Olja som skvätt runt växellådan Saab ng900 -98

Glader92
7 mars 2012 · 63 Inlägg

Hejsan! Va och besiktigade pappas Saab igår. Och då slog dom ner på att det läckte olja runt växellådan, jag bytte motorolja i söndags och då va allt tort där omkring. Jag har letat i två dagar nu vart det läcker. Men jag hittar inte det! Jag har torkat rent och grejer men jag hittar det inte.

Så tänkte kolla om det finns några standard ställe som det kan börja läcka på?


Förövrigt så va det så mycket olja att hela länkarmen va ner oljad och balken som är på vänster sida, men lådan va mycket torrare än länkarmen och balk.


Ha en trevlig dag!

Med vänlig hälsning, Marcus Glader

Audi A4 b8 2.0 TDI "Snow White" (2009)
Rob92
7 mars 2012 · 102 Inlägg

Är det inte du själv som har sölat bara, om du nu inte såg det för två dagars sen. Men du kanske är säker på din sak men kolla nivån i lådan. Har för mig att det sitter en nivåplugg på en sidan, bara ett litet tips wink

Glader92
7 mars 2012 · 63 Inlägg

Jag är väldigt säker på att jag inte har sölat haha :-) men jag ska kolla det med nivåpluggen;-)

Audi A4 b8 2.0 TDI "Snow White" (2009)
Rob92
7 mars 2012 · 102 Inlägg

Brukar sitta brevid en av drivaxlarna eller på sidan fram mot kylet, det är bara att öppna den och trycka in fingret och känna om oljan är i ungefär nivå med hållet wink

kwansa Hmm, vet inte?
7 mars 2012 · 1 775 Inlägg

Inte helt ovanligt att bussningen i diffen glappar, så packboxen vid vänster drivaxel inte kan hålla tätt...har det problemet på min 9-3a.....ta tag i drivaxeln och ryck den upp och ner, min kändes som en växelspak big_smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang