5650
Sök

Volvo 740 startar inte, tändningsfel, den får soppa, den har ingen gnista, mycket är bytt.

JFfoto
28 mars 2012
Trådstartare
har sökt, kanske inte tillräckligt, men länka gärna isåfall, finns hur många trådar som helst ang 740 och diverse fel med dåliga rubriker så man vet ju inte vad de handlar om ibland, orkar inte kolla igenom alla.

Men iaf, så startar den ibland, funderar på om det kan va soppapumpen under bilen, men är inte säker på om pumpen ska låta på 740? det surrar ju på min 940, men låter ingenting alls på 740in.

Skulle vilja gå ut och kolla om den får bränsle, men det spöregnar, så ägnar dagen till att fråga lite istället smile

Edit: ändrat rubrik.
Senast redigerat av Paused (29 mars 2012)

360 Inlägg
28 mars 2012
Bränslepumpsreläet är en vanlig felkälla på 740, men det kan ju även vara pumpen som lagt av

JFfoto
28 mars 2012
Trådstartare
St3v3 skrev:
Bränslepumpsreläet är en vanlig felkälla på 740, men det kan ju även vara pumpen som lagt av

tackar för svar smile

det är så att först starta den bara ibland, men nu verkar den inte starta nångång..så verkar som pumpen har kärvat, men ska den låta på 740 när man har tändningen på? smile

337 Inlägg
28 mars 2012
Hej det ska vara ett "surrande" ljud då vet man att pumpen startar. Är det en Gle eller gl? smile

Mvh Eric

JFfoto
28 mars 2012
Trådstartare
Eric91 skrev:
Hej det ska vara ett "surrande" ljud då vet man att pumpen startar. Är det en Gle eller gl? smile

Mvh Eric

Tackar smile då är det de som är felet, antingen reläet eller pumpen, säkringarna är hela iaf.

De är en gl smile 116 hästars

360 Inlägg
28 mars 2012
Vad är det för årsmodell?

Pumpen ska gå när man kör på nyckeln och en stund efteråt har jag för mig

Prova att knacka på pumpen med nåt hårt så kan den gå igång..

JFfoto
28 mars 2012
Trådstartare
St3v3 skrev:
Vad är det för årsmodell?

Pumpen ska gå när man kör på nyckeln och en stund efteråt har jag för mig

Prova att knacka på pumpen med nåt hårt så kan den gå igång..

de är en -88 GL smile ska testa knacka på den få se, annars åker jag iväg och köper ett relä smile

JFfoto
29 mars 2012
Trådstartare
bytte relä idag, men näe såklart är det inte lätt när det gäller mig och bilar, slog lite på pumpen men inget liv..blir att beställa en sån då, men går det att testa om det är pumpen på något vis?

490 Inlägg
29 mars 2012
sätt direkt plus på pumpen!
Surrar den ligger förmodligen problemet nånstan på vägen från reläet till pumpen!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

JFfoto
29 mars 2012
Trådstartare
Okej, har testat lite mer saker nu

1.Har tagit lös slangen till spridarna och det kommer bensin, även fast soppapumpen inte låter något? hur kan det komma sig?

2. Den startar eller rycker inte det misnta lilla med startgas.

3. Den får ingen gnista

4. Har bytt spridarreläet vid expansionskärlet

5. bytt sopparelä.

Och symtomen var alltså att den inte ville starta ibland bara, vissa dagar starta den hela tiden, men sen helt plötsligt ville den inte. Men nu vill den inte starta alls..

JFfoto
29 mars 2012
Trådstartare
Testat ännu mer.

- Bytt tändspole

- fördelarlock och rotor

den hostar inte ens till.. ska testa byta tändstift igen imorgon om den har surat ner sig.

Forummoderator
18 432 Inlägg
29 mars 2012
Har du provat bogsera igång den? Fel på tändningslåset är inte jättevanligt men förekommer.

JFfoto
29 mars 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Har du provat bogsera igång den? Fel på tändningslåset är inte jättevanligt men förekommer.

näe har inte haft tillgång till det, men ska göra det så fort jag får möjlighet smile

fick ett tips om impulsgivaren? för om den är trasig så ska inte varvräknaren röra sig alls när man försöker starta, och de gör den inte..

JFfoto
29 mars 2012
Trådstartare
Har tagit bort fördelaren igen samt saken, vet inte va den heter? iaf ringen där impulsgivaren går in i, verkar enklast att byta hela  den grejen, någon som vet va den heter och va den kan kosta?

JFfoto
19 april 2012
Trådstartare
Om man satt fördelaren/rotorn fel, alltså om bilen inte är nollad eller så, så det inte stämmer.. ska hallgivaren funka ändå isåfall? eller funkar den bara om allt stämmer?

Sök