Volvo 855 T5-R Ombyggnaderna på The Darkside. (400-500hk motorbygge börjas snart.)
Vill ha en projekt tråd på vad jag gör med bilen o hur jag gör det. Mycke bilder försöker jag få med. Allt jag gör med bilen kommer o läggas upp här. Allt från instrumenthus till fan vet var det slutar. :)
Har hållt på lite med bilen. Kopplat lite mätare o så. Fixat till panelen så den e litta mer Ok.
Förarplatsen just nu. Turbo och Volt e inkopplade. Oljetrycket kunde jag inte koppla in eftersom den bara varna för lågt oljetryck så ska fixa en förgrening så jag kan koppla in den givaren med. Sen den längst till höger sitter där bara för att fylla ut hålet. Lite besviken på mätarna faktiskt. Kan ju lysa blå o vit. O i mitt huvud så trodde jag att man kunde ändra mellan färgerna bara genom att välja vilken kabel som får ström. Men jag e tvungen o bryta strömmen helt för o kunna byta färg vilket resulterar i att dem nollas så jag får ställa in varningsvärdena igen.
Sen tyckte jag att dem där fula gummisakerna på pedalerna var fula så satte dit ett par Momo där med. Ser det nu att den till bromsen kom lite snett. så det får snart fixas.
Bara i Med en "dogbox" låda så det börjar vina lite på växlarna så har du mig helt såld iaf ^^ Tycker den ser riktigt kaxig ut på det sista kortet där iaf.
Tja någon dogbox blir det nog inte, litta saftigt pris på dem. Men motorn ska byggas först i alla fall. V-lådan får hålla så länge den kan. Tackar, Ja jag börjar bli ganska nöjd där inne, finns dock mer o göra..
Har börjat ta hem lite saker så man kan göra ngt med maskinen snart. Stakarna hemma nu. Lite lager, packboxar o ringar så kan man fixa färdigt botten. Kommer köra med org kolvar tror jag, om jag inte hittar ett fint kitt. Sen ska jag ju ha ny koppling med, så motorn kommer stå i stativ en stund. Men jag har ju till början av nästa år på mig..
Sen har jag fått hem ett par nya projektor linser. Mina gamla som sitter i nu kan jag inte spänna helt för gängorna e kassa. Så detta e v6,0 istället för v5,0 som sitter i nu. Litta bättre magnet motor till hel/halvljus mekanismen. men denna gången funderar jag på o låta Projector Shrouden vara kromad så det ser mer ut som 2 reflektorer. Men får se. Kanske använder dem svarte ändå.
Ge mig stakarna så kan du få en choklad kaka! haha
Detta blir riktigt kul o se hur de kommer sluta för denna! Vill se den live också sen någon gång.
Mmmm Chokladkaka e såå gott. Men får nog tänka på det där haha Tja det blir inget mer i år med denna bilen i alla fall. Tanken var ju Vallåkra men får köra dit med 740:in o gå in.
Detta blir riktigt kul o se hur de kommer sluta för denna! Vill se den live också sen någon gång.
Mmmm Chokladkaka e såå gott. Men får nog tänka på det där haha Tja det blir inget mer i år med denna bilen i alla fall. Tanken var ju Vallåkra men får köra dit med 740:in o gå in.
Du kan till o med få välja vilken choklad du vill ha! så snäll kan ja faktiskt vara! Åh fan! Eller så stoppar du i en annan femma o glider ner med den så ja får se den tanken fanns för mig med o ställa ut men blir inte så
Du kan till o med få välja vilken choklad du vill ha! så snäll kan ja faktiskt vara! Åh fan! Eller så stoppar du i en annan femma o glider ner med den så ja får se den tanken fanns för mig med o ställa ut men blir inte så
Fy fan va generöst av dig. Nä jag ställde av den i fredags o jag tänker inte jaga fatt i en annan femma för o stoppa ner i den tyvärr. Kommer bli att samla på sig så gott det går sen smacka ihopa skiten. Ok då kommer man inte se din bil där inne heller då
Fy fan va generöst av dig. Nä jag ställde av den i fredags o jag tänker inte jaga fatt i en annan femma för o stoppa ner i den tyvärr. Kommer bli att samla på sig så gott det går sen smacka ihopa skiten. Ok då kommer man inte se din bil där inne heller då
Är allt lite snäll ibland! Okej då förstår ja! Då får ja se till o hitta bilen när den är klar på träffarna
Tja det var ju ett bra tag sen det hände eller skrevs något här.
Efter att min käresta har varit bort "glömd" ett bra tag eftersom det har varit oljud från motorn så e hon vid liv igen. Fick köra hem henne igår o den lät illa när jag starta den somvanligt men efter jag drog på efter rundellen med en fullgasrepa i 2an på 6500 tills jag fick någorlunda grepp så fick de bli i 3an med. Sen när jag kom hem o parkera henne så va hon tyst. Så starta upp henne idag med o hon gör dem ljuden hon ska typ. Så nu blir de nog inget med o skrota ner henne vilket tanken var..
Har varit ute o kört med den lite idag o den går ganska bra. Låter bra enu så till sommaren blir det nog o köra 855 igen. Men vet inte om motorn åker ut o i med stakarna så man kan börja ladda på lite.