Ja, nu är jag här igen med mina 740 problem

Köpte den alltså nyligen och den har stått ca 2 år med startproblem, föra ägaren bytte nyligen alla tänddelar framme i motorrummet förutom tändmodulen, har provat att försöka starta den med startgas vilken inte gick så gissar på att den inte får någon gnista och att det är tändmodulen som är felet.
Sen när vi vridit på tändningen så hörs ingen av pumpara och det luktar inte bensin nån stan efter några startförsök vilket det borde om den pumpar fram bensin, bensin finns självklart i tanken

Kollat runt lite på olika forum på nätet och alla säger samma sak, bränslepumpsrelät, man kan porva att knacka på det och har testat men hjälpte inte, så har tänkt ta direktström till pumparna för att se så dom funkar men sen såg jag nyss när jag kollade på nytt relä att jag troligtvis har fel färg på mitt, jag har en B230F motor och både på biltema och Skruvat.se så verkare som att jag ska ha ett grönt, kan det vara ett av felen tro?
Ska som sagt mäta lite och prova direktström på pumparna och se om det funkar, funkar direktström byter jag relä och får den ingen gnista byter jag modul

men har färgen på relät nån betydelse? såg nån som skrev i nått forum om att det tydligen har det.
Tack på förhand Mvh Mattias