ja enhel del som plankade in hur roligt är det...

Frågan kvarstår. Varför startar du inte en likadan tillställning där du i princip bjuder besökarna på inträdet?

SkylinePeter
9 maj 2012 · 388 Inlägg

ska man gnälla på att det är dyrt så kan man ju jämföra med elmia. hur mycket tjänar inte bilsport där och hur kul är det om man jämför.

det är ju inte varje enskilt evenemang som ska gå jämt ut utan gatebil har mer än bara 4 träffar men pengarna som kommer in från dom ska driva runt alt. taxibilarna är inte gratis, trailern med kläder, transportbilarna för taxi mm

helt klart värt pengarna att åka på gatebil i alla fall

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
Audi_powah
9 maj 2012 · 1 515 Inlägg

audi-fjar skrev:

Mannenmyten skrev:

audi-fjar skrev:
och varför tar du åt dig så mycket smile??  ja kan hålla med lite lite dyrt är det ju men det är 1 gång om året..

Vaddå tar åt mig? Det var av ren välvilja som jag tipsade om en affärsidé som skulle kunna göra honom, dig och alla andra som tror på de beräkningar som någon tidigare spekulerat fram stenrika.

jasså det såg inte ut som det.. men hur som helst så har killen rätt det är ju hur många besökare som hälst ... låt säga att det kostar 2-3 mille för de 3 dagarna ah då har dom ju tjänat 7 miljoner  dom kan väll ta o sänka priserna lite åtminstonde för min del är det inga problem o betala det som dom begär men man måste tänka lite på andra som inte har råd.. förra året såg ja enhel del som plankade in hur roligt är det...

Well said, once again! big_smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Gc8 Lackerare
9 maj 2012 · 587 Inlägg

Audi_powah skrev:

audi-fjar skrev:

Mannenmyten skrev:

Vaddå tar åt mig? Det var av ren välvilja som jag tipsade om en affärsidé som skulle kunna göra honom, dig och alla andra som tror på de beräkningar som någon tidigare spekulerat fram stenrika.

jasså det såg inte ut som det.. men hur som helst så har killen rätt det är ju hur många besökare som hälst ... låt säga att det kostar 2-3 mille för de 3 dagarna ah då har dom ju tjänat 7 miljoner  dom kan väll ta o sänka priserna lite åtminstonde för min del är det inga problem o betala det som dom begär men man måste tänka lite på andra som inte har råd.. förra året såg ja enhel del som plankade in hur roligt är det...

Well said, once again! big_smile

ja men det är ju så.. tycker synd om dom som kollar på o önskar att köra fast de inte har råd,  eller som förra året såg ca 4-5 st som plankade ;S

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
Geiros Low is a lifestyle
9 maj 2012 · 956 Inlägg

Inte för att vara den som är den.. men denna tråden börjar bli lite off topic?
Jävla tjat om pengar. Jag tycker det är svindyrt också. men vad kostar inte ett tråkig bilsport event?
Här händer saker överallt!!!

Jag vill åtminstone se tandem drifting. en tävling!!! inkl en topp 16 stege borde gå att få ihop!

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Gatebil_Rille
10 maj 2012 · 35 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/117/116793/116793-7801bffcbea47c4baae3345be1f98681.jpg
Detta kommer på Gatebil Mantorp fredag, lördag och final söndag

Per-Turbo
10 maj 2012 · 84 Inlägg

Blir hur bra som hälst! smile

Per-Turbo
Volvo V70 "Gatebil Rescue Safety Car" (2005)
fluppidupp ...
10 maj 2012 · 757 Inlägg

tycker defenetivt att dom borde kunna köra något annat än drifting som det börjar bli på tok för mycket av. mer sinnessjuka bilar som är helt okontrollerbara smile 16 bilar stege borde ju inte vara omöjligt. går ju fort att beta av om man nu slipper polisen som jagar en hela natten tongue hade själv övervägt att köra på rudskogen om man skulle hunnit få ihop bilen och haft råd att köra (tömt hela spargrisen och börjar få panik).

man kan älta om pengar i all evighet. självklart skulle jag också vilja tjäna pengar på någonting som jag skapat så det är med största säkerhet några årslöner som ska ut där med wink det är helt OK.

Något jag tycker däremot är ju att den svenska delen av siten borde ju kunna översättas till svenska rakt igenom och inte norska lite här och där.

fluppidupp ...
10 maj 2012 · 757 Inlägg

det som gör att jag däremot skulle tveka över när det kommer till körningen på banan är alla sladdstissna förare. som bestämt ska komma på ställ och är helt galna. kanske ska träna lite på drifting innan man ger sig ut på banan med dyra bilar som är fixade för t ex köra fort i kurvorna och inte så brett som det bara går.

BoostGuy
10 maj 2012 · 953 Inlägg

När det gäller åskådare på driftingen på kvällen kosta de samma pris som att gå in vanligt på dagen eller ingår de i helg passet?

Clintan66
10 maj 2012 · 2 011 Inlägg

Gatebil_Rille skrev:

Thedriftking skrev:

Gatebil_Rille skrev:

Givetvis så är du välkommen med ditt projekt. Allt är möjligt och tycker du själv att du har en bil som kommer bli något speciellt så visa upp den. Vi har en stor utställplats för bilar och med erfarenhet blir det snart fullt där, men det finns alltid plats för alla och vi fixar och trixar så alla får sin plats. Det är ju först till kvarn som gäller.

Vart anmäler man sig för bara utställning?

Ingen föranmälan behövs om man kommer som ensam eller några stycken. alla har chansen att ställa ut sina bilar och det finns plats till alla. Blir det fullt..? ja då har vi slagit rekord wink
Du kommer som person till huvudporten och löser biljett. Festivalbiljett kostar 800,- för hela helgen, dags biljett kostar 250,- per dag och att ställa ut bilen kostar 250,- för hela helgen.
ska man campa oxå så kostar camping 400,- för hela helgen per tält/husvagn/husbil. (alltså hela gänget typ 4 pers delar på campingen)
Löser man dock enbart dagsbiljett så kommer man inte in på kvällens underhållning och det kontrolleras att man har festival biljett där.

En fråga här ang kvällsdriftingen. När man löser en dags inträdet har man då inte tillgång för att se kvälls driftingen? Tänkte på du skrev underhållning och tänkte om det enbart är musik osv eller det innefattar även kvälls driftingen?

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Gatebil_Rille
10 maj 2012 · 35 Inlägg

Driver_85 skrev:
När det gäller åskådare på driftingen på kvällen kosta de samma pris som att gå in vanligt på dagen eller ingår de i helg passet?

Detta ingår i helgpasset och kostar inget extra. Läktare och allt är oxå gratis så det är bara att bänka sig för lite Drifting.
smile

Turbovin Turbo lover
10 maj 2012 · 555 Inlägg

Jag tycker det är värt varenda krona, iaf som besökare, jämfört med Bilsports pissiga event.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Per-Turbo
11 maj 2012 · 84 Inlägg

Turbovin skrev:
Jag tycker det är värt varenda krona, iaf som besökare, jämfört med Bilsports pissiga event.

Äntligen nån som har fattat rätt! lollol

Per-Turbo
Volvo V70 "Gatebil Rescue Safety Car" (2005)
Hermanssons_Garage
11 maj 2012 · 2 415 Inlägg

Per-Turbo skrev:

Turbovin skrev:
Jag tycker det är värt varenda krona, iaf som besökare, jämfört med Bilsports pissiga event.

Äntligen nån som har fattat rätt! lollol

haha. klart det är värt varje krona. men man måste väl stödja dom som gillar samma sport smile
finns det något som är bättre än att sitta och dricka öl och titta på bilar som åker på bredden och titta på alla nakna brukar som är över allt? smile nästan så man blir skevögd tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Anton-DekorTeknik
11 maj 2012 · 964 Inlägg

Vafan, vad är det för argument att dom ska sänka priserna för körning m.m. bara för att dom tjänar för mycket?
Gör ni liknande när ARLA tjänar miljoner på mjölk eller Apple tjänar för mycket på deras telefoner.


Allt har ett värde och jag tycker det är bra att det kostar lite då slipper man mycket löst folk.


Finns ju 5100.se om ni vill köra billigt på Mantorp!

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Gatebil_Rille
11 maj 2012 · 35 Inlägg

Då vill jag lägga till att har ni en seriös bilklubb med mer än 10 medlemmar som vill komma på Gatebil på Mantorp, så gör en klubbanmälan till mig så får ni rabatt.
Detta görs för att vi ska kunna få detta som ett tillfälle för många klubbar att samlas på ett ställe och visa upp sina bilar till en stor publik. Alla är automatiskt med i juryn's bedömning om snyggaste bil på Gatebil Mantorp! tongue
skicka ett mail till: rikard@gatebil.no så ordnar jag med placering och allt.

//Rikard T.

https://www1.garaget.org/gallery/images/117/116793/116793-0749911045d16d39b41c294b319f66d3.jpg

hedley Saaboholic
11 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Angående saker som behövs med personal osv skulle jag vilja påpeka att det behövs personal som kan uppföra sig. Som inte börjar skrika som idioter på folk och har taskig attityd. Något som förekom i höstas på rudskogen. Detta förekom mot både besökare och folk som skulle köra och det blev ett jävla liv så fort någon inte körde precis där denna person pekade osv. Tycker det är respektlös mot folk som besöker eventet, lite mer medmänsklighet hade inte vart helt fel. (Kommer man helt ny till ett event där det står och går folk överallt är det inte världens simplaste grej att veta exakt vart man ska och inte ska).

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Per-Turbo
14 maj 2012 · 84 Inlägg

Noterad, ska ge beskedet vidare smile Tack!

Per-Turbo
Volvo V70 "Gatebil Rescue Safety Car" (2005)
__AleXx_ oijoij-society.com
14 maj 2012 · 774 Inlägg

Hur funkar de med utställningen av bilar iår? Bara dyka upp som förra året? tongue

Volkswagen Golf Mk2 "OijOij Stance and Fitment" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang