5207
Sök

Erfarenheter av att svetsa i 1,8mm aluminium tryckrör från kina ??

GREASEMONKEY
822 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Jag var inne på att bygga tryckrör till bilen i rostfria rör först men snubblade in på aluminium rör ifrån just Ridetech.se ..
Nu är jag nyfiken på hur många det är som har testat att svetsat i denna typen av rör som utlovas att vara 1,8mm tjocka. Men man har ju hört rykten om att det inte ska gå att svetsa i denna typen av högglanspolerade rör ..
Är det någon som provat ??
Jag tycker det är ett prisvärt alternativ, 99:- st på ridetech.se känns helt okej OM det går bra att TIGa i skiten =P
Lite mer rejäla rör verkar var dyrare, speciellt böjar och dylikt ..

Erfarenheter välkomnas !
Senast redigerat av 770_EVOLVE (23 mars 2012)

Mvh S.Österdahl

Allfixare
1 475 Inlägg
24 mars 2012
Det går, MEN det verkar nästan vara som nån form av beläggning på dom. Jag svetsade ihop lite tryckrör å grejor till en kompis skoter...  Gick bättre när man "ruggade" till ytan som ska svetsas.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Det känns ganska självklart att man måste ta bort det blanka .. men det går alltså att sammanfoga utan att det fräser sönder typ ??

Mvh S.Österdahl

Allfixare
1 475 Inlägg
24 mars 2012
Jadå, det gör det. Jag visste inte alls vad det va för nåt när jag skulle börja svetsa. Men sen sa han att han hade köpt det på ridestore. I den blanka aluplåten vi har på jobbet är det inga problem att svetsa utan förberedelse, därav trodde jag till en början att det skulle gå bra med rören han köpte. Men som du säger så verkar det vara nån form av beläggning på rören, men slipade man det lite så va det nemas problemas sen.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Gött, då får det bli Ridetech.se rör då dom är billigast än så länge, biltemas är säkert samma rör men dom var dyrare när jag kollade ..

Mvh S.Österdahl

Sök