850 t5 går dåligt

850_GLT
10 mars 2012 · 947 Inlägg

Tja undrar vad som kan vara fel då min t5 går dåligt, bluddrar och dör vid gaspådrag. Sitter en kkk24 turbo med 3" ic och 3" från turbo med racekatt, chippad. Kan det vara spridarna? sitter orange spridare på nu. vid full gas om man står utan växel så pendlar varvtalet mellan 2000-2500.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
volvo-racer
10 mars 2012 · 724 Inlägg

luftläcka? LMM?

850_GLT
10 mars 2012 · 947 Inlägg

volvo-racer skrev:
luftläcka? LMM?

den går bra när man kör å håller lite varv på den. å tomgången e bra

Senast redigerat av 850_GLT (10 mars 2012)

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
hangman
10 mars 2012 · 2 174 Inlägg

Behövs mappas. Går inte byta spridare utan ange exakt vilka i mjukvaran. Räcker EJ med chip bara. Man kan inte slänga dit trimsaker sen tro det ska funka. Som sagt en mappning är ett måste. Sen kanske den går dåligt pga lmm mm men för få ut mer sås ur spridare måstes en invidiell mappning göra. Kostar 10 tusen kr.

Drunk A.Sörman
10 mars 2012 · 1 299 Inlägg

Dom orange spridarna är ju original eller? Dom lär ju inte hänga med vid gaspådrag.Va har du för chipp ?

Som det redan har skrivits så är ju mappning det bästa.Går ju å få den å gå okej utan mappning men inte det bästa för motorn

850_GLT
10 mars 2012 · 947 Inlägg

Drunk skrev:
Dom orange spridarna är ju original eller? Dom lär ju inte hänga med vid gaspådrag.Va har du för chipp ?

Som det redan har skrivits så är ju mappning det bästa.Går ju å få den å gå okej utan mappning men inte det bästa för motorn

vet ej vad som är gjort med bilen har ej trimmat den själv. Men har hört att det ska vara steg 2 eller 3 chip i den. Men mappning å byte av spridare låter som en idé.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
hangman
10 mars 2012 · 2 174 Inlägg

850_GLT skrev:

Drunk skrev:
Dom orange spridarna är ju original eller? Dom lär ju inte hänga med vid gaspådrag.Va har du för chipp ?

Som det redan har skrivits så är ju mappning det bästa.Går ju å få den å gå okej utan mappning men inte det bästa för motorn

vet ej vad som är gjort med bilen har ej trimmat den själv. Men har hört att det ska vara steg 2 eller 3 chip i den. Men mappning å byte av spridare låter som en idé.

Det låter som en bra idé innan man knäcker motorn snabbt,  Det är så tråkigt köpa något som nån annan trimmat sen inte har papper på vad som är gjort typ.

Om någon säger jag har bytt till värre koppling, jag betalar inte en krona extra om ja inte kan se kvitto gärna bilder på det. Det är så jävla lätt och snacka att man förstärkt och bytt massor saker, tex när man renoverar och trimmar, vi ungdomar tar mycket bilder under tiden.

Men jonas, ta dina spridare och styrbox från din cab och prova om den går som orginal då, då vet du att det inte är maskinfel eller tex luftläcka. utan att det är motorstyrningen som spökar.

WIPA
14 mars 2012 · 820 Inlägg

min undran är, har den gått bra tills nu eller har den gått skit hela tiden?..fatta som att du nyss har köpt den.

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
850_GLT
14 mars 2012 · 947 Inlägg

masseT5R skrev:
min undran är, har den gått bra tills nu eller har den gått skit hela tiden?..fatta som att du nyss har köpt den.

den har gått likadant hela tiden, har dock ej kört den så mkt då låda rasat och så. Men den är nu bytt. går fint på tomgång, men när man kör den på låga varv bluddrar den, gasar man på fullt och den börjar ladda är de precis som att den slår ifrån. står man å gasar utan växel så går den upp till 2000 varv sen pendlar den mellan 2000-2500.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
WIPA
14 mars 2012 · 820 Inlägg

850_GLT skrev:

masseT5R skrev:
min undran är, har den gått bra tills nu eller har den gått skit hela tiden?..fatta som att du nyss har köpt den.

den har gått likadant hela tiden, har dock ej kört den så mkt då låda rasat och så. Men den är nu bytt. går fint på tomgång, men när man kör den på låga varv bluddrar den, gasar man på fullt och den börjar ladda är de precis som att den slår ifrån. står man å gasar utan växel så går den upp till 2000 varv sen pendlar den mellan 2000-2500.

låter precis som att Lmm'n har gett upp, kolla om du kan låna nån, ska heta 0 280 217 107..jag kulle avfärda den först innan du gräver i nått som kostar pengar.

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
850_GLT
14 mars 2012 · 947 Inlägg

masseT5R skrev:

850_GLT skrev:

masseT5R skrev:
min undran är, har den gått bra tills nu eller har den gått skit hela tiden?..fatta som att du nyss har köpt den.

den har gått likadant hela tiden, har dock ej kört den så mkt då låda rasat och så. Men den är nu bytt. går fint på tomgång, men när man kör den på låga varv bluddrar den, gasar man på fullt och den börjar ladda är de precis som att den slår ifrån. står man å gasar utan växel så går den upp till 2000 varv sen pendlar den mellan 2000-2500.

låter precis som att Lmm'n har gett upp, kolla om du kan låna nån, ska heta 0 280 217 107..jag kulle avfärda den först innan du gräver i nått som kostar pengar.

hmm okej, har lagt ut bilen på blocket nu för orkar inte med då ja inte har riktiga kunskaperna för trimning

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
WIPA
14 mars 2012 · 820 Inlägg

850_GLT skrev:

masseT5R skrev:

850_GLT skrev:

den har gått likadant hela tiden, har dock ej kört den så mkt då låda rasat och så. Men den är nu bytt. går fint på tomgång, men när man kör den på låga varv bluddrar den, gasar man på fullt och den börjar ladda är de precis som att den slår ifrån. står man å gasar utan växel så går den upp till 2000 varv sen pendlar den mellan 2000-2500.

låter precis som att Lmm'n har gett upp, kolla om du kan låna nån, ska heta 0 280 217 107..jag kulle avfärda den först innan du gräver i nått som kostar pengar.

hmm okej, har lagt ut bilen på blocket nu för orkar inte med då ja inte har riktiga kunskaperna för trimning

nä förstår det..helst när det är påbörjat av nån annan, bättre å tat det från standard själv..lär man sig på vägen oxå. smile

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
850_GLT
14 mars 2012 · 947 Inlägg

byta mot din t5-r? wink

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
WIPA
14 mars 2012 · 820 Inlägg

850_GLT skrev:
byta mot din t5-r? wink

nja från å med idag så har den spårat ur i kostnader, så jag får nog hålla fast vid denna ett tag nu!lol

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
14 mars 2012 · 2 307 Inlägg

Kanske det e kolvuppstötarfjädern ??

Nä sorry men om det e massa hempul å mysko grejjer över allt kan det va typ va fan som helst.

Om det e speciellt vid pådrag å lite högre ladd så en en kvalificerad gissning tändelar. Kablar fördelarlock eller stift. Stoft kan du köra på vanliga NGK BCP6ES funkar kanon å så kostar dom inte 150 spänn styck...

Annars som sagt vad som helst typ.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
850_GLT
14 mars 2012 · 947 Inlägg

så det kan vara stiften bla som spökar?

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
WIPA
14 mars 2012 · 820 Inlägg

850_GLT skrev:
så det kan vara stiften bla som spökar?

min käkar de flesta stift som inte är volvo original turbo stift..men har aldrig fått ett sk limp back home syndrom på det..då ska dom verkligen vara döda...men skada inte att kolla på dem om du inte har gjort det?

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
14 mars 2012 · 2 307 Inlägg

Har haft en del bilar som liksom "släcker" gnistan när det laddar på å då har det vart stiften. Om du smyger upp den på gas går den bättre då ?

LMM kan du ju testa å koppla ur går den bättre då e det den.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
A-Dahlgren Dahlgren
14 mars 2012 · 450 Inlägg

Titta vakumslangar och tryckrör. på min var det tryckröret som spökade. hade ungefär samma problem på min.. och då var det tryckröret som glappade.

850_GLT
15 mars 2012 · 947 Inlägg

smyger man med gasen i tex neutral läge så är deinga problem. ska kolla de med lmm ska även kolla med tryck delen.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang