Ny Turbo till en Saab 9-5 aero 2,3T 00

AEracing Servicetekniker
19 mars 2012 · 160 Inlägg

Nu har du ju redan konstaterat att det räcker med ett 15T men om du skulle kört på 19T så måste du fixa programvaran direkt eller relativt direkt iafl.

Annars kommer inte bilen att gå som den ska.

OG9-3 2.0T Sport Edition
mikael_86
19 mars 2012 · 860 Inlägg

okej jo men jag köper en ny 15T bara.... blir lättast då ja bara kommer chippa den och byta avgassystem under...

Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
bollman
7 februari 2015 · 5 Inlägg

Shit pomfritt, nu var detta en gammal tråd men att påstå att Nordic skulle ha kopierat MapTun var bland det värsta jag har hört. Roffe gjorde trim till saab innan pöjkarna på MapTun hade kommit ur blöjan. Vem är det som har kunskapen egentligen?
Jag tror inte någon har kopierat någon i det fallet, men när det gäller kunskap om vad och hur man plockar effekt ur SAABs motorer så litar jag blint på Roffe, och det av väldigt goda skäl. Jag tror inte någon annan i trim-Sverige har haft tillgång till så mycket hårda fakta om SAABs motorer och styrsystem som han genom åren!

Saab 9-3 Vector BioPower "Angela" (2008)
Opel Ampera "Elbilen" (2012)
Saab 9-5 Vector "Yngve" (2011)
Streaver
11 januari 2018 · 1 Inlägg

bollman skrev:
Shit pomfritt, nu var detta en gammal tråd men att påstå att Nordic skulle ha kopierat MapTun var bland det värsta jag har hört. Roffe gjorde trim till saab innan pöjkarna på MapTun hade kommit ur blöjan. Vem är det som har kunskapen egentligen?
Jag tror inte någon har kopierat någon i det fallet, men när det gäller kunskap om vad och hur man plockar effekt ur SAABs motorer så litar jag blint på Roffe, och det av väldigt goda skäl. Jag tror inte någon annan i trim-Sverige har haft tillgång till så mycket hårda fakta om SAABs motorer och styrsystem som han genom åren!

Dock enligt vad ja hört så ska det stämma halvt som halvt, det ja hört är att ett annat företag påstod sig va Nordic och kallade sig Nordic och kopierade ändrade från flera olika, vilket blev skit, så tekniskt sett Nordic men enda inte

bollman
12 januari 2018 · 5 Inlägg

Det finns 2 "Nordic": Originalet i Norrköping som drivs av Roffe, dock är det inte samma företag som förr då de gick i KK för några år sen. I samma veva tog en av sönerna och flyttade till dalarna och driver Nordic Dalarna som är ett helt annat företag.  Ingen av dessa behöver kopiera någon annan trimfirma, det kan jag lova.
Jag vet hur de kan så mycket, och det beror inte på att de kopierat någon annan tomte.

Opel Ampera "Elbilen" (2012)
Saab 9-3 Vector BioPower "Angela" (2008)
Saab 9-5 Vector "Yngve" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang