1. TVn i Eluttaget 2. Digitalbox i Eluttaget samt modem? och HDMI kabel från boxen till TVn. 3. VHS till Eluttaget samt scart in i TVn. 4. Xbox 360 till Eluttaget samt scart/hdmi till TVn 5. Hemmabion till Eluttaget, koppla alla högtalare bak i DVDn samt scart/hdmi till TVn.
Hoppas det hjälpte..
Vet dock inte hur många hdmi och scart utgångar du har på tvn, så du kanske får skippa en.. Men minst 2 hdmi utgångar borde du ha
Tack för svar, första jag då stöter på är att digitalboxen saknar hdmi. Den är just nu kopplad till den enda scart jag har på tv´n. Dock är det 4 st HDMI på tv´n...
Du har väl två scart på VHSen? Koppla digitalboxen på VHSens scart-in och TVn på VHSens scart-ut. Det var så man gjorde förr om man ville spela in live-TV.. VHSen borde skicka TV-signalen vidare från digitalboxen även när VHSen är avstängd
Annars kan du komma in i 2000-talet och skaffa lite moderna saker
Jo det verkar ju smidigt förstås men hörde man även kunde köpa nån CA-modul för kanalerna och bli veck med boxen och då ha vhs i mitt enda lilla scart-uttag...?
Jo det verkar ju smidigt förstås men hörde man även kunde köpa nån CA-modul för kanalerna och bli veck med boxen och då ha vhs i mitt enda lilla scart-uttag...?
Absolut kan du göra det. Kör du marksänt eller kabel tv? Vissa tv apparater stödjer dvb-c och vissa dvb-t. Vissa både och. t = terrest = marksänt. c = cable = kabel tv. Om din tv stödjer det du använder så är det bara att köpa rätt CA modul och plugga in.
Om du nu inte kopplar digitalboxen via VHS som någon annan ovanför föreslog.
Ca modul är ändå rekommenderat, mindre sladdar och mindre fjärrkontroller. Dessutom slipper du ha boxen kopplad via någon gammal VHS och med scart som är tämligen värdelöst. Bättre att ha digital överföring hela vägen.
Absolut. Kör med CA-modul om det är möjligt. Det är det bästa alternativet. Det näst bästa skulle jag säga är att koppla digitalboxen via VHSen då du inte behöver köpa några nya prylar..
Tusen tack, jag ska iväg idag och inhandla en hdmi-kabel till biosystemet iallafall så får jag kolla upp det där med ca-modul lite senare. Digitalboxen har stiftat bekantskap med vhs´n nu och det funkar bra :-P Enda jag inte lyckats med ännu är att få in de analoga kanalerna i tv´n men det kanske är nån av antennkablarna jag satt fel bara :-P
Tusen tack, jag ska iväg idag och inhandla en hdmi-kabel till biosystemet iallafall så får jag kolla upp det där med ca-modul lite senare. Digitalboxen har stiftat bekantskap med vhs´n nu och det funkar bra :-P Enda jag inte lyckats med ännu är att få in de analoga kanalerna i tv´n men det kanske är nån av antennkablarna jag satt fel bara :-P
Tack för Er hjälp så här lång!
analoga kanaler är ganska värdelöst och har inget användningsområde annat än om man har 28 tums tjock tv..