Lastbilskort?

ISpeed
15 mars 2012 · 135 Inlägg

ja

livet e inte gratis å vi vill inte betala för någon 80talist när han kan försörja sig själv

varför är alla så dryga?
Skaune
15 mars 2012 ·

Hamilton skrev:
Håller med ISpeed, rattvridare finns det gott om däremot så saknas det chaufförer
Har man intresset och viljan så lösen man även finansieringen själv.

Mvh
Hamilton

Jag brukar vara ödmjuk när jag skriver här på garaget, men detta var bland den största högen dynga jag hört, jag kan säga att jag betalade mina utbildningar ur egen ficka, men alla i detta landet har inte pengar på banken,  inget jobb så de kan spara, möjlighet att låna, det är kanske därför de vänder sig till AF etc, för de kanske har talang, de kanske har viljan, men inte förutsättningarna.

Blir så jävla trött på allt skitsnacket här inne ibland, men å andra sidan, vi har alla olika åsikter o tankar, de får man acceptera...

ISpeed
15 mars 2012 · 135 Inlägg

T-Gul_ skrev:

Hamilton skrev:
Håller med ISpeed, rattvridare finns det gott om däremot så saknas det chaufförer
Har man intresset och viljan så lösen man även finansieringen själv.

Mvh
Hamilton

Jag brukar vara ödmjuk när jag skriver här på garaget, men detta var bland den största högen dynga jag hört, jag kan säga att jag betalade mina utbildningar ur egen ficka, men alla i detta landet har inte pengar på banken,  inget jobb så de kan spara, möjlighet att låna, det är kanske därför de vänder sig till AF etc, för de kanske har talang, de kanske har viljan, men inte förutsättningarna.

Blir så jävla trött på allt skitsnacket här inne ibland, men å andra sidan, vi har alla olika åsikter o tankar, de får man acceptera...

gymnasiet är gratis, välj transportprogrammet, jobba

men men vissa spenderar hellre sin skoltid med att supa å röka istället å sen när de e 27 så e de sååå synd om dem för att ingen vill betala deras utbildning

DE HADE MÖJLIGHETEN

vill man gå akademiskutbildning, typ inte vet jag läkare advokat, så får man ta ett skitjobb för att täcka utgifterna, eller ta ett lån

varför är alla så dryga?
5komma2racing
15 mars 2012 · 183 Inlägg

T-Gul_ skrev:

Hamilton skrev:
Håller med ISpeed, rattvridare finns det gott om däremot så saknas det chaufförer
Har man intresset och viljan så lösen man även finansieringen själv.

Mvh
Hamilton

Jag brukar vara ödmjuk när jag skriver här på garaget, men detta var bland den största högen dynga jag hört, jag kan säga att jag betalade mina utbildningar ur egen ficka, men alla i detta landet har inte pengar på banken,  inget jobb så de kan spara, möjlighet att låna, det är kanske därför de vänder sig till AF etc, för de kanske har talang, de kanske har viljan, men inte förutsättningarna.

Blir så jävla trött på allt skitsnacket här inne ibland, men å andra sidan, vi har alla olika åsikter o tankar, de får man acceptera...

+1.

Att pynta upp 40 laxar kanske går bra för dom som bor hos morsan och tvingas välja mellan att lägga pengarna på nån tvivelaktig renovering av nåt gammal ras till bil eller just lastbilskortet. Att som vuxen med barn och boende lägga samma pengar bara för att kunna jobba är inte rimligt.

Och du Ispeed; Vad tror du det leder till om TS får sparken? Det är lätt att säga att det kommer en annan arbetssökande och tar hans plats men du vet ju inte om TS kommer få nåt jobb överhuvudtaget.

Fy fan så dumt.

Skaune
15 mars 2012 ·

ISpeed skrev:

T-Gul_ skrev:

Hamilton skrev:
Håller med ISpeed, rattvridare finns det gott om däremot så saknas det chaufförer
Har man intresset och viljan så lösen man även finansieringen själv.

Mvh
Hamilton

Jag brukar vara ödmjuk när jag skriver här på garaget, men detta var bland den största högen dynga jag hört, jag kan säga att jag betalade mina utbildningar ur egen ficka, men alla i detta landet har inte pengar på banken,  inget jobb så de kan spara, möjlighet att låna, det är kanske därför de vänder sig till AF etc, för de kanske har talang, de kanske har viljan, men inte förutsättningarna.

Blir så jävla trött på allt skitsnacket här inne ibland, men å andra sidan, vi har alla olika åsikter o tankar, de får man acceptera...

gymnasiet är gratis, välj transportprogrammet, jobba

men men vissa spenderar hellre sin skoltid med att supa å röka istället å sen när de e 27 så e de sååå synd om dem för att ingen vill betala deras utbildning

DE HADE MÖJLIGHETEN

vill man gå akademiskutbildning, typ inte vet jag läkare advokat, så får man ta ett skitjobb för att täcka utgifterna, eller ta ett lån

Så människor ångrar sig aldrig i livet? Många utbildar sig och inser senare att det kanske inte var rätt för dom. Vem har sagt att alla rökade o söp genom gymnasiet? Och jag vet ingen som tycker synd om sig själv för att ingen vill betala utbildningen till dom?

Livet består av mer än en chans, man har rätt att ändra sig.

Dina argument o ditt resonemang håller inte världsklass precis!

ISpeed
15 mars 2012 · 135 Inlägg

5komma2racing skrev:
men du vet ju inte om TS kommer få nåt jobb överhuvudtaget.

jo om han tar sina pengar och skaffar ett c-kort så får han jobba kvar ? men neeeej räkmacka


T-Gul_ skrev:
Så människor ångrar sig aldrig i livet? Många utbildar sig och inser senare att det kanske inte var rätt för dom. Vem har sagt att alla rökade o söp genom gymnasiet? Och jag vet ingen som tycker synd om sig själv för att ingen vill betala utbildningen till dom?

Livet består av mer än en chans, man har rätt att ändra sig.

Dina argument o ditt resonemang håller inte världsklass precis!

visst jobba som de man utbildat sig tills man har råd att omskola sig? svårt att inse? lol

men om DU vill betala för någons utbildning två tre gånger så e de upp till dig... första får man gratis (gymnasiet ) sen e de bara å pröjsa själv om man ångrar sig



man får ett namnbyte ,sen får man betala själv ... med ditt resonemang "man har rätt att ändra sig" så skulle ja kunna byta namn varje jävla vecka ?? !?!!?

varför är alla så dryga?
Skaune
15 mars 2012 ·

ISpeed skrev:

5komma2racing skrev:
men du vet ju inte om TS kommer få nåt jobb överhuvudtaget.

jo om han tar sina pengar och skaffar ett c-kort så får han jobba kvar ? men neeeej räkmacka


T-Gul_ skrev:
Så människor ångrar sig aldrig i livet? Många utbildar sig och inser senare att det kanske inte var rätt för dom. Vem har sagt att alla rökade o söp genom gymnasiet? Och jag vet ingen som tycker synd om sig själv för att ingen vill betala utbildningen till dom?

Livet består av mer än en chans, man har rätt att ändra sig.

Dina argument o ditt resonemang håller inte världsklass precis!

visst jobba som de man utbildat sig tills man har råd att omskola sig? svårt att inse? lol

men om DU vill betala för någons utbildning två tre gånger så e de upp till dig... första får man gratis (gymnasiet ) sen e de bara å pröjsa själv om man ångrar sig



man får ett namnbyte ,sen får man betala själv ... med ditt resonemang "man har rätt att ändra sig" så skulle ja kunna byta namn varje jävla vecka ?? !?!!?

Oh herregud...

ISpeed
15 mars 2012 · 135 Inlägg

T-Gul_ skrev:
Oh herregud...

byter du namn varje vecka t-gul?

varför är alla så dryga?
Skaune
15 mars 2012 ·

ISpeed skrev:

T-Gul_ skrev:
Oh herregud...

byter du namn varje vecka t-gul?

Nej gör jag inte! Har du ALDRIG bytt något på öppet köp ISpeed?
Ärligt talat, jag orkar inte disskutera med någon på din nivå!

Du har rätt till din åsikt o jag till min, end of story!

5komma2racing
15 mars 2012 · 183 Inlägg

Satt länge och funderade på vad jag skulle skriva men kom fan inte på nåt som går skriva i ord. Håller med T-Gul, idiotnivå.

ISpeed
15 mars 2012 · 135 Inlägg

T-Gul_ skrev:

ISpeed skrev:

T-Gul_ skrev:
Oh herregud...

byter du namn varje vecka t-gul?

Nej gör jag inte! Har du ALDRIG bytt något på öppet köp ISpeed?
Ärligt talat, jag orkar inte disskutera med någon på din nivå!

Du har rätt till din åsikt o jag till min, end of story!

haha va fan har öppet köp med de här å göra? lol men nej har aldrig lämnat tillbaka något, fast öppet köp belastar ju aldrig statens pengakistor

varför är alla så dryga?
ISpeed
15 mars 2012 · 135 Inlägg

så bara för att ja skriver lite dåligt e de "idiotnivå" ? jävlgit dåliga ni e om ni inte kan argumentera bättre än en idiot lol

varför är alla så dryga?
Muttley
15 mars 2012 ·

Synd tråden spårade ur med dig ispeed.   Du har rätt de är svårt att argumentera emot dig som du säger.

ISpeed
15 mars 2012 · 135 Inlägg

ge killen tips då? ingen som hindrar er?

tråden spårar ur för att ni säger att den spårar ur och de säger ni för ni  har ni inget mer vettigt att säga än "man har rätt att ändra sig" "ams MÅSTE betala" "arbetsgivaren MÅSTE betala"

varför är alla så dryga?
Hool
15 mars 2012 · 1 067 Inlägg

Åkerierna har kickat folk höger och vänster.   Bilspedition går ju ett antal miljoner back med..   

Men söka jobb som lastbilschaufför med bara B kort verkar ju lika lätt som att lära Ispeed något ^^

Har man redan gått gymnasiet och har godkända betyg är det inte längre gratis att utbilda sig.   Det går att ta studielån osv men.     

DU får väl höra med övriga åkerier i byn om de är intresserad.  En som jobbar och inte kvaddar en massa bilar eller gods borde väl vara hyfsat eftertraktad kan man tycka..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Hamilton
16 mars 2012 · 8 865 Inlägg

T-Gul_ skrev:

Hamilton skrev:
Håller med ISpeed, rattvridare finns det gott om däremot så saknas det chaufförer
Har man intresset och viljan så lösen man även finansieringen själv.

Mvh
Hamilton

Jag brukar vara ödmjuk när jag skriver här på garaget, men detta var bland den största högen dynga jag hört, jag kan säga att jag betalade mina utbildningar ur egen ficka, men alla i detta landet har inte pengar på banken,  inget jobb så de kan spara, möjlighet att låna, det är kanske därför de vänder sig till AF etc, för de kanske har talang, de kanske har viljan, men inte förutsättningarna.

Blir så jävla trött på allt skitsnacket här inne ibland, men å andra sidan, vi har alla olika åsikter o tankar, de får man acceptera...

Att inte alla har pengar på banken är tyvärr sant.
Men det jag menar är att vill man som ex trådskaparen köra lastbil och det inte finns andra alternativ än att betala själv, ja då är det bara den egna viljan som är ett hinder och inget annat.
Man är helt enkelt tvungen att ha ett annat jobb för att betala utbildningen. Vill man inte ta ett "skitjobb" för att nå sitt mål ja då saknas viljan, förutsättningarna finns ju redan...

Jag vet av egen och andras erfarenhet att det fungerar

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
IceEyes Varningar: För många..
16 mars 2012 · 2 552 Inlägg

Arbetsförmedlingen har sedan länge minst sin samhällsfunktion och istället omvandlats till en illasinnad cancersvulst. Undvik Arbetsförmedlingen och finansiera C-kortet ur egen ficka, alternativt hitta en vuxenubildning med inriktning mot transport där kommunen betalar.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang