Som sagt. en golf 3 1.4 .
Det hela började att motorn började gå varmt.
Såg hur det rök ur vänster framskärm. stannar vid macken & får se att en skruv har lossnat till termostarthuset och det har skvätt vatten
överallt i motorrummet.
Aja inget mer med det. Bogserade hem. Skruvade dit ny skruv. fyllde upp vatten med mera.
Bilen startar ej. Krämade slut på batteriet. Aja lämnar den över laddning över natten & drog ut alla elkontakter ifall att dom kanske var blöta.
Dagen efter. Kopplar in batteriet. Samma sak fortfarande. Bilen tänder, Soppa kommer fram , Alla säkringar är hela ( vet dock ej hur det är med relä´na ) .
Bilen startar ej vid bogsering heller.
Dock så misstänker jag att jag har en felkod i displayen. När jag vrider på tändningen så är den nått som blinkar där + att oljelampa blinkar ( Finns gott om olja & nybytt )
Den markerade delen är där skruven hade lossnat. Den översta + samt att ni ser vilken motor jag har
![http://img442.imageshack.us/img442/4272/uinzkumjixlje4oc4xmdet1.jpg]()
Update !! 30E MARS.
Hade upp ventilkåpan idag. Såg nått som jag inte ville se....
Massa vitt & gegga. Antar att toppen eller packning har gett sig.
Ska riva upp skiten o kika ikväll eller imorgon.
Vad behöver jag tänka på om det nu "bara" är topp packning ????
Markera K-rem. Köpa ny packning + ventilkåpspackning. Nya toppbultar antar jag eftersom dom gamla inte håller spänningen ???
Har förresten köpt nya stift , kablar, fördelarlock, rotor, tändmodul idag till ingen nytta. Men nu e skiten bytt åtminstånde. Kippis !