4071
Sök

Några snabba frågor om slutsteg..

6 851 Inlägg
9 mars 2012
Ja jag är som sagt inte helt hundra på hur det va med det steget. Har ju haft sånt men även lite andra efter det (och innan). Men har för mej jag testade med ett par kablar in enbart och det funkade. Men det bästa sättet är att själv testa, det är inget som kommer gå sönder om man gör på "rätt" sett.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
9 mars 2012
Vissa steg har att signalen blir motsatt mot vad steget skickar ut på högtalarutgången d.v.s kör man lågpass till högtalarna så får man högpass på utgångarna på lågnivåsidan. Hur det är på detta steget vet jag inte.

På mina gamla PG M44 så fick man signal till samtliga kanaler om man skickade in signalen på kanal 1 & 2 men inte om man skickade in den på kanal 3 & 4. Så det är m.a.o beroende på vad man har för steg.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
10 mars 2012
DanneSundin skrev:
TT-Avant skrev:
CHEEVA skrev:

fader styr bak/fram

Men du skriver ju att du vill ställa bak och fram från cd. Vad är det då du vill ställa i den som du inte kan ställa på steget?

Men du är ju trög på redigt.

Läs vad jag skrev. Jag frågade OM DET GÅR att göra som jag skrev. Som jag nu har fått svar på, att det går. 

Jag ber dig vänligt men bestämt att flytta ditt tryne ifrån min tråd och gå och nosa i någon annans arsle! smile

undrar vem det är som är trög yikes du avfärdade mitt alternativ för att det inte skulle gå att ställa fadern via din hu ...

ditt alternativ funkar precis likadant. Den attityden du har kommer inte ta dig långt i livet

Nu flyttar jag mitt tryne från den här tråden

682 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
vad jag tjänar på det eller vad jag ska ha det till är väl inget du behöver bry dej om egentligen? jag ställde en fråga och sökte ett svar, känner du att det är en dålig bakgrund och anar att jag ska mörda någon med min kunskap, så avstå gärna från att svara. 

Varför jag inte testar själv? För jag vill inte riskera att bränna steget eller liknande. vad vet jag?

Och precis som ni säger så funderar jag lite på om dom är filtrerade, eftersom det står om man vill dra vidare till subslutsteg osv på vissa hemsidor.. 

Jo, antog att alla channels behövde också!

Ber om ursäkt för min attityd men blev lite förbannad.

CHeeva: det var inte riktat till dig. Tack för hjälpen.
Senast redigerat av DanneSundin (10 mars 2012)

Sök