2564
Sök

Golf 3 Startar inte ibland!

606 Inlägg
19 mars 2012
Trådstartare
har lånat lillsyrrans nya bil men den har börjar spöka, ibland så startar den men sen så är den stendöd när jag vrider om nyckeln...händer inget alls förutom att lysena slocknar, den går att rulla igång funderar på om det är någon startspärr som ligger i ? tips uppskattas då jag måste ha den för att ta mig till jobbet imorgon hmm

Kan det lagas ska det lagas! :)

Forummoderator
18 321 Inlägg
19 mars 2012
jottosson skrev:
har lånat lillsyrrans nya bil men den har börjar spöka, ibland så startar den men sen så är den stendöd när jag vrider om nyckeln...händer inget alls förutom att lysena slocknar, den går att rulla igång funderar på om det är någon startspärr som ligger i ? tips uppskattas då jag måste ha den för att ta mig till jobbet imorgon hmm

Från 1998 är det startspärr. Inte troligt på denna alltså. Tror på tändningslåset. Byt eller dra en kabel till en startknapp som budgetlösning. När den strular så lägg 12+ på startmotorns lilla kabel och startar den då så är det låset som jiddrar med dig. Prova att jucka på nyckel i startläge och framför allt trycka in denna samtidigt. Kan hjälpa!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

606 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
nu starta den

dock står det "OBS STÖLDSKYDD KAN EJ TJUSKOPPLAS OCH ENDAST STARTAS MED KODAD NYCKEL"

Automationselektriker och Svetsare
111 Inlägg
20 mars 2012
Det är förmodligen immobilizer, dom flesta stora biltillverkare hade det som standard redan 1995. Och kodad nyckel är ju då immobilizer eller som du skrev elektronisk startspärr:) Trodde du hade koll på det Jocke;)

606 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
bilen är mongo än är ju syrrans bil som hon övningskör med efter att jag bytt nyckel fungerade den felfritt men nu har vi konstaterat orsaken till det iaf... hon har fått motorstopp 2 gånger och efter båda gångerna har det slutat fungera :o

Sök