3216
Sök

Bogserings olycka | titta hit

Muttley
10 mars 2012
Growe skrev:
tkd_rille skrev:
Han säger ju inte vad som har hänt hur ska vi då kunna svara? Enda var att linan släppt. Men slog nån sig eller körde nån av vägen eller vad hände. Innan dess kan vi inte svara på det ju.

hur som helst om vi bara förutsätter att någon skrotat av rejält så är det föraren till bilen som krockar som har ansvaret

värt att nämna så måste båda bilarna vara besiktade skattade och försäkrade vid bogsering

Ja hoppas att de var försäkrade åtminstone.  Jag har en känsla av att den som blev bogserad har åkt upp i baken på den framför. Men de är bara en känsla.

Fri fart för ett fritt folk!
14 634 Inlägg
10 mars 2012
RPM2006 skrev:
F-Tar skrev:
Dess ägare till bilen som ska bogseras ska alltid koppla bogseringslinan själv. Den som kopplat får skiten. De säger iaf de flesta bogseringsföretag.

Men om den som bogserar kör som en idiot, som t.ex. här? http://www.youtube.com/watch?v=4xQTFpkY … re=related

Eller om man fäster bogseröglan i dragbilens ögla och själva öglan lossnar, då är det väl inte den som kopplat som är skyldig?

haha hur ska dom annars få upp en sån där bandvagn det är fullt ös som gäller smile

tycker att ansvaret är på den som vill bli bogserad eftersom denna bett om det på ett eller annat sätt

men jag har svårt att förstå vad som kan gå så illa av att en lina släpper

Kör fort så hinner inget hända...

1 335 Inlägg
10 mars 2012
Growe skrev:
RPM2006 skrev:
F-Tar skrev:
Dess ägare till bilen som ska bogseras ska alltid koppla bogseringslinan själv. Den som kopplat får skiten. De säger iaf de flesta bogseringsföretag.

Men om den som bogserar kör som en idiot, som t.ex. här? http://www.youtube.com/watch?v=4xQTFpkY … re=related

Eller om man fäster bogseröglan i dragbilens ögla och själva öglan lossnar, då är det väl inte den som kopplat som är skyldig?

haha hur ska dom annars få upp en sån där bandvagn det är fullt ös som gäller smile

tycker att ansvaret är på den som vill bli bogserad eftersom denna bett om det på ett eller annat sätt

men jag har svårt att förstå vad som kan gå så illa av att en lina släpper

Alltid den som fäster linan på bilen som ska dras som får skiten, oavsett hur denne kör.

B5 #001

Fri fart för ett fritt folk!
14 634 Inlägg
10 mars 2012
tkd_rille skrev:
Growe skrev:
tkd_rille skrev:
Han säger ju inte vad som har hänt hur ska vi då kunna svara? Enda var att linan släppt. Men slog nån sig eller körde nån av vägen eller vad hände. Innan dess kan vi inte svara på det ju.

hur som helst om vi bara förutsätter att någon skrotat av rejält så är det föraren till bilen som krockar som har ansvaret

värt att nämna så måste båda bilarna vara besiktade skattade och försäkrade vid bogsering

Ja hoppas att de var försäkrade åtminstone.  Jag har en känsla av att den som blev bogserad har åkt upp i baken på den framför. Men de är bara en känsla.

mm fast då förstår jag inte vad linan har med saken att göra
någon har bromsat lite för dåligt då smile

har blivit och bogserat extremt mycket och vi är sällan seriösa när vi gör det men aldrig haft några problem

enda som är lite farligt det är när man drar med en fwd som går ganska bra ..
gjorde kickdown med min 855turbo med autotech steg3 och det var fan otäckt smile fast värre för polarn som höll på att trilla omkull i bilen bakom smile

Kör fort så hinner inget hända...

Muttley
10 mars 2012
Growe skrev:
tkd_rille skrev:
Growe skrev:

mm fast då förstår jag inte vad linan har med saken att göra
någon har bromsat lite för dåligt då smile

har blivit och bogserat extremt mycket och vi är sällan seriösa när vi gör det men aldrig haft några problem

enda som är lite farligt det är när man drar med en fwd som går ganska bra ..
gjorde kickdown med min 855turbo med autotech steg3 och det var fan otäckt smile fast värre för polarn som höll på att trilla omkull i bilen bakom smile

Jag tänker mig scenariot, bakomvarande bilen blir skraj bromsar linan smäller av, och framförvarande nitar pga han tror något händer. Fortfarande kraft kvar i andra bilen och så upp i baken.

Men de här känns skumt då vi inte får en beskrivning vad som hände.

Ja er hade jag aldrig nånsin velat bogsera med hehe.  Jag använder enbart bärgare om de skulle vara på de viset.

2 174 Inlägg
10 mars 2012
Skulle jag behöva bli bogserad skulle ja be nån jag vet kan köra bra, aldrig mamma tex haha. Om linan går av, olycka. Släpper den pga slarv skulle ja säga 50/50 för du bad om hjälp, och har själv ett ansvar att kolla allt.

7 471 Inlägg
10 mars 2012
hangman skrev:
Skulle jag behöva bli bogserad skulle ja be nån jag vet kan köra bra, aldrig mamma tex haha. Om linan går av, olycka. Släpper den pga slarv skulle ja säga 50/50 för du bad om hjälp, och har själv ett ansvar att kolla allt.

precis,, man ber någon van,, bogserade en jobbarkompis en gång,, aldrig mer,, kärringar ska inte bogsera eller bogseras wink de fattar nada,,

53 Inlägg
10 mars 2012
Hade du bett mig om hjälp och på något sätt skulle lägga skulden på mig hade jag fan slipat kniven!

7 471 Inlägg
10 mars 2012
johngbg skrev:
Hade du bett mig om hjälp och på något sätt skulle lägga skulden på mig hade jag fan slipat kniven!

beror faktist lite på va man gjort oxå wink ett praktexempel min kompis bogserade mig i 80 knyck,, jag provade på att bromsa så lina gick av,, inget hände men mkt korkat gjort wink

83 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
det va min bil som skulle bogseras, han skulle köra framförvarande bil, jag kopplade linan och sedan släppte den och rullade in i hans bil, fästet till bakrutan knäcktes och några bucklor i plåten, men min fråga är: vems fel är det juridiskt sett? jag skulle själv känna att om jag skulle bogsera någon annans bil så skulle jag ta på mig ansvaret och kontrollera linan.

Muttley
10 mars 2012
Där hade jag känt mig som en klant och varit en man och ersatt honom. De är din kompis då kan du ju inte tulla på och försöka komma undan. Han litade antagligen på dig men kan inte göra de längre.

JFfoto
10 mars 2012
haha, nej, det är ju ditt fel. ta på dig ansvaret när det är du som kopplat linan.. koppla rätt så  hade det aldrig hänt.

SQ
1 343 Inlägg
10 mars 2012
Ställer han upp på bogsera, du kopplar linan varpå den släpper och skadar bilen så skulle ja ta de som en man och betala. Vänner? Förmodligen inte efter detta om du drar de vidare och kräver honom på pengar.

Ljudnörd!

515 Inlägg
10 mars 2012
Haha du måste ju skämta "jag skulle själv känna att om jag skulle bogsera någon annans bil så skulle jag ta på mig ansvaret och kontrollera linan." Jag skulle bara vara glad att någon ville bogsera mig, och självklart betala skadorna tongue

§9 Annonsering gäller även signaturen!

1 071 Inlägg
10 mars 2012
Du behövde hjälp Du fixade med linan och Du satt i bilen bakom och inte kunde bromsa.

Undra vems fel det va big_smile hahaha

Onödigt inlägg^^

9 130 Inlägg
10 mars 2012
Om du fortfarande vill vara vän med han så är det bara att hosta upp pengarna! Du ville ha hjälp, då är det du som monterar bogserlinan. Skulle jag behöva bli bogserad så är det jag som ser till att det sitter, för den som bogserar mig ska inte behöva göra något förutom att köra bilen framför lite försiktigt.

326 Inlägg
10 mars 2012
kalleteodor skrev:
det va min bil som skulle bogseras, han skulle köra framförvarande bil, jag kopplade linan och sedan släppte den och rullade in i hans bil

Din bil skulle bogseras av en hjälpsam kompis, du kopplar linan slarvigt, linan lossnar, och du kör in i hans bil eftersom du inte hinner bromsa. Sen tycker du att han ska pröjsa. Är det rätt uppfattat?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
10 mars 2012
twin_cam skrev:
granadadr skrev:
index skrev:
Därför kör man med en stum lina wink

joo det gör jag med wink

Jag brukar se till att inte behöva bli bogserad wink

Måste jag dock har jag stum lina smile

Dragstång! big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

7 471 Inlägg
10 mars 2012
även om linan inte släppt hade du ju rullat in i han,, tyvärr DITT fel pröjsa å se glad ut

537 Inlägg
10 mars 2012
Hur fort gick det när detta hände?

Sök