4122
Sök

Högre försäkringpremie efter blivit av med kortet engång?

2 415 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
upptäckte precis att min försäkringspremie har blivit lite högre nu efter jag har blivit av med kortet några månader.
med bara trafikförsäkring har det kostat ca 80 kr mer i försäkring i månaden än innan jag blev av med kortet.

har det alltid varit så här? eller har dom börjat med det nu?

jag har för mig att försäkringsbolagen har slutat med o köra poängsystemet? eller har jag fel?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

3 354 Inlägg
26 mars 2012
Tror det har med att försäkringsbolagen (iaf vissa) går efter hur många körkortsår i beräkningen i dagsläget om jag nu minns rätt av det jag läst.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

2 415 Inlägg
26 mars 2012
Trådstartare
Seth skrev:
Tror det har med att försäkringsbolagen (iaf vissa) går efter hur många körkortsår i beräkningen i dagsläget om jag nu minns rätt av det jag läst.

okey. kortet har jag haft i 5 år.. bara intressant o veta om var vissa eller om alla gör de tongue

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
27 mars 2012
de flesta tar det som du har "nytaget" körkort när du får tillbaka det, tyvärr (själv märkt det tongue )

2 415 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
sir_daniel skrev:
de flesta tar det som du har "nytaget" körkort när du får tillbaka det, tyvärr (själv märkt det tongue )

ja är nog så tyvär.. jag pratade med trygghansa när jag tog bort min försäkring. och då sa dom de att säg bara till så ändrar vi de i vårat system.. så kommer det stå 5 år ist.. och det är ju bra

2 415 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
sir_daniel skrev:
samma för mig hos trygghansa, men de andra bolagen... nepp

ah gött. det är bara dom då alltså tongue skönt o höra dock har jag ju länförsäkringar ordinare.

Sök