4200
Sök

Problem med spikning - volvo 740 turbo

106 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
#1
hejsan har sedan jag bytte till en styvare WG haft problem med att bilen spikar när laddet närmar sig 1,3 -1,4 innan låg det på 0,9 som högst. info om min nuvarande setup hittar ni i beskrivningen av min 740

jag tänkte jag skulle prova ett specialchip som många bekanta använder som ska vara bra, har ingen aning om vad det är för chip i nu..

som jag förstått de så beror spikningar på för mycket ladd och för lite bränsle? jag använder nu T5 spridare från 850 (oranga)?? kan de bli bättre mer till exempel R spridare från 850? eller S60R spridare?

mvh

Frågan är in OM de kommer ta i.. frågan är när, och hur spektakulärt.

8 280 Inlägg
7 mars 2012
#2
Sätt i originalspridarna igen och prova. 850 Turbos spridare är nämligen mindre än dem som sitter original på FT.


Mr_Aira
105 Inlägg
7 mars 2012
#3
kör du på 98oktan?


Hobbyfotograf
717 Inlägg
7 mars 2012
#4
sitter GL spridare i nu, nej han kör på 95 oktan


Hobbyfotograf
717 Inlägg
7 mars 2012
#5
han hade GL spridare i innan han bytte till T5 spridarna menade jag****


Mr_Aira
105 Inlägg
7 mars 2012
#6
kör på 98 vi dom laddtrycken..

kliver in på 98 när ja höjjer över 0,8


Hobbyfotograf
717 Inlägg
7 mars 2012
#7
Mr_Aira skrev:
kör på 98 vi dom laddtrycken..

kliver in på 98 när ja höjjer över 0,8

om jag får citera en grej mot det du skrev, jag körde med 1.3 i ladd med min 740 turbo och den tankades med 95 men senare så fick den för mycket bränsle och surade ner sig, vet du vad det kan vara? nu kör jag med original och runt 1 i ladd med original spridare och tankas på 95..... ska snart tankas med v-power


Mr_Aira
105 Inlägg
7 mars 2012
#8
bjorlen skrev:
Mr_Aira skrev:
kör på 98 vi dom laddtrycken..

kliver in på 98 när ja höjjer över 0,8

om jag får citera en grej mot det du skrev, jag körde med 1.3 i ladd med min 740 turbo och den tankades med 95 men senare så fick den för mycket bränsle och surade ner sig, vet du vad det kan vara? nu kör jag med original och runt 1 i ladd med original spridare och tankas på 95..... ska snart tankas med v-power

hmm de vettefan, men låter som något är fel iaf, lambda/lmm?


Hobbyfotograf
717 Inlägg
7 mars 2012
#9
Mr_Aira skrev:
bjorlen skrev:
Mr_Aira skrev:
kör på 98 vi dom laddtrycken..

kliver in på 98 när ja höjjer över 0,8

om jag får citera en grej mot det du skrev, jag körde med 1.3 i ladd med min 740 turbo och den tankades med 95 men senare så fick den för mycket bränsle och surade ner sig, vet du vad det kan vara? nu kör jag med original och runt 1 i ladd med original spridare och tankas på 95..... ska snart tankas med v-power

hmm de vettefan, men låter som något är fel iaf, lambda/lmm?

har äckel elsystemet i, samt en lambda som inte är i kopplad, har 86ans årsm så vet ej om det behövs lambda?


106 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
#10
vet en som tankade hälften etanol och blev av med spikningarna, jag testade detta men utan resultat.. jo de brukar väl bli  95 oktan då den är lite billigar tongue

Frågan är in OM de kommer ta i.. frågan är när, och hur spektakulärt.


Sök