Stereon startar inte!

big-jepp
3 april 2012 · 3 187 Inlägg

mercedezz skrev:
Funkade när jag brygade ignition+ och +röd smile

då hade du inte mätt ordentligt...

Honda civic "civicen" (1993)
Mortensen
3 april 2012 · 285 Inlägg

mercedezz skrev:
Funkade när jag brygade ignition+ och +röd smile

Är det inte lika bra du kopplar in det på rätt vis istället, nu går väl inte stereon på tändningen?
jag hittade en bild på här på dina säkringar

http://media.photobucket.com/image/Merc … useBox.jpg

Kolla att nr 20,21 verkligen är hela, exakt var dom sitter vet jag inte, men det måste stå i din manual till bilen. Ska du sälja bilen en gång så får du mer för den om allt funkar som de ska, utan tjuv kopplingar.
mvh

Ha d saarvii
big-jepp
4 april 2012 · 3 187 Inlägg

Mortensen skrev:

mercedezz skrev:
Funkade när jag brygade ignition+ och +röd smile

Är det inte lika bra du kopplar in det på rätt vis istället, nu går väl inte stereon på tändningen?
jag hittade en bild på här på dina säkringar

http://media.photobucket.com/image/Merc … useBox.jpg

Kolla att nr 20,21 verkligen är hela, exakt var dom sitter vet jag inte, men det måste stå i din manual till bilen. Ska du sälja bilen en gång så får du mer för den om allt funkar som de ska, utan tjuv kopplingar.
mvh

så jävla svårt ät det inte att stänga av stereon manuellt.. kör själv på det sättet då jag vill kunna spela utan att ha nyckeln..

Honda civic "civicen" (1993)
Mortensen
4 april 2012 · 285 Inlägg

big-jepp skrev:

Mortensen skrev:

mercedezz skrev:
Funkade när jag brygade ignition+ och +röd smile

Är det inte lika bra du kopplar in det på rätt vis istället, nu går väl inte stereon på tändningen?
jag hittade en bild på här på dina säkringar

http://media.photobucket.com/image/Merc … useBox.jpg

Kolla att nr 20,21 verkligen är hela, exakt var dom sitter vet jag inte, men det måste stå i din manual till bilen. Ska du sälja bilen en gång så får du mer för den om allt funkar som de ska, utan tjuv kopplingar.
mvh

så jävla svårt ät det inte att stänga av stereon manuellt.. kör själv på det sättet då jag vill kunna spela utan att ha nyckeln..

Där e mer än radion som går på dom säkringarna, ts borde kanske kolla om dom andra sakerna funkar. Får inte upp bilden igen av nån konstig anledning, men stolsvärme och nått annat gick på samma.

Funkar inte detta och säkringarna är hela som han påstår, han hade ju kollat tydligen.Så kanske hela säkringsboxen börjat strula, eller där ligger lösa kablar nånstans. Och detta i sin tur kan leda till andra problem. Om någon säkring gått sönder bara så är det bra, då har den fyllt sin funktion.

Du har valt att koppla in det på det viset säger du, det kan jag köpa. Men han fick göra så för att det inte fungera på nått annat vis, förstår du skillnaden?

mvh

Ha d saarvii
Linus_schagge
2 mars 2021 · 2 Inlägg

Hej ja tvättade bilen här om dagen efter det slutade radion funka va gör jag

Linus_schagge
2 mars 2021 · 2 Inlägg

Hej 🙋

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang