2129
Sök

325 e36 tickar sen länge tillbaka få bort ljud

147 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Tjena, har en 325 som för typ 2 månadersen vid en rätt brutal felväxling började ticka , detta följer med varvtalet, nästan lite rassalande ljud.

Jag har kollat olja osv å allt är schysst, bilen går helt felfritt, den är pigg som den bör vara anser jag och jag har kört minst 2-400 mil med den så, och tickar varken mer eller mindre och jag har även gasat ur den rejält också nu vid detta väglag.
Felväxkligen var när jag körde mot en kompis och petade i 2an ist för 4an så vart övervarv å jag koppla direkt men motorn han ju rusa upp...

Nu har jag tänkt att ta tag i det och få bort ljudet, får väl i jobbigaste fallet lämna bortbilen för det men ska nog klara det själv tänkte jag.

Har ni någon idé vad det kan vara å hur jag kollar? har varit volvo ägare innan så jag är mer inne på skruva volvo än bmw.

tack på förhand!!

474 Inlägg
13 mars 2012
Kan vara lyftarna, svårt att veta utan att veta "hur" det tickar..
men det skulle jag gissa på!

147 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Alka0512 skrev:
Kan vara lyftarna, svårt att veta utan att veta "hur" det tickar..
men det skulle jag gissa på!

Jo det har jag fått förmig, hur går jag tilllväga att åtgärda det ??

242 Inlägg
15 mars 2012
Ventilerna kan ha slagit i kolvarna och krökt sig.
kan vara svårt att se utan att riva av toppen men har lagat flera bilar med samma problem

147 Inlägg
17 mars 2012
Trådstartare
Tjulin skrev:
Ventilerna kan ha slagit i kolvarna och krökt sig.
kan vara svårt att se utan att riva av toppen men har lagat flera bilar med samma problem

Okej, är väl rätt kunnig på skruva men inte alls så jag vill ta av toppen där brister kunskaperna å modet tongue

om man lämnar ifrån sig bilen vad kan det kosta då? är det liksom 10 papp är de ju inte riktigt värt det !

20 Inlägg
2 april 2012
du har säkert krökt ventiler, m50 är känsliga för övervarvning. jag tror den med vanos är känsligast för det är sämre tryck i ventilfjädrarna men där e ja inte säker. bästa lösningen om du inte gillar att skruva är att få tag i en ny topp som inte gått för mkt och bara kolla ventilerna i den o slipa in dom sen byta topp. det är enklast. du har inte märkt att bilen blivit lite klenare eller inte går fint på tomgång? om de e en kraftig krökning så funkar ju ventilerna också där efter. jag har fotoalbum där du kan se lite hur sakerna ser ut smile

Sök