7176
Sök

Audi A4 1,8 Turbo -97.. Skuren? Sur? Help :(

1 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Hej hej!

Min Audi håller på f**kar sig igen. Jag kan nada om bilar, hört att det är vettiga människor här, kanske får några svar som will make me depressed. tongue Aja.. Lets's go...

Den har strulat ett tag, den brukar starta utan problem men ibland lägger han av innan man gasar upp han i varv. Det brukar gå o starta den igen efter några försök om jag vrider tändning till max o håller den där o "pumpar" den lite ( man ska tydligen inte göra så men han kickar igång efter några försök o det är skönt om man precis har backat ut på en väg o står i vägen).

Nu senast d skedde o jag gjorde manövern så pep o lyste oljetryckslampan till men den försvann sen när bilen starta(wtf?). Bilen funka fine i några dagar efter det. Men nu vill han inte starta. Startmotorn går o man hör hur bilen vill klicka igång, men ack!
Kollade oljan.. det var sinnesjukt lite olja. Fyllde på (måste göra det sjukt ofta men han läcker inte under bilen..?) . Han startar inte... Tillförde extra juice med en sån där portable batterigivare ( tongue).. Men han startar inte!

What's wrong? (förutom att det är Audi då..)

Sök