2658
Sök

Höger fram blinkers strular (740 -87)

Santa's little helper
245 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Hej, Har skaffat mig ett nytt projekt för några veckor sen och har nyligen blivit klar med renoveringen (usch va jobb) men i alla fall då ja hämtade den så funkade nästan inga lampor men de har jag åtgärdat förra veckan men nu när jag börjar bli klar för besiktning så har höger fram blinkers slutat funka helt. Jag mätte strömmen och där värkar problemet vara, får alldeles för lite ström till kontakten (~ 3-7v endast) så några tips på var problemet kan vara? funkade ju perfekt förra veckan och ända jag gjort sedan dess är att byta vattenpump och kamrem.

Kortfattat:

- Höger fram blinkers har slutat funka.
- tog ur brännaren och mätte så strömmen hoppade mellan ~ 3-7v
- Vad kan de vara för fel?

Bilen:
- 740 turbo (b200ET)

Tacksam för snabbt svar, tänkte besikta nu i veckan!
Senast redigerat av tuomas (2 april 2012)

Santa's little helper
245 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
ajdå, ingen som har några funderingar på vad de kan vara? är inte så hejsan på det här med el.

329 Inlägg
2 april 2012
Kasst blinkrelä alternativt dålig jord

Santa's little helper
245 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Okej, du råkar inte ha någon aning om var jorden finns? följde tråden å den försvann så utan att skruva bort nått så kan man inte följa den.

Tack i förväg smile

Santa's little helper
245 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
ingen som vet var jag kan hitta var kabeln e jordad?

199 Inlägg
2 april 2012
tuomas skrev:
ingen som vet var jag kan hitta var kabeln e jordad?

men följ kabeln & kolla ?

27 Inlägg
2 april 2012
Bara för att vara lite petig (eller en sak som kan vara bra att kunna)
Ström betecknas I och mäts i A (Ampere)
Spänning betecknas U och mäts i V (Volt)
Resistans betecknas R och mäts i Ohm

Så strömmen fram kan fortfarande vara densamma. Men din spänning är precis som du säger, för låg. Det kan bero på dålig + matning eller att det är dålig jord. Enklast är att mäta på utgången från blinkersrelät och mot jord. Har du 12 volt där kan du utesluta fel på plusmatningen.

Mät sedan plusen på blinkerskabeln och emot en bra jordpunkt (inte jordkabeln i sockeln). Får du 12 volt så har du dålig jord.

Om du har dåligt vid någon av de 12 volts matningarna jag just nämnde så är det bara att följa bakåt och se var det är dåligt. Mer kan jag nog inte hjälpa dig utan mer information. Men någonstans har du dålig kontakt, troligtvis p.g.a oxid eftersom bilen trots allt har några år på nacken.

Santa's little helper
245 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
@Wille94
- Tusen tack smile ska kolla upp de!

Sök