Det är en 8mm2 till jord och ström till det steget. 21 till det andra.
Inte alls hatthyllan, baksätet som säterna lutar mot. Finns 2 bra placerade skruvar där som var lätta att dra till. Sitter kanske 50cm ifrån bältet. I mitten av "sidosäterna" i bak typ.
Hade det varit för klen kabel hade den inte kunnat leverera den effekt som utlovades, rätt? och måste isåfall höja strömmen för att få till det? och säkringen till den kabeln har inte slagit ifrån och kabeln blir aldrig varm.. inte ens ljummen. "kall", helt neutral.
SpänningXStröm = Effekt, rätt?
Och om den ligger på 600w som det står, vid en ren peak alltså. Så skulle det väl bli typ.. 50a max? (För enkelhetens skull räknade jag med 12,0 volt spänning, 600/12 = ampere vid max effekt (600w) .. eller är jag ute och cyklar? Så jag skulle behöva en grovare kabel, det är jag medveten om, den stackars lilla kabeln ..
Men jorden är ju lika tjock som +12v kabeln, alltså borde den ju i teorin kunna överföra det som skickas genom +kabeln också. Med mindre uteffekt som resultat, eller har jag fel? Steget borde väl endå gå igång? Dock bli otroligt varmt / spela lägre??
Är lite ute på djupt vatten nu.. Rätta gärna
Men som en fråga; det hade väl endå gått igång? För den går ju inte ens igång vid t.ex. 5/39 volym. Och då krävs ju inte så mycket kräm.
För ibland när den går igång, låter verkligen det som att basen är spräckt. Ett äckligt knastrande ljud. Sen efter ett antal vickningar + på/avstängningar av tändningen så funkar den helt som vanligt igen.
På input på steget står följande: MONO (L+R) MONO (R) STEREO (L+R) den satt på MONO (R) förut och jag flyttade den till STEREO (L+R) då den har just 2 inputs. Gjorde jag fel? Jag hoppas verkligen inte det hade någonting att göra med bryggkopplingen. Det här blev dock gjort under installationen av nya steget också, alltså var det dött innan också..
Den sitter avsäkrad med 40 tror jag, ampere.