3857
Sök

Ökad bränsleförburkning efter rensad katalysator

214 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Tjolahopp smile
Har nu rensat min kisse på min volvo 945 gl -91a
Innan jag rensade den gick den hur billigt som helst men nu drar den nästan 15 liter på 8 mil drygt, kan det vara den som är problemet eller är det ngt annat?

Mvh

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
31 mars 2012
har du felkoder? dvs volvos lilla trevliga gröna triangel?

214 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
den försvann efter att jag rensade katten, men jag funderar också på om de kan va lambdan, för den gick inte o ta av katten så den satt på när ja kapa o svetsa hmm men triangeln lös när jag köpten av polaren, men sen när ja satte ihop allt igen så lyser inga lampor alls smile

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)

11 Inlägg
31 mars 2012
Testa byta lambda sonden. Bör ha nå med den att göra eftersom lampan lös innan tycker jag. Kostar ju inte speciellt mycket te en 740i, annars är de bara låna av en polare o testa? sen köpa en. smile

Mvh, kim.

Fri fart för ett fritt folk!
15 033 Inlägg
31 mars 2012
sevenfortypower skrev:
Testa byta lambda sonden. Bör ha nå med den att göra eftersom lampan lös innan tycker jag. Kostar ju inte speciellt mycket te en 740i, annars är de bara låna av en polare o testa? sen köpa en. smile

Mvh, kim.

mm har den dessutom lyst en längre tid så finns det risk att det sotat ner så förbannat vid lambdan så när allt blir normalt är lambdasonden kaputt
och visar fel mätvärden så den fetar på pga den tror den går snålt

kan oxå vara avgasläcka före lambdan som skapar problemet

en mätning med riktig avgasmätare kan nog ge en fingervinsing om vad som är problemet

Kör fort så hinner inget hända...

Sök