3274
Sök

info om polisbilar

674 Inlägg
8 december 2007
Inlägg raderat av admin. En veckas avstängning för morbida bilder
Senast redigerat av chrizz (8 december 2007)

With great freedom comes great responsebility

757 Inlägg
8 december 2007
moget att lägga upp sånna där bilder här. kan ju länka till dom och skriva en varning eller något. jävla moraltant
Senast redigerat av chrizz (8 december 2007)

674 Inlägg
18 december 2007
robzter skrev:
moget att lägga upp sånna där bilder här. kan ju länka till dom och skriva en varning eller något. jävla moraltant

För ditt bästa vetande så kunde jag inte länka till bilderna för att de inta fanns på internet att hitta!  &  VARNADE gjorde jag!   & vad du har om moralen att säga... dvs ingenting!  För om bilderna kunde rädda bara 1 sorgligt liv & få alla andra att tänka om som han med att se vad det kan leda till att SAKNA sån moral -vett i skallen Så är jag glad för det!  Det kosta mig en vecka...  Kanske hade kostat någon annan livet....

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
18 december 2007
elmer skrev:
vettefan hurupass polisbilarna trimmas här, oftast är det mondeon med 2 liters snurran, inte världens slöaste bilar standard heller.. sen har det cirkulerat en octavia RS här som civilbil ett tag sen, dom lär ju ha en del krut i sig.. tongue
svärfar som har varit ambulanschaufför på gamla goda tiden (90talet;)) berättade att de då hade en cheva van som va något trimmad, drog 20liter milen, ekonomiskt! big_smile

Tror knappast den drog 20 liter:P men kan tänka mig uppmot 2-3liter per mil, då motorerna i cheva vanarna på den tiden va 305 eller 350 tpi oftast ibland tbi med.

V8 - 4 Life

76 Inlägg
18 december 2007
Jag har besiktigat många polisbilar och exakt HK är hemligt men jag kan säga som så att det är mindre än man tror!

Life is like a turbo

8 156 Inlägg
18 december 2007
En del chippar dom, en del är vanliga turbos.
Dom har ju inte råd att köra trimmat längre...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

schtek
478 Inlägg
18 december 2007
John87 skrev:
Smiley skrev:
hmm det e nog inte så svårt att köra ifrån polisen, eftersom det går med otrimmad moppe ^^,

Det är lättare att köra ifrån dom på en moppe.
Vad jag kan komma på nu så finns det två bra anledningar till det.

1. Skogsstigar o.s.v är inte lätta att köra bil på.
2. Polisen får inte följa en mopedist som slänger av sig hjälmen av säkerhetsskäl.

Står mer om detta i Polislagen 8§ som redan nämnts.

Min kompis som körde trimmadmoped och slängde av sig hjälmen blev nedsparkad i diket av en endurosnut.. smile

schtek
478 Inlägg
18 december 2007
Ramrod skrev:
robzter skrev:

För ditt bästa vetande så kunde jag inte länka till bilderna för att de inta fanns på internet att hitta!  &  VARNADE gjorde jag!   & vad du har om moralen att säga... dvs ingenting!  För om bilderna kunde rädda bara 1 sorgligt liv & få alla andra att tänka om som han med att se vad det kan leda till att SAKNA sån moral -vett i skallen Så är jag glad för det!  Det kosta mig en vecka...  Kanske hade kostat någon annan livet....

Vad var det för bilder? *curious*yikes

Ford Racing
479 Inlägg
18 december 2007
Alister skrev:
Ramrod skrev:
robzter skrev:

Vad var det för bilder? *curious*yikes

Är också nyfiken..:smile

Ja Just!

674 Inlägg
18 december 2007
Olycks bilder bara.. Skit samma!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 december 2007
Vem bryr sig? Egentligen.... Vet iaf att den lokala polis-XC70:n ska göra 0-100 på ca 6,5 sekunder. wink
(Kontakter på Volvoverksta'n)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 december 2007
M.Persson skrev:
koppartaket skrev:
Kalixvansinne skrev:
Nån som vet vad det är för effekt i dagens polisbilar? och hur fort går dom egentligen?

Vet inget om effekten men jag har hört att dom är elektroniskt spärrade vid 270 km/h, jag vet en kille som körde ifrån polisen med en 3000 gt  big_smile

du behöver ingen 3000gt då min 900t8 145hk+ klararade av uppdraget!

Behövs inte ens 140 hk. Hade ca 125 hk när jag fick dom efter mig med Primeran jag hade, men dom kom inte ikapp, då jag stämplade när dom vände efter mig och drog på blåljusen.
Mötte dom nog i 160. Svårt att komma ikapp då, särskilt när man har hunnit gömma sig på en liten stickväg. wink
Något nervig var man på väg hem sen...roll
Inte så bright gjort nu när man tänker efter, men det hade nog blivit feta böter om dom stoppat mig då. Fel färg på postitonsljusen och dimljusen tända.. Utan halvljus och mörkt... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

3 235 Inlägg
20 december 2007
Tänkk på hur mycket de väger, för vad jag vet är de delvis bepansrade med förstärkta dörrar och så (men säkert inte alla). Det står ju tom på sidorna vilket tryck de ska ha i däcken, och det ligger ju på över 3.0 bar...
Så oavsett vad de har under huven, så blir ju de segare vid acceleration och inbromsning pga vikten.
Det gäller att ha en smidig och lätt bil med en stark motor, så är ju det en bra förutsättning för att kunna köra ifrån asen...smile

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
21 december 2007
här uppe finns då minst en t5a. För en kompis har servat den..

Körv
3 535 Inlägg
21 december 2007
Irmscher Vectra skrev:
M.Persson skrev:
koppartaket skrev:

Vet inget om effekten men jag har hört att dom är elektroniskt spärrade vid 270 km/h, jag vet en kille som körde ifrån polisen med en 3000 gt  big_smile

Behövs inte ens 140 hk. Hade ca 125 hk när jag fick dom efter mig med Primeran jag hade, men dom kom inte ikapp, då jag stämplade när dom vände efter mig och drog på blåljusen.
Mötte dom nog i 160. Svårt att komma ikapp då, särskilt när man har hunnit gömma sig på en liten stickväg. wink
Inte så bright gjort nu när man tänker efter, men det hade nog blivit feta böter om dom stoppat mig då. Fel färg på postitonsljusen och dimljusen tända.. Utan halvljus och mörkt... hmm

helt galet gjort.. haha!

Truckdriving Man

539 Inlägg
8 mars 2008
THEBADGUY skrev:
xisten skrev:
har man 300 häst på 1500kg och hyffsade kunskaper när de gäller bilkörning i högre farter så har man nog inte några problem att köra ifrån en enskild polisbil...

Nej men vad gör du om dom te x skulle kalla in helikopter? Dom är ju goda för sisådär 280 blås....

vi är inte i USA, det blir ingen helikopter om man bara åker ifrån en polisbil lol och helikopter flyger inte hur fort som helst, en krigshelikopter KA-50 gör inte mer än 300km/h smile

preem pump
836 Inlägg
8 mars 2008
Garic skrev:
THEBADGUY skrev:
xisten skrev:
har man 300 häst på 1500kg och hyffsade kunskaper när de gäller bilkörning i högre farter så har man nog inte några problem att köra ifrån en enskild polisbil...

Nej men vad gör du om dom te x skulle kalla in helikopter? Dom är ju goda för sisådär 280 blås....

vi är inte i USA, det blir ingen helikopter om man bara åker ifrån en polisbil lol och helikopter flyger inte hur fort som helst, en krigshelikopter KA-50 gör inte mer än 300km/h smile

iofs så blir det väl säkert ingen helikopter... men du får vackert rätta dig efter att vägen svänger.
helikoptern tar kortaste vägen RAKT FRAM

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 mars 2008
Garic skrev:
THEBADGUY skrev:
xisten skrev:

Njae, men det lär bli en till polisbil. Och en till.
Deras radio är ett större hot än deras motorer.

Det skulle nog inte vara särskilt svårt att köra ifrån polisen på vissa vägar, men jag har tillräckligt mycket innanför pannbenet att inte ens försöka.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

442 Inlägg
8 mars 2008
Irmscher Vectra skrev:
M.Persson skrev:
koppartaket skrev:

hade gjort samma som dig utan tvekan tror jag, mötter man dom i den farten kan man lika gärna trycka lite till o svänga av där dom inte ser. men hade dom kommit bakifrån hade jag stannat direkt, bara man hinner tänka hur det kmr sluta som.
Har sj hänt 1 ggr fast då körde jag i 80 på 50väg o dom körde sakta på en stor parkering bredvid vägen när vi sussa förbi, saktade ner först o sen när dom kom utom synhåll så gasa jag om ngr bilar och körde hem o stängde av alla neonljus och tänkte minst 100ggr vad jag skulle säga om dom kom o knacka på, tänkte ta en kniv o skära mig o säga att jag hade jävligt brotom att fixa det ^^(dom kunde såklart inte se regnr) fast dom kom ihåg min bil(neonljus lysande inne i hela bilen tydligt) och det har hänt MÅNGA ggr att dom vinkat på en när man mött dom(liten stad).
Men ska skärpa mig jävligt mkt nu med farter nästa bil, så jävla pundad att köra snabbt på 50vägar nog för att det var lätt gjort för 70 där..

687 Inlägg
15 november 2008
Hej,
tänkte bara klargöra lite saker för er som undrar.

1. En polis behöver inte alltid ha på blåljusen bara för att åka snabbt, man har 3olika grader av utryckning

(Polisen rättighet att köra för fort och bryta mot trafikregler delas in i dessa tre klasser, under tjänsteutövning, under brådskande yrkesutövning och i trängande fall. Under vanlig tjänsteutövning får polisen bryta mot "varje lokal trafikföreskrift som innebär inskränkning i rätten att trafikera en viss väg" dvs. polisen får köra på cykelbanor, mot enkelriktat, på gågatan etc. etc. Under brådskande yrkesutövning får polisen bryta mot gällande hastighetsbestämmelser men måste fortfarande stanna vid stopplikt och för rött ljuse. Vid trängande fall får yttre larmanordning (blåljuse och siren) användas. Då skall polisen "iakttaga särskild försiktighet". Det innebär att polismannen kan dömas till ansvar vid i stort sett varje olycka som kan uppkomma, även om den andra bilen brutit mot trafikreglerna. Det är naturligtvis säkrare att ha blåljuse och siren påslagna när man kör fort, men för att skydda sig själva juridiskt vid en eventuell olycka är det vanligt att man, under goda trafikförhållanden slår av blåljusen och siren där det inte behövs, dvs man slår på dem i korsningarna om man får rött.)

2. Att smita från polisen är kanske lätt, men som sagt det finns kamera i bilen och ditt regnr är det första som skrivs ner. Oftast åker en annan patrull hem till dig för att vänta in dig, kommer du inte samma kväll så kommer man dagen efter och knackar på. Säger du att det inte var du som körde men ändå inte har en vettig förklaring så KAN du gripas på misstanke, inte polisens jobb att döma om det var du som körde eller inte utan du hamnar i rättegång.

(Finns heller ingen lag som tvingar dig till att ange vem det är som kört din bil, dock så finns det ett förslag till en lagändring där, och om den går igenom så kan du tvingas uppge vem som kört/du har lånat ut din bil till annars så kommer du hållas ansvarig även när det inte är du som kört.)

3. En polisbil är oftast inte trimmande, är inte mycket gjort med dom förutom att bilens fjädring och dylikt är förbättrar eftersom de oftast kör snabbt.

4. Det finns mer än bara volvo och saabar till polisens förfogande, stora städer med mycket "street cars" där detta är ett problem har polisen oftast själva "stylade" bilar (inga värsting bilar men ändå något som smälter in). (spaning - ingripande)

(Stort Kan, stort oftast menas till att det inte behöver vara så där du bor eller att det alls är så i ditt fall du varit med om)

Hoppas detta klargjorde lite iaf..

MVH
Senast redigerat av Nehe (15 november 2008)

Sök