Wastegate problem.

H0lmgren
5 mars 2012 · 572 Inlägg

Hallå ja.. Jag satte i en laddmätare i går och såg att laddet förändrade sig när jag låg i 100 och växlade ner till fyran så lade laddet sig på 0.6-0.7. Det ska ligga på 0.9-1.0. Och jag googlade lite och hittade en jävla massa som hade samma problem.. Och alla skrev att det va wastegaten. Och jag sökte lite på wastegate och hittade info om dessa.. Då jag tänkte på det med fjädern inne i wastegaten. Original wastegate på en audi a4 1,8 tq. Hur mycket ladd tåler då fjädern? Såg att där finns andra att köpa som tåler 1.3 bar mm.


Kan jag byta ut fjädern till en styvare så att säga.. Skulle detta hjälpa mig??? Eller måste jag byta ut hela wastegaaten??


MVH Daniel

Senast redigerat av Dannz0 (5 mars 2012)

DZ Design På Facebook
Adse "The guy who never make up his mind"
5 mars 2012 · 347 Inlägg

Jag hade satsat på en ny wastegate.

Nulla tenaci invia est via
Pehrnow
5 mars 2012 · 118 Inlägg

Danne du får köpa dig en japsare istället smile fast det smidigaste e nog att byta hela wg

H0lmgren
5 mars 2012 · 572 Inlägg

Pehrnow skrev:
Danne du får köpa dig en japsare istället smile fast det smidigaste e nog att byta hela wg

Har haft jappsare så det räcker.. smile

Ska köra med stil nu förstår du wink


Ja det får bli att byta hela den jevlen så den laddar 1.1 som den ska göra.. smile

Ja förästen.. Så märkte jag idag att den ska vist ligga på 1.1 i ladd.. När jag tog bilen i kväll när den va helt kall så laddade den 1.1 Så det blir att byta hela och se hur det funkar.. smile

DZ Design På Facebook
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang