Inför: ChriMa Raceday på Anderstorp Raceway 12 maj

Revotech Pedal To The Metal
19 april 2012 · 750 Inlägg

KHRacing skrev:

Revotech skrev:
OJ.. Råkade vara borta någon dag.. Sorry för det.

Denna försäkring ni pratar om på 150:- ingår i priset för körningen. Därav är det enda som vi har som krav Körkort.

Givetvis måste den fyllas i på plats men är ingen extrakostnad för er som förare.

DATUMET ÄR DOCK FLYTTAT TILL 12 MAJ ! pga förändringar i schemat för tystahelger!

Alltså körningen är lördagen 12 MAJ !!

Det är alltså SMA som står för försäkrningen ?

Jag funderar skarpt på att komma om EVOn är klar.

mvh k

Det är eventuellt SMA som står för den. Det kan också vara så att vi genom ARC kan köra med SBFs prova på licenser ( Betydligt bättre  alternativ )

Jag ska ta och kolla detta med passagerare hurvida vi ska göra med dem.

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Saab 9-5 Vector "ChriMa Dragbil" (2003)
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
Revotech Pedal To The Metal
19 april 2012 · 750 Inlägg

HolmQvist skrev:
om man är föranmäld och betalar på plats är det 600kr som gäller fortfarande eller måste man sätta in pengar innan den 26 för att det ska räknas ?

Jo! 600:- gäller innan 26 maj. Det spelar ingen roll när man anmäler sig. Det är betalningsdatum som är intressant. smile Är det efter 26 så är det 1000:- som gäller.

Sorry för dubbel post (A) smile

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
HolmQvist
19 april 2012 · 321 Inlägg

Ok jag är anmäld på  hemsidan. Måste jag vänta på något mail eller kan jag betala direkt till kontot som finns ?

KHRacing
19 april 2012 ·

Revotech skrev:
Det är eventuellt SMA som står för den. Det kan också vara så att vi genom ARC kan köra med SBFs prova på licenser ( Betydligt bättre  alternativ )

Jag ska ta och kolla detta med passagerare hurvida vi ska göra med dem.

Varför skriver du så när det har totalt noll relevans,  Båda alternativen tillåter passagerare.

Men SMA har ingen fartgräns för Drifting, SBF har typ 80kmh... på Drifting Modifyed .
vilket jag är 100% säker på att ni isf kommer köra.

För skall ni köra Pro-int träning så måste alla bilar ha godkänd bur m.m.m
Samt vagnbok för Pro-Int

SMA´s försäkringsskydd är dock både mkt enklare samt täcker mkt mera än SBF´s.

Mvh Kristian

Senast redigerat av KHRacing (9 maj 2012)

Revotech Pedal To The Metal
20 april 2012 · 750 Inlägg

HolmQvist skrev:
Ok jag är anmäld på  hemsidan. Måste jag vänta på något mail eller kan jag betala direkt till kontot som finns ?

Du har fått ut ett mail. Typ nyss tongue

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Revotech Pedal To The Metal
20 april 2012 · 750 Inlägg

KHRacing skrev:

Revotech skrev:
Det är eventuellt SMA som står för den. Det kan också vara så att vi genom ARC kan köra med SBFs prova på licenser ( Betydligt bättre  alternativ )

Jag ska ta och kolla detta med passagerare hurvida vi ska göra med dem.

Varför skriver du så när det har totalt noll relevans,  Båda alternativen tillåter passagerare.

Men SMA har ingen fartgräns för DriftingSBF har typ 80kmh... på Drifting Modifyed .
vilket jag är 100% säker på att ni isf kommer köra.För skall ni köra Pro-int träning så måste alla
bilar ha godkänd bur m.m.m

SMA´s försäkringsskydd är dock både mkt enklare samt täcker mkt mera än SBF´s.

Mvh Kristian

Kristian!

Ja båda kanske gör det. Men jag måste ju kolla det med 100% säkerhet innan jag går ut till dig och säger att det är Ok med passagerare. Hur hade du regerat ifall jag sagt "det är ok" och sen på dagen säger att du inte får köra med passagerare?

Jo men sen är det så att vi är en skara som har riktigt SBF Drifting och Racinglicens. Då skoghag och förbundet är i tvist så får inte de med SBF licens kör på ett event med SMA licenser.

Därför känns SBF licensen som ett betydligt bättre alternativ.

Mvh
Martin

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
KHRacing
20 april 2012 ·

Revotech skrev:
Kristian!

Ja båda kanske gör det. Men jag måste ju kolla det med 100% säkerhet innan jag går ut till dig och säger att det är Ok med passagerare. Hur hade du regerat ifall jag sagt "det är ok" och sen på dagen säger att du inte får köra med passagerare?

Jo men sen är det så att vi är en skara som har riktigt SBF Drifting och Racinglicens. Då skoghag och förbundet är i tvist så får inte de med SBF licens kör på ett event med SMA licenser.

Därför känns SBF licensen som ett betydligt bättre alternativ.

Mvh
Martin

Martin, riktigt sjysst svar. men du har fel :-)

Jag har kört på massor med events med SBF-racinglicens/dragracinglicens & Driftinglicens,
ALLA tre licenserna från SBF tillåter passagerare. (dragracing efter tillåtelse från tävlingsledare)

SMA vet jag tillåter det ju sedan början

De ligger inte i tvist längre, SMA Vann "fajten" för flera veckor sedan.

Alla som innehar SBF-licens har full rätt att nyttja en SMA-licens okså enligt lag. (har alltid varit så)

Finns inga hinder för detta, det är enbart SBF som faktiskt hotat/skrämt klubbar/banägare att om de nyttjar
SMA så försvinner deras SBF-klubblicenser. (typ) allt finns att läsa i Fredriks tråd på Rejsa.

Ha en trevlig helg på dig smile

mvh k

Revotech Pedal To The Metal
20 april 2012 · 750 Inlägg

KHRacing skrev:

Revotech skrev:
Kristian!

Ja båda kanske gör det. Men jag måste ju kolla det med 100% säkerhet innan jag går ut till dig och säger att det är Ok med passagerare. Hur hade du regerat ifall jag sagt "det är ok" och sen på dagen säger att du inte får köra med passagerare?

Jo men sen är det så att vi är en skara som har riktigt SBF Drifting och Racinglicens. Då skoghag och förbundet är i tvist så får inte de med SBF licens kör på ett event med SMA licenser.

Därför känns SBF licensen som ett betydligt bättre alternativ.

Mvh
Martin

Martin, riktigt sjysst svar. men du har fel :-)

Jag har kört på massor med events med SBF-racinglicens/dragracinglicens & Driftinglicens,
ALLA tre licenserna från SBF tillåter passagerare. (dragracing efter tillåtelse från tävlingsledare)

SMA vet jag tillåter det ju sedan början

De ligger inte i tvist längre, SMA Vann "fajten" för flera veckor sedan.

Alla som innehar SBF-licens har full rätt att nyttja en SMA-licens okså enligt lag. (har alltid varit så)

Finns inga hinder för detta, det är enbart SBF som faktiskt hotat/skrämt klubbar/banägare att om de nyttjar
SMA så försvinner deras SBF-klubblicenser. (typ) allt finns att läsa i Fredriks tråd på Rejsa.

Ha en trevlig helg på dig smile

mvh k

Kristian, Vilka fina ord wink

Ja det kan vara så med passagerarna. Jag vill ju bara kolla det så jag inte går ut med fel info. det vore ju tråkigt.Självklart vill vi packa in folk i bilarna. Givetvis!

SMA vann hos konkurensverket Ja. Men de är ju fortfarande i tvist då SBF överklagade.

Jag vet bara att det är flera som tackar nej ifall vi kör med SMA licenser. Dessutom blir SBF licensen billigare för oss. Det handlar inte om att vi vill ha mer vinst och gotta oss i rikedomar, utan vi måste skära ner på kostnader  för att gå med mindre förlust, för att kunna "bjuda" er på en kul dag.

Vi får se lite vad för typ av licens det blir. Allt vi kan göra är att hoppas det blir bra wink

Mvh
Maritn

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
HolmQvist
20 april 2012 · 321 Inlägg

Revotech skrev:

HolmQvist skrev:
Ok jag är anmäld på  hemsidan. Måste jag vänta på något mail eller kan jag betala direkt till kontot som finns ?

Du har fått ut ett mail. Typ nyss tongue

japp jag såg det big_smile ses på banan big_smile

GurraG INGET ANNAT!!
20 april 2012 · 1 725 Inlägg

Har absolut ingen bil att köra på bana med men att komma förbi och kolla verkar absolut som ett alternativ.. big_smile

Revotech Pedal To The Metal
23 april 2012 · 750 Inlägg

GurraG skrev:
Har absolut ingen bil att köra på bana med men att komma förbi och kolla verkar absolut som ett alternativ.. big_smile

Absolut. Man kan ju åka med! 80:- i inträde klarar ju de flesta betala tongue

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Bummer
23 april 2012 · 63 Inlägg

betalt, ses den 12:e maj:)

pejap-racing.com
Saab 9-3x XWD "Skogstrollet" (2010)
GurraG INGET ANNAT!!
24 april 2012 · 1 725 Inlägg

Ja absolut 80 kronor ser jag inget problem i att betala.. smile

Revotech Pedal To The Metal
24 april 2012 · 750 Inlägg

GurraG skrev:
Ja absolut 80 kronor ser jag inget problem i att betala.. smile

Nä, de flesta har utrymme för det i budgeten tongue

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Thedriftking
24 april 2012 ·

Funderar starkt på att köra smile
Hur mycket tid blir det åt drifting? Och kan man köra både drifting och bana? smile

Revotech Pedal To The Metal
24 april 2012 · 750 Inlägg

Thedriftking skrev:
Funderar starkt på att köra smile
Hur mycket tid blir det åt drifting? Och kan man köra både drifting och bana? smile

DU har open-pitlane mellan 09-18. Så orkar du har du 9 timmars körning. Du kan varva mellan drifting och bankörning som du vill. (man måste givetvis byta banslinga dock)

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Bummer
5 maj 2012 · 63 Inlägg

Är det bestämt med tider osv.? Kan vara bra att veta nu när det börjar närma sig?
Btw, har inte fått nån betalningsbekräftelse än.

pejap-racing.com
Saab 9-3x XWD "Skogstrollet" (2010)
Revotech Pedal To The Metal
6 maj 2012 · 750 Inlägg

Bummer skrev:
Är det bestämt med tider osv.? Kan vara bra att veta nu när det börjar närma sig?
Btw, har inte fått nån betalningsbekräftelse än.

Det kommer ut et mail till alla som är klara under morgondagen med alla tider och all info som behövs.

Ang betalningsbek. Vi har varit och hållt i TTA test i veckan så inte hunnit att kolla igenom allt det då det göra manuellt. Men imorgon så kommer allt lösa sig! smile

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
TGR
9 maj 2012 · 80 Inlägg

För att undvika en onödig irritations grej så tänk på att ALL betalning på plats måste vara kontant.

En annan bra nyhet framför allt för oss driftare så kommer Däckcenter i Ulricehamn att finnas på plats
mellan 9-14 och kränga däck för en kostnad av 100kr per hjul.

Hoppas vi ses på lördag.

Nissan 200sx s13 "alltiallo sommarräcer" (1990)
HolmQvist
10 maj 2012 · 321 Inlägg

Hur går det med mailen om tider osv? Jag har inte fått något ännu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang