850r v lådan

powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

hej idag har min volvo 850R vart på servic o dom har bytt olja i lådan o sen körde ja me bilen hem o va ute
o åkte en sväng o allt funkade bra körde ca 9 mil sen la den av igen den ville inte driva fram el bak stängde av bilen o efter kanske ca 5 min startade ja den o då drev han både fram o bak men inte så långt ca en halv km sen slutar den driva o samma sak igen efter ca 5 min så går de  va kan de va för för nån som kan säge mig tack

Matthias_Forsberg
21 mars 2012 · 33 Inlägg

Är en så kallad trumma vad jag fått höra, Du har antagligen en spricka i den och när oljan blir varm tappar den trycket och är därför lådan slutar driva! Det är Rennovering av lådan eller ny som gäller.

Kan nu ha fel men jag tror mest på de eftersom det brukar hända med automat lådorna

powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

oki men den börjar driva efter ca 5 min inte en de stänger ja av bilen o sen startar så går han o oljan blir inte kall på 2-5min kört me den så långt o sen stänger ja av den så går de inte efter nån min så går de o köra

Matthias_Forsberg
21 mars 2012 · 33 Inlägg

A okej, låter ju väldigt konstigt, nån givare kanske? Inga felkoder ?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2012 · 17 485 Inlägg

Kolla lådans oljenivå.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
PMPerformance
21 mars 2012 · 2 266 Inlägg

Samma fenomen hade en kompis på sin v70r automat de vart växellådsbyte åt han. var nån soleniod i lådan som gav upp efter han bytt olja med har jag för mig de va. fast han hann nog åka en 50mil

Senast redigerat av PMPerformance (21 mars 2012)

svetsdiff !!!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2012 · 17 485 Inlägg

Har du vevat upp ladden kanske? Det brukar inte lådan gilla alls.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

Matthias_Forsberg skrev:
A okej, låter ju väldigt konstigt, nån givare kanske? Inga felkoder ?

inga fel koder finns kört nu me bilen o går bra men efter typ 1 km slutar den driva o stänger ja av den så efter 2 min så går han igen normalt

powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Kolla lådans oljenivå.

e på normalt på både kalt o varmt

powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Har du vevat upp ladden kanske? Det brukar inte lådan gilla alls.

nepp e som han har vart för inget rört

sleepyoh
21 mars 2012 · 1 319 Inlägg

Börjar en fin liten pil blinka på instrument panelen?

_----------'
powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

PMPerformance skrev:
Samma fenomen hade en kompis på sin v70r automat de vart växellådsbyte åt han. var nån soleniod i lådan som gav upp efter han bytt olja med har jag för mig de va. fast han hann nog åka en 50mil

oki ja åkte ca 9 mil men konstigd att bilen går som han ska o driver men efter typ 1 km så driver han inte stänger av den o efter 2 min så e de normalt

powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

sleepyoh skrev:
Börjar en fin liten pil blinka på instrument panelen?

nej de gör den inte

sleepyoh
21 mars 2012 · 1 319 Inlägg

Skulle nog åka tillbaka dit du lämnade in bilen och prata med dessa. Behöver inte vara deras fel, men dom kan säkert komma med goda råd.

_----------'
powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

sleepyoh skrev:
Skulle nog åka tillbaka dit du lämnade in bilen och prata med dessa. Behöver inte vara deras fel, men dom kan säkert komma med goda råd.

har vart o dom kollade på de men kan inte säga så mkt om de o ja såg min gammla oljan som va i den såg jävlig dålig dom tror på att de en givare som siter på lådan som väljer växslar men vet inte riktigt kostar ny på volvo 1500kr

sleepyoh
21 mars 2012 · 1 319 Inlägg

Tog dom ner lådan när dom bytte olja? Skulle vara värt att kontrollera om växelväljarvajern är rätt justerad i sådana fall. Fått många lustiga fel på min egna när den har varit lite galet justerad. Sitter typ under batteriet.

_----------'
powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

sleepyoh skrev:
Tog dom ner lådan när dom bytte olja? Skulle vara värt att kontrollera om växelväljarvajern är rätt justerad i sådana fall. Fått många lustiga fel på min egna när den har varit lite galet justerad. Sitter typ under batteriet.

nepp lådan va på plats när oljan bytes
ska kolla imon växelväljarvajern

veidec
21 mars 2012 · 61 Inlägg

fan så tråkigt. som dem ända säger så är det att lådan är bränd, tappar trycket. så byte av lådan är ett måste.

Volvo v70 R "spjutet" (2005)
powerE
21 mars 2012 · 98 Inlägg

veidec skrev:
fan så tråkigt. som dem ända säger så är det att lådan är bränd, tappar trycket. så byte av lådan är ett måste.

ja du de e jävligt tråkigt om de så att lådan e skrot,,, vet inte va ja ska göra har kostat på bilen lite mkt o kanske byta lådan o då har man laktt på en del pengar på bil fan vet inte om de värt jobbet o sen kan ja inte själv byta lådan o kostar att lämna in de te nån som gör de vet ej va ja gör kanske ska sälja den som de e

veidec
21 mars 2012 · 61 Inlägg

powerE skrev:

veidec skrev:
fan så tråkigt. som dem ända säger så är det att lådan är bränd, tappar trycket. så byte av lådan är ett måste.

ja du de e jävligt tråkigt om de så att lådan e skrot,,, vet inte va ja ska göra har kostat på bilen lite mkt o kanske byta lådan o då har man laktt på en del pengar på bil fan vet inte om de värt jobbet o sen kan ja inte själv byta lådan o kostar att lämna in de te nån som gör de vet ej va ja gör kanske ska sälja den som de e

väldigt surt. vet själv hur det är. rasade min låda på t5:an förra torsdagen. men den bytes i helgen.
men byta låda gör du ju själv. om du ska lämna in den så kostar det en jävla massa.

Volvo v70 R "spjutet" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang