Efterlyser "mekkompis" (Mekmentor?)

DanneSundin
15 mars 2012 · 682 Inlägg

Tjenare, såg en annan tråd här inne som sporrade mig så att även jag vill hänka på längs vägen. 

Det jag söker är alltså ett gäng sköna personer, unga som gamla, eller ensam person som söker en till för lite mekande. Gärna runt Stockholm>Södertälje. Jag själv bor i Gnesta och har väldigt mycket fritid så behöver hitta någon hobby men har för lite stålar för att dra upp något storslaget själv, så vill därför gärna hjälpa till andra och "få hjälp" samtidigt genom att lära mej meka.

Vad det är för något vi ska göra spelar egentligen inte så stor roll, men mitt största intresse är billjud. Andra genrer går också bra! Jag kan knappt meka alls, men bangar inte på att göra lite grovjobb och lära mig det mesta om en bil! Kan även vara pratsam efter ett par sessioner tillsammans. Är det t.ex. billjud skulle jag även vilja följa med på div. tävlingar mot bensinpengar. Samma sak gäller andra genrer om det är något som intresserar mej!

Eftersom att just texten ovan inte berättar om mig själv så ska jag försöka berätta lite mer om mej!

Vem är jag?

Jag heter Daniel Sundin, nyligen fyllda 18 år och innehar B-körkort. Jag har ägt en volvo 740 och en saab 9000.
Jag studerar till VVS- och Fastighet just nu och är bara på första året på gymnasiet, anledningen till detta är för att jag "kastade bort" ett år av mitt liv på Wendela Hebbegymnasiet i Södertälje i kursen "Samhäll & Media", något som inte alls tilltalade mig något vidare.

Jag är inte så social i början, men efter ett tag släpper det och jag är gärna pratsam och vad jag upplever det som så uppskattas min närvaro av kompisarna av manligt kön. (För ful & vrickad för brudarna lol

Dricker sällan, men är inte något asspergerfall för det. Anledningen är för att jag tränar styrketräning varje vardag och har gjort i två års tid, och som de flesta vet så bidrar inte direkt alkohol positivt till det.. roll

Vid intresse kan jag även skicka en bild på snygga mig!

Så, behöver ni en mekkompis och en vän så tveka inte att skriva i tråden eller mejla!

Jag är helt fri fredag lördag söndag måndag och delvis fri onsdag och torsdag!

Hör av er! *Väntar *

744GLT
15 mars 2012 · 809 Inlägg

synd att du bor så långt bort smile billjud blir det inte mycket annars hade du kunnat få va med på det ena och det andra grov jobbet som att riva bromsar växellåda och bakaxeln på min 745 wink

RobbanForsell
15 mars 2012 · 292 Inlägg

kontakt annons ? haha förlåt kunde inte låta bli. tongue gjorde du något med ljudet i 740n ?

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
DanneSundin
15 mars 2012 · 682 Inlägg

Haha, känns ju lite fel att skriva såhär.. kan tolkas på flera sätt! Hade inte bangat på att hjälpa till med sånt! smile

Väntar på 4 st rockford fosgate 5,25 ur powerserien från evilaudio här på garaget som ska in på ett mutant ascension 4 steg, förhoppningsvis åker det på i helgen, då jag och en polare ska riva ner alla dörrar och fästa autoleads dämpmatta! smile (editar med risk för missförstånd, är alltså 2 kit, delningsfilter, diskanter och mellanregister!)

Annars ligger det här och suktar en i vardagsrummet varje gång man går förbi..

http://www.bilddump.se/bilder/201203151 … 119.23.JPG

Annars är det väl inget märkvärdigt gjort.. Ska spackla iordning kartfacken och när ekonomin tillåter dra in 4 till och ett likadant slutsteg ! Har mycket planer, men slantar saknas. Ska ut och riva lite i någon 760 förhoppningsvis, klä om stolar och fixa lite träpaneler.. Mycket planer är bra.. :thumbsup:

baslådan Stealth ST-9300 som drivs av ett philips DAP-300.. Tycker ljudet bara blev jobbigt utan någon som helst diskant så fick en kick att köpa lite bättre grejer än originalstereon iallafall! smile

Så här ser det ut där bak; http://www.bilddump.se/bilder/201203151 … 119.23.JPG

Planen är väl att bygga in någon sorts panel som bygger in baslådan mer, som man även kan fästa bägge slutstegen på, alltså i själva "lilla delen" som man brukar ställa 10" lådor i 740's i.. Så att man fortfarande får ett "helt ok" bagageutrymme och så att grejerna inte flyger iväg åt h****** vid ev. avåkning.. (dåligt minne sen i vintras, har 2 fina 1cm utstående repor tack vare detta..)

Man får ju börja med något litet iallafall! smile

Senast redigerat av DanneSundin (15 mars 2012)

RobbanForsell
15 mars 2012 · 292 Inlägg

låter och ser bra ut smile säg till om du vill ha hjälp med meckandet smile har dock inget eget stort garage o hålla till i själv. men finns i s-tälje.

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
zewmah
1 april 2012 · 81 Inlägg

DanneSundin skrev:
Jag heter Daniel Sundin, nyligen fyllda 18 år och innehar B-körkort.

... och här bara förstod jag att NEJ! DET KOMMER INTE FUNKA. GLÖM GLÖM GLÖM GLÖMT.

Lowenhart fälg fantast
1 april 2012 · 1 086 Inlägg

zewmah skrev:

DanneSundin skrev:
Jag heter Daniel Sundin, nyligen fyllda 18 år och innehar B-körkort.

... och här bara förstod jag att NEJ! DET KOMMER INTE FUNKA. GLÖM GLÖM GLÖM GLÖMT.

ge killen en chans för fan

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Mack Forum- och sitemoderator
1 april 2012 · 26 176 Inlägg

zewmah skrev:

DanneSundin skrev:
Jag heter Daniel Sundin, nyligen fyllda 18 år och innehar B-körkort.

... och här bara förstod jag att NEJ! DET KOMMER INTE FUNKA. GLÖM GLÖM GLÖM GLÖMT.

Vadå glöm, glöm?
Som tidigare talare sa; ge honom en chans?

Tycker det är ett bra initativ jag.
Plus att det ligger i rätt forumsdel och han har lyckats ganska bra med topicen, vilket förbannat många misslyckas med annars..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
sonaxvax
1 april 2012 · 490 Inlägg

som ovan tycker jag det är ett bra initiativ att fråga efter "mekkompisar" och framför allt våga fråga så öppet som han gör... Sen finns det ju andra här i världen som tror dom är nått åxå... ville bara skriva vad jag tyckte. Lycka till med letandet!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.
Opel Calibra "Kalle" (1992)
Opel Kadett "KadetteN" (1983)
DanneSundin
1 april 2012 · 682 Inlägg

Hehe, tack för alla svar.. smile Synd att du dömer en person på ålder och namn, menmen, får hoppas att det finns andra. 

Tänkte uppdatera lite. Det jag skrev om innan skedde alltså, och jag tog en del under byggets gång..

Blev att riva ut baksäte, ta ut stereo sidodörrar dämpa dörrsidor och massor av annat.. Ny plus & jord är även dragen i bilen.. Tänkte delge med lite bilder vad jag hittills har sysslat med och mitt nästa projekt är en Toyota MR-2 från 96 som en kompis har låtit mig ha ansvar för ang. hans ljud som behöver ses över.. smile Letar alltså fortfarande efter någon att meka för, för som ni ser så mekar jag på gräsmattan framför en lada. Inte det bästa när det gäller skruvar och annat pill.. smile

Här kommer lite bilder..

http://www.bilddump.se/bilder/20120401010936-217.208.119.23.JPG

http://www.bilddump.se/bilder/20120401011023-217.208.119.23.JPG

http://www.bilddump.se/bilder/20120401011107-217.208.119.23.JPG

http://www.bilddump.se/bilder/20120401011027-217.208.119.23.JPG
http://www.bilddump.se/bilder/20120401011050-217.208.119.23.JPG

http://www.bilddump.se/bilder/20120401011414-217.208.119.23.JPG

Jag själv tycker nog att hon är ganska fin, men det är mycket av ljudet som hade kunnats gjort annorlunda, och fick även dra om diskanterna till framdörrarna då dem slog i instrumentbrädan... dumt av mig att inte mäta först utan bara mätte så att dom satt likadant på bägge sidor.. Märkte ju det såklart när dörrsidorna satt på också... roll


Ska bygga om baslåda och hitta på något finare fäste för slutstegen istället för en vinklad planka 110 bred 40djup vinklad uppåt, för där ska baslådan hitta in.. smile

simma lugnt.

RobbanForsell
1 april 2012 · 292 Inlägg

ser bra ut .. smile förutom missen med mätandet. men man lär så länge man gör fel !

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang