3985
Sök

Sätta dit tjuvar..

Meldem
4 137 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Hej !

Jag går på en svetskurs här i stan, och sen i midsomras så har det börjat försvinna saker här.
Tex som idag blev en killes batterier snodda, och nån hade ätit upp en polares matlåda.
Sen har det bla. försvunnit Arbetskläder, eller att nån har bytt ut deras trasiga mot någon annans..

En av lärarnas svetshjälm har försvunnit, en "Speedglas", som kostar runt 5.000:- ny..
3-4 datorer har också försvunnit.

Ett par killar på kursen har funderat på att lägga laxeringsmedel eller nåt i matlådan och låta den stå över natten. (det finns en dagskurs, och en kvällskurs, och det är kvällskursen som tattar)

Finns det nåt annat roligt man kan göra? Tips? vill verkligen sätta dit dessa j*vla idioter !

443 Inlägg
8 mars 2012
Ringa polisen?

Meldem
4 137 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Dom gör ju ändå inget.. Så pass dålig koll dom har

3 235 Inlägg
8 mars 2012
Vad med en dold kamera i lokalen?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
8 mars 2012
En eller flera kameror är ju aldrig fel, samt låsa in grejer ordentligt. Sen det där med laxermedel lät skoj tongue haha

1 758 Inlägg
8 mars 2012
Övervakningsutrustning får man inte sätta upp hur som helst.
Risken finns även att eventuellt inspelat material ej godtas som bevis.

Bästa tipset är väl att ni håller koll på era grejer. Lås in sånt som är stöldbegärligt, eller ta med det hem. Säg åt alla skift att hålla ögonen öppna.

Meldem
4 137 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
schnauz skrev:

Bästa tipset är väl att ni håller koll på era grejer. Lås in sånt som är stöldbegärligt, eller ta med det hem. Säg åt alla skift att hålla ögonen öppna.

Nae, vaktmästarn skulle garanterat inte tillåta det heller.

Meldem
4 137 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
En eller flera kameror är ju aldrig fel, samt låsa in grejer ordentligt. Sen det där med laxermedel lät skoj tongue haha

Jo, det hade varit RIKTIGT roligt faktiskt tongue
Synd bara att man inte kan vara där och se..

Haha jag har hört en berätta att det var en kille som snodde shampoo på deras jobb, eller alltså använde det utan att fråga, och tog typ halva flaskan typ.
Till slut tröttnade dom och fyllde flaskan med hydralolja.  Hahahah satan så roligt !

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
8 mars 2012
Haha, sen snodde han inte schampoo längre tongue

12 086 Inlägg
8 mars 2012
Haha snor man någons matlåda är man ju bra patetisk!

Meldem
917 Inlägg
9 mars 2012
vem fan snor en matlåda? blanda i laxeringsmedel, oavsett om du bevittnar händelsen eller inte lär ju historien nå dig kvickt iaf tongue

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

314 Inlägg
9 mars 2012
Jag tänker ju direkt på saker som personen aldrig skulle kunna förklara bort att det är han som är tattaren, typ en färgbomb i något som man vet att tattaren vill ha osv smile

463 Inlägg
9 mars 2012
schnauz skrev:

Vi har bevisfrihet i Sverige vilket innebär att alla bevis oavsett hur de har införskaffats kan använadas i rätten. Däremot kan den som samlat in bevis på ett otillåtet sätt bli anmäld/fälld för det, men det blir en annan rättegång.

Huruvida man får spela in i lokalen som tråden handlar om har jag ingen aning om då jag inte riktigt vet vad den klassas som.

Meldem
4 137 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
Germax skrev:
Haha snor man någons matlåda är man ju bra patetisk!

Håller med. Och han diskar ju ordentligt efter sig och ställer den i diskstället. Precis som att det är okej att sno den typ.. gud så trött jag blir

1 523 Inlägg
9 mars 2012
Säger bara, Laxermedel även i apelsiner o äpplen!
men glöm för f**n inte bort att inte äta dom!

Seg bôvel
322 Inlägg
9 mars 2012
Marticus skrev:
vem fan snor en matlåda? blanda i laxeringsmedel, oavsett om du bevittnar händelsen eller inte lär ju historien nå dig kvickt iaf tongue

Laxermedel är nog ingen vidare idé. Tyvärr.
Kan vara roligt för stunden när tjyven får smaka sin egen medicin, men hur roligt är det när den hämndlystne tjyven bestämmer sig för att preparera TS mat med samma medel?

Sök