3911
Sök

Volvo 850, Ingen gnista T5

2 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Tjenare! Jag har nu lusläst alla forum och trådar som finns så nu gör jag mig en ny.
Problem: Ingen gnista, den tänder alltså inte.
Var in och pratade med min lokala volvo verkstad där de sa att det som styr själva tändningen är kamaxelgivare(bytt), vevaxelgivare/impulsgivare/svänghjulsgivare(också bytt) och såklart tändspolen(inte bytt). Borde inte vara spolen heller, testade kortsluta den  och då gnistrade det. motorn går runt och jag får hur mycket soppa som helst men den vill inte ge någon gnista. Börjar bli lite brottom med att få igång den eftersom jag fyller i april och den ska besiktas före.

Den gick i höstas, visserligen på tre cyl. sen har den bara stått över vintern och nu går fanskapet inte igång. Något frustrerande.

Tacksam för svar!

Mackan
Senast redigerat av flerre (18 mars 2012)

8 283 Inlägg
18 mars 2012
Kollat rotor och fördelarlock samt tändkablar?

2 452 Inlägg
18 mars 2012
tändspolen kan vara kass ändå,samnt så som marlbroman säger kollar rotor o fördelarlock,samnt kolla tändstiften nått kan ju ha gått av för så var det på min o då gick den bara på 3 cylindrar

döden kommer tillbaka

2 Inlägg
18 mars 2012
Trådstartare
Ja ursäkta det är också bytt, inte kablarna då och det verkar ju väldigt konstigt om alla skulle farit samtidigt. Ska testa med en annan spole imorgon, annars skriver jag väl igen

Sök