2002
Sök

Köpråd e30 avstå eller slå till?

6 689 Inlägg
25 mars 2012
Föreslår en äldre japansk bil istället som du sätter sänkingsfjädrar på istället

hehe

Mitsubishi Galant
Mitsubishi Lancer
Toyota Corolla
Toyota Carina
Nissan primera (Ajabaja?)
Mazda 323
Mazda 626
Honda Civic
Honda Accord

m.m

De/Dem

Bonntrimmare
620 Inlägg
25 mars 2012
T-Gul_ skrev:
D_Carlsson skrev:
byter man till typ biltema klossar som inte har någon anslutning för slitage kabeln så kan ju det vara en anledning till att lampan lyser. men är det slitage lampan eller lampan för fel i broms systemet som lyser eller är det check kontroll lampan ????

slitagevarnare på en E30??? hehehe

det är ju ingen advancerad teknik tror t.o.m jag hade det på en från -85

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Skaune
25 mars 2012
D_Carlsson skrev:
T-Gul_ skrev:
D_Carlsson skrev:
byter man till typ biltema klossar som inte har någon anslutning för slitage kabeln så kan ju det vara en anledning till att lampan lyser. men är det slitage lampan eller lampan för fel i broms systemet som lyser eller är det check kontroll lampan ????

slitagevarnare på en E30??? hehehe

det är ju ingen advancerad teknik tror t.o.m jag hade det på en från -85

Jag får faktisk be om ursäkt där, jag var tämligen säker på att E30in var så snikig att den inte hade det, men jag hade nog fel, ber om ursäkt för min kaxighet! roll

58 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Malheus skrev:
Föreslår en äldre japansk bil istället som du sätter sänkingsfjädrar på istället

hehe

Mitsubishi Galant
Mitsubishi Lancer
Toyota Corolla
Toyota Carina
Nissan primera (Ajabaja?)
Mazda 323
Mazda 626
Honda Civic
Honda Accord

m.m

En civic har jag varit inne på ett bra tag! Men alla är ju i Malmö..
En sedan ska de va iaf!..Eller en äldre golf ?nån billig skit som man kan få igen pengarna för när man vill byta upp sig?

6 689 Inlägg
25 mars 2012
Golf 2or är trevliga bilar men rostar rätt friskt.

De/Dem

58 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Jaa.. För mycke nackdelar med alla bilar

665 Inlägg
25 mars 2012
Om du ska köpa en Bmw e30 så jag kan rekkomedera en med 318is motor . Den går bra och billigt . 136hk tror jag . Du drar ifrån en e30 320 . jag körde min till och från jobbet och 0,7l/mil . Går att bränna däck.
Jag fick skrota mig efter 3ggr försökt till inbrott . Nån jävel vill ha den .
Kolla noga med rost , om du kan köpa en med bytta bromsrör, annars om du ska byta själv det lär ju ta en hel dan.
Kolla på PPF/Forum ang Bmw Bilar , du kan finna alla svar du undrar
Kör på en 318is och du lär ju inte va besviken .

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Jajjemen!
1 512 Inlägg
25 mars 2012
Malheus skrev:
F2211 skrev:
Amen ja måste ju ha råd att köra också! 1050kr i månaden vettu!
Hur mycke drar en 318i?

Skatt: 1600~
Räkna med ca 0.8L milen ~64L tank. 1000 spänn full tank.
Kommer ca 50mil på en tank.
Försäkring 500 månaden (Räknad på mig dock, 20år.)

(Räknat utav en e30 kombi)

Sen, det är ointressant om personen säger att bilen är nybesiktigad, DATUMET den är det är mer intressant.

Hur fick du ihop den ekvationen då?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

58 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Ojdå, ja en 318is skulle ju inte vara fel! Men finns det många tillsalu?
Sökte på "318is e30" hittade 2st, en för 59 och en för 40..

665 Inlägg
25 mars 2012
http://www.blocket.se/hela_sverige/bila … =1&w=3

Då vet du svar vrf e det svårt att få tag på en sådan modell .. De oftast används för att lägga in M50B25-m50b20 motor utan att du ska regga bilen som ombyggt fordon. Om man har tur med M50b25.
Som sagt det finns mycket info om E30 modell på PPF. Själv har jag en tråd där hur lägga en m50 motor i e30 chassi.
Senast redigerat av sexy_d (25 mars 2012)

58 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Jaa i see... Ringde farsan nyss, han skulle kolla på bilen på blocket, han bo i barackerna i bakgrunden på första bilden, jobbar där.. Han sa att vi får hjälpas åt med försäkringen;) hoppet finns!!

665 Inlägg
25 mars 2012
lycka till ...

1 482 Inlägg
26 mars 2012
En vanlig E30 318 har en M40 motor med felkonstruerad topp vilket leder till ett enormt tryck på kamaxeln som följd. Därav skall kamremmen bytas med 4000mils intervall. Tickar motorn mycket är kamaxeln slut och det kostar ett antal tusen till.
Ingen bra motor, dessutom trött som satan.

318is är bättre alternativ, den har dessutom skivbromsar ibak.

Ang slitage varnare. Själv montera jag bort instrumentpanelen och ryckte ur lampjäveln..

BLT Service
Theracords Music Label

665 Inlägg
26 mars 2012
Noxxer skrev:
En vanlig E30 318 har en M40 motor med felkonstruerad topp vilket leder till ett enormt tryck på kamaxeln som följd. Därav skall kamremmen bytas med 4000mils intervall. Tickar motorn mycket är kamaxeln slut och det kostar ett antal tusen till.
Ingen bra motor, dessutom trött som satan.

318is är bättre alternativ, den har dessutom skivbromsar ibak.

Ang slitage varnare. Själv montera jag bort instrumentpanelen och ryckte ur lampjäveln..

Eller så köper du på Biltema för nån billigt peng och byter du de snabbt .. Slipper du ta bort instrumentpanelen och rycker ur lampan smile Förslag om man ska hålla bilen i bra skick med allt fungerande
Senast redigerat av sexy_d (26 mars 2012)

1 482 Inlägg
26 mars 2012
Mjo men allting var inkopplat men det var fel i kretsen någonstans så jag orkade inte med skiten så jag ryckte ur lampan, ändå bara 4 skruv till instrumenthuset så.

BLT Service
Theracords Music Label

Sök