7123
Sök

Saab 900s, 95, ej turbo. Kolla motor lampan börjar lysa.

3 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Tjenare!

Har ett problem med min saab att check engine lampan börjar lysa efter cirka 10-20 min åkning.

Har varit nere på verkstaden och bytt kabel som förser data från motorn samt en del för tomgången. Dock så vill inte lampan sluta lysa. Notera dock att lampan lös konstant innan.

Någonting jag märker är att när jag saktar ner, alternativt stannar så slutar lampan lysa direkt och sen tar det en bra stund innan den kommer igång igen.

Har ni några tips? Det enda jag kan tänka mig är att det är lambdasonden som strular? vad vet jag dock, är otroligt okunnig på bilar.

Bilen i allmänhet går väldigt bra.

Bilen är en 95a som gått cirka 22.5 k mil. Är en 900s utan turbo.

Tips uppskattas oerhört!
Senast redigerat av Niklas12343 (11 mars 2012)

Tekniker
624 Inlägg
12 mars 2012
Du skulle ju kunna försöka att läsa ut felkoder och sedan börja felsöka, Så man kanske har nått hum om vad det kan vara.

3 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Det är ju exakt det jag gjort. Inget som givit ifrån sig någonting annat än det som är åtgärdat.
Senast redigerat av Niklas12343 (12 mars 2012)

Tekniker
624 Inlägg
12 mars 2012
så du menar att du inte fick någon felkod alls då eller....lampan bara lyser???????

3 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Det som tidigare har registrerats har åtgärdats, då har inte koderna visat alls på något annat så jag vet ej nu. Jag har heller inte stålar till att lämna in den därför vill jag ha alternativ på vad det kan vara i och med att den börjar lysa efter en stunds körning. Sedan att den slutar lysa när man saktar ner / stannar.

Tekniker
624 Inlägg
12 mars 2012
det är inte det lättaste kan ju vara vad som helst från glapp i någon kontakt eller vaccum läkage.
Du kommer inte ihåg vad de förra felkoderna var. kan vara till hjälp

Sök