Åkt fast i en fartkamera! vad händer!?

Nybergrobin
17 mars 2012 · 2 378 Inlägg

discokapten skrev:

Nybergrobin skrev:

exxoritaz skrev:
Går de neka!? Hade stora solbrillor på mig, om de skulle hjälpa!:-)

Tyvärr går det inte att neka även om man inte ser ansiktet

Om du inte vet, var tyst.

Hade missuppfattat. 

http://www.youtube.com/watch?v=Qyu1zT_N … re=related

exxoritaz
17 mars 2012 · 8 Inlägg

Har hört att det är annorlunda regler mot dom som har prövotid, men de stämmer kanske inte?

horbybonnen
17 mars 2012 · 1 160 Inlägg

nej pågen fick böter inget mer han har prövotid

exxoritaz skrev:
Har hört att det är annorlunda regler mot dom som har prövotid, men de stämmer kanske inte?

SportPilot Ubåtsingenjör
17 mars 2012 · 7 227 Inlägg

volvofoxy skrev:
körkortet rycker ju inte om du bara körde 15 km för fort. jag körde 65 på en 50 sträcka förra veckan och fick bara böter . har för mig det är 20 eller 30 km/h över gränsen för att kortet ska rycka.

lita på micke här,han har lärt sig the hardway wink hehe

det är 20 på 30 vägar och 30 på övriga smile

nej men som sagt får du endast böter ... hur långtid det tar är lite olika, allt från 2 veckor till ett år. Har du tur faller det ut i sanden bara

sen gäller även samma regler för de med prövotid som de utan

är bilden otydlig skiter de antingen i det eller så skickar de ut en bot, denna kan du sedan neka... då blir det utredning och eftersom den är otydlig kan de ej bevisa att det är du som kör

Senast redigerat av CHEEVA (17 mars 2012)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SibbSon Mr. AUDI !
17 mars 2012 · 642 Inlägg

Har fått hem 5st hastighetsöverträdelser per brev, inte svarat på någon av dem.. det funkar utan konsekvenser smile

Four Rings To Rule Them All!
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
exxoritaz
18 mars 2012 · 8 Inlägg

Syns det tydligt om kameran blixtrar mitt på ljusa dagen? Tror aldrig jag såg någon blixt.. :S

nesum
18 mars 2012 · 695 Inlägg

exxoritaz skrev:
Syns det tydligt om kameran blixtrar mitt på ljusa dagen? Tror aldrig jag såg någon blixt.. :S

De syns..... Dag som natt..... Den syns som en, tja, kamerablixt helt enkelt....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
rickylicious Webbutvecklare
18 mars 2012 · 2 369 Inlägg

nesum skrev:

exxoritaz skrev:
Syns det tydligt om kameran blixtrar mitt på ljusa dagen? Tror aldrig jag såg någon blixt.. :S

De syns..... Dag som natt..... Den syns som en, tja, kamerablixt helt enkelt....

Jag skulle nog vilja påstå att om du är osäker på om det blixtrade - så blixtrade det inte. Blixten från en fartkamera är som att köra rakt in i solen...

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
nesum
18 mars 2012 · 695 Inlägg

rickylicious skrev:

nesum skrev:

exxoritaz skrev:
Syns det tydligt om kameran blixtrar mitt på ljusa dagen? Tror aldrig jag såg någon blixt.. :S

De syns..... Dag som natt..... Den syns som en, tja, kamerablixt helt enkelt....

Jag skulle nog vilja påstå att om du är osäker på om det blixtrade - så blixtrade det inte. Blixten från en fartkamera är som att köra rakt in i solen...

Typ, eller mer som att bli fottad rätt i nyllet på 5m avstånd... De som är mest skrämmande är juh dock att dom jävlarna blixtrar även i mörker, och man blir faktiskt kraftigt bländad..... Motala-ödeshög sträckan bjuder på riktigt kul bilkörning, men tyvärr fullsmockad med kameror och 60-70-50-60-50-70km/h skyltar i sjuk kombination, rycka framskylten och ner med solskyddet så kan man ha kul där, men kvällstid är de ofta rena discot längs sträckan... Körde ofta där förr, men nu är de ett tag sen, kan vara så att hasighetsbegränsningen blivit något humanare längs sträckan....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
rickylicious Webbutvecklare
18 mars 2012 · 2 369 Inlägg

nesum skrev:

rickylicious skrev:

nesum skrev:

De syns..... Dag som natt..... Den syns som en, tja, kamerablixt helt enkelt....

Jag skulle nog vilja påstå att om du är osäker på om det blixtrade - så blixtrade det inte. Blixten från en fartkamera är som att köra rakt in i solen...

Typ, eller mer som att bli fottad rätt i nyllet på 5m avstånd... De som är mest skrämmande är juh dock att dom jävlarna blixtrar även i mörker, och man blir faktiskt kraftigt bländad..... Motala-ödeshög sträckan bjuder på riktigt kul bilkörning, men tyvärr fullsmockad med kameror och 60-70-50-60-50-70km/h skyltar i sjuk kombination, rycka framskylten och ner med solskyddet så kan man ha kul där, men kvällstid är de ofta rena discot längs sträckan... Körde ofta där förr, men nu är de ett tag sen, kan vara så att hasighetsbegränsningen blivit något humanare längs sträckan....

Jag har åkt på en fartkamera en gång. Det var mörkt ute och det tog några sekunder innan man fick tillbaka synen efter blixten så det är minst sagt rent jävla livsfarligt tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
exxoritaz
18 mars 2012 · 8 Inlägg

då kanske man kan sova lite lugnare nu då, för är rätt osäker på blixten smile

JaggaChafen Tesla Senior Technician
18 mars 2012 · 2 307 Inlägg

Tråd numer 10.000 i ämnet..

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
gamlingen
18 mars 2012 · 5 198 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Tråd numer 10.000 i ämnet..

Finns nog bara 1 ämne som har fler... prövotiden ,,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang