3553
Sök

Jonasarvidssons 940 förvandling!

Att få en rolig bil som jag kan vara nöjd med =) + ligga på breställ o diverse!!!

83 159 Visningar
Uppdaterades senast 13 juli 2014
Jävel
2 018 Inlägg
13 april 2012
#81
Fyfan så gött!

You got to risk it, to get the biscuit :)

536 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
#82
Plankpojk skrev:
Fyfan så gött!

Mm snaaaaaaaaart får jag ut den lilla röda brudmagneten igen! wink


Jävel
2 018 Inlägg
13 april 2012
#83
Jonasarvidsson skrev:
Plankpojk skrev:
Fyfan så gött!

Mm snaaaaaaaaart får jag ut den lilla röda brudmagneten igen! wink

Fint de, det kommer att bli en förstklassig trosfuktare!

You got to risk it, to get the biscuit :)

536 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
#84
Plankpojk skrev:
Jonasarvidsson skrev:
Plankpojk skrev:
Fyfan så gött!

Mm snaaaaaaaaart får jag ut den lilla röda brudmagneten igen! wink

Fint de, det kommer att bli en förstklassig trosfuktare!

Var den redan innan, så ska bli kul o se hur det blir nu.. Får nog fan behålla baksätet och inte köra plåtrent, haha! wink


Jävel
2 018 Inlägg
13 april 2012
#85
Jonasarvidsson skrev:
Plankpojk skrev:
Jonasarvidsson skrev:

Mm snaaaaaaaaart får jag ut den lilla röda brudmagneten igen! wink

Fint de, det kommer att bli en förstklassig trosfuktare!

Var den redan innan, så ska bli kul o se hur det blir nu.. Får nog fan behålla baksätet och inte köra plåtrent, haha! wink

Absolut! Gärna skinnbaksäte, så att det blir lätt att torka av.
Neh nu får man väl aknske ge sig wink..

You got to risk it, to get the biscuit :)

536 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
#86
Plankpojk skrev:
Jonasarvidsson skrev:
Plankpojk skrev:

Fint de, det kommer att bli en förstklassig trosfuktare!

Var den redan innan, så ska bli kul o se hur det blir nu.. Får nog fan behålla baksätet och inte köra plåtrent, haha! wink

Absolut! Gärna skinnbaksäte, så att det blir lätt att torka av.
Neh nu får man väl aknske ge sig wink..

Hahahaha. Gammalt polisbaksäte.. I GALON wink  Nä men jag längtar somfan efter att få sitta bakom ratten hela sommaren, ska bli underbart!


Fri fart för ett fritt folk!
14 724 Inlägg
13 april 2012
#87
Jonasarvidsson skrev:
Probably the best LMM in the world, hahahaha
http://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-db02f4b42931a8dc7377a2abf2488180.jpg

bara tälja bort överflödet av vad det nu är och sen måla allt svart så blir det fin fint..försök att måla lmm:ens rör på insidan oxå om det inte är rostfritt rör

kortsiktigt är det ingen större fara men långsiktigt kan det byggas rost på insidan som sedan släpper och förstör turbon totalt

Kör fort så hinner inget hända...

536 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
#88
Growe skrev:
Jonasarvidsson skrev:
Probably the best LMM in the world, hahahaha
http://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-db02f4b42931a8dc7377a2abf2488180.jpg

bara tälja bort överflödet av vad det nu är och sen måla allt svart så blir det fin fint..försök att måla lmm:ens rör på insidan oxå om det inte är rostfritt rör

kortsiktigt är det ingen större fara men långsiktigt kan det byggas rost på insidan som sedan släpper och förstör turbon totalt

Ska inte användas så värst länge. Kommer riktigt sprut så småningom smile


536 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
#89
Liten update:

Har inte hänt så mycket, växellådan är uppe och jag håller på o måtta för spakstället.. verkar som om det ska kortas 100mm dvs BMW spakstället. För att allt ska passa.. Riktigt gay när man inte har svets själv.. Men det får väl gå!

Lite småsaker till motorn är inkopplade.. håller även på att kolla på hur mycket som behöver kapas för att min intercooler ska få plats, verkar som om det är ett nödvändigt ont..

Snart ska skiten va ute på vägarna igen! smile


Jävel
2 018 Inlägg
16 april 2012
#90
Jonasarvidsson skrev:
Liten update:

Har inte hänt så mycket, växellådan är uppe och jag håller på o måtta för spakstället.. verkar som om det ska kortas 100mm dvs BMW spakstället. För att allt ska passa.. Riktigt gay när man inte har svets själv.. Men det får väl gå!

Lite småsaker till motorn är inkopplade.. håller även på att kolla på hur mycket som behöver kapas för att min intercooler ska få plats, verkar som om det är ett nödvändigt ont..

Snart ska skiten va ute på vägarna igen! smile

Kul att höra smile
var noga med spakstället så att ala växlar går i lätt sen smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

536 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
#91
Börjar fan ta sig på riktigt nu.. Har fixat mina bränsleledningar.. Skarvar dom befintliga sålänge innan jag etanolkonverterar i framtiden.. så detta får funka sålänge smile Har även konstaterat att spakstället verkar behöva kapas ca 100 mm för att passa.. Har nästan kopplat klart alla kablar o kontakter till blocket, endast 2 kvar. Har även borrat hål för min BTR och rostskyddat så allt blir finfint! Har även fixat LMM och siliconslangen till turbon! Nu lite bilder!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-ad3224b69cd1281bb415c15faeb76263.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-db421f71500583e2ab913ea8a5b4265e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-0fb957e139b43b1b5ed57bcc1aa441d7.jpg[/url
][url=http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=125768&image=1602597]https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-7569ca3bcf892a18e64f7bd4f693b947.jpg


Blir mer imorgon! smile


230 Inlägg
17 april 2012
#93
fan vad härligt ser riktigt bra ut!! big_smile snart kommer bilen på vägarna big_smile big_smile big_smile


Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
18 april 2012
#94
Snyggt! big_smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

snickare
612 Inlägg
18 april 2012
#95
vart gjorde du av vevhusventilationen? (A)

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

536 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
#96
allenalle skrev:
vart gjorde du av vevhusventilationen? (A)

Vevhusventen har jag dragit till catchtank=) Ska montera plattan på blocket vid ett senare tillfälle, kör med originalburk sålänge smile


536 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#97
Tillbaka med en liten update!

-Spakstället är svetsat
-Endast kardan, kylarslangar och montera tryckrör och lufta koppling kvar!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-1bdc2a72991308b0734edd37bece69dd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-999a7c0c3eeb706dff90bf845ed8f661.jpg

Tätningen uppmot spaken från m90!
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-1baf5b772d5a18356b3c248de4397db0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-d02effba54040aedba5cdbbc508d825b.jpg

Slutgiltliga!
https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125768/125768-744bc956ffab5fd25b50af7e7a11f325.jpg




Om nån vill får ni gärna kika på mitt lilla bekymmer! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3223750


536 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
#98
Bilen är startad men sjäääälvklart mer bekymmer!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3243850

Kort o gått går bilen jäkligt fett. Trots att den inte har annorlunda soppatryck.. Ryker vitt och svart o luktar soppa somfan. Även kass tomgång!

Någon som vet nåt ? smile


22 Inlägg
19 maj 2012
#99
Bra tråd, prem lagd smile

536 Inlägg
28 maj 2012
Trådstartare
#100
Vill bara meddela alla som läser att idag har jag fanimig kört 940!!!!!!! Helt jäkla galet! Nästan 8 månader har den stått på pallbockar.. Nu funkar den o köra med, fattar de knappt! tongue

Nu har jag en liten "to-do lista" bland annat köpa bredbandslambda o spänna över allt igen o checka, sen ska de ut o gasas!!! big_smile



Sök