Lastbilskort?

wikman83
14 mars 2012 · 30 Inlägg

Tjena, jag står inför ett litet problem som jag hoppas att nån här kan hjälpa mig med.
Jag jobbar som chaufför på ett företag, där jag kör lätt lastbil. Nu ska företaget göra sig av med dom bilarna
och köpa in tunga lastbilar. Där kommer mitt problem, jag saknar C körkortet och kommer förlora jobbet ifall jag inte tar det. Det är ju en ganska dyr historia idag med tanke på YKB:n... Jag har pratat med min arbetsgivare och med arbetsförmedlingen för att eventuellt få hjälp med finansieringen, fått nej av bägge. Är det någon som vet ifall man kan vända sig någonstans?

Mattias

Chevrolet Caprice "Sport Sedan" (1969)
Hamilton
14 mars 2012 · 8 865 Inlägg

Att arbetsgivaren inte vill vara med i finansieringen av körkortet kan tyda på att han inte vill ha dig kvar.
Att jag tolkar så som jag gör är att det inte är någon stor kostnad för företaget att betala för ditt körkort.

Återstår då att betala för körkortet själv men frågan är om man då vill köra åt samma arbetsgivare.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
ISpeed
14 mars 2012 · 135 Inlägg

... varför sparar man int pengar om man har ett jobb? sådanahära anledningar till att man ska ha 30-40k undanstoppat

varför är alla så dryga?
TouchOfRed Meldem
14 mars 2012 · 4 137 Inlägg

Satsa på något annat istället ! fan o bli lastbilschaffis.. Jag gick transport, men har tur att skolan sjabbla sig så jag inte fick c-kortet.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
wikman83
14 mars 2012 · 30 Inlägg

Pengar finns det, men frågan är ju varför man ska stå för kalaset själv ifall det finns "bidrag" att hämta?
I första hand måste man ju kolla vilka alternativ man har, inte bara slänga ut pengarna...

Chevrolet Caprice "Sport Sedan" (1969)
ISpeed
14 mars 2012 · 135 Inlägg

så andra ska betala för dej? de du säjer?
låt de pengarna gå till folk utan jobb eler erfarenhet. du kan ju söka ett nytt b-kortsjobb eller skaffa c

varför är alla så dryga?
5komma2racing