4920
Sök

Trasiga vindrutetorkare Saab 9-5

13 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Hej
Jag har en Saab 9-5 Sportcombi M08 med sensorpaket. Glasmästaren bytte vindruta och glömde stoppa i någon sladd så backsensorn inte funkade vilket saabverkstaden fixade enligt förra ägaren. Nu har torkarna vägrat starta ett par kalla morgnar. Ibland fungerar dom och ibland går det inte att få igång dom. Det konstiga är dom dom fungerar ibland. Hur ska jag felsöka detta? Glasmästaren kliade sig bara i huvudet och skylde på att det kunde inte vara deras fel. Han lagade dessutom ett nytt stenskott gratis så jag vill inte krångla mer med honom.

13 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
I morse -8 fungerade dom inte. Får se om dom kommer igång under dagen.

13 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
Var ut och drog ut säkringen och satte i och då fungerade dom. Vafan kan felet vara? Det måste ha med sensorn att göra men vad? Kopplade dom kabeln fel?

13 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Så här sitter sensorn monterad, är det rätt? Det bör ju inte påverkar övriga funktionen men man vill ju dubbelkolla att iaf det är rätt utfört.

https://lh4.googleusercontent.com/-purosayjrS4/T1ceR6Xt0QI/AAAAAAAAATk/WFWZ_gAUyN0/s831/IMAG0241

13 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Kan det vara att torkarmotor(erna) ger för högt motstånd vid kallgrader och därför slår ifrån?

2 982 Inlägg
7 mars 2012
c2h5oh skrev:
Hej
Jag har en Saab 9-5 Sportcombi M08 med sensorpaket. Glasmästaren bytte vindruta och glömde stoppa i någon sladd så backsensorn inte funkade vilket saabverkstaden fixade enligt förra ägaren. Nu har torkarna vägrat starta ett par kalla morgnar. Ibland fungerar dom och ibland går det inte att få igång dom. Det konstiga är dom dom fungerar ibland. Hur ska jag felsöka detta? Glasmästaren kliade sig bara i huvudet och skylde på att det kunde inte vara deras fel. Han lagade dessutom ett nytt stenskott gratis så jag vill inte krångla mer med honom.

han tar betalt från ditt försäkringsbolag för stenskottet och självrisken på 200:- bjöd han på.-..
så krångla hit och dit är det inte, gör om gör rätt...

Sök