6411
Sök

Peugeot 207 RC Glapp i bromsljuset

254 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
"Jahopp! Dålig tajming var det här. Kollade idag om alla lampor funkar som dom skall. Och det gör dom ju, förutom att det är glapp någonstans i bromsljuset tror jag eller något sånt, för ibland så lyser det oavsett hur hårt jag trycker, och ibland så slocknar de helt plötsligt när jag rör på foten. Är det någon som råkat ut för detta tidigare? Isf kanske någon vet något busenkelt knep för att fixa till detta. sad

alla kontakter och säkringar ser hela o fina ut
Senast redigerat av SuddenRacing (3 april 2012)

SuddenRacing Performance Club

Forummoderator
18 368 Inlägg
3 april 2012
Känns ju som det första du ska kolla är kontakten som reglerar bromsljuset. Den åker ut när du trycker ner bromspedalen och ska då tända bromsljuset. Fastnar den så blir det inget bromsljus. Sitter runt pedalen någonstans. En strömbrytare helt enkelt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

254 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Känns ju som det första du ska kolla är kontakten som reglerar bromsljuset. Den åker ut när du trycker ner bromspedalen och ska då tända bromsljuset. Fastnar den så blir det inget bromsljus. Sitter runt pedalen någonstans. En strömbrytare helt enkelt.

den åker ut som den ska hmm

Forummoderator
18 368 Inlägg
3 april 2012
SuddenRacing skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Bra! Nästa steg är ju om den fungerar... när den är ute så OHM-kolla om du kan... Eller för ihop ledningarna kopplade till denna och se om det fungerar efter ett antal försök. Eftersom jag antar att det gäller samtliga 3 bromsljus tror jag man kan bortse ifrån jordfel i bakljus. Det känns fortfarande som kontakten. Men men...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

254 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
SuddenRacing skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Bra! Nästa steg är ju om den fungerar... när den är ute så OHM-kolla om du kan... Eller för ihop ledningarna kopplade till denna och se om det fungerar efter ett antal försök. Eftersom jag antar att det gäller samtliga 3 bromsljus tror jag man kan bortse ifrån jordfel i bakljus. Det känns fortfarande som kontakten. Men men...

aa oki
jepp det gäller alla 3 ljus
För den funkade så bra för ett par veckor sedan o nu börjar den leva sitt egna liv o vilja lysa när den vill

kollade den lilla kontakten nu som åker in o ut när jag bromsar och den verkade vara i fin form o kontakten med
Senast redigerat av SuddenRacing (3 april 2012)

254 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
provade o trycka på "ploppen" som åker ut o in manuellt nu och hände nada hmm

Forummoderator
18 368 Inlägg
3 april 2012
SuddenRacing skrev:

Där ser du. Känns som den felar... Tror inte att en ny är alltför dyr. Finns även universal på Biltema.

254 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
SuddenRacing skrev:

Där ser du. Känns som den felar... Tror inte att en ny är alltför dyr. Finns även universal på Biltema.

Kan du länka till en ? smile

Eller vad ska man söka på

Forummoderator
18 368 Inlägg
3 april 2012
SuddenRacing skrev:
Dieselsmurfen skrev:
SuddenRacing skrev:

Kan du länka till en ? smile

Eller vad ska man söka på

Beskrivningen gör mig lite förvirrad men iallafall.
http://www.bildelar.com/bildelar/kontak … uskontakt/

Ring en skrot annars!

Sökte på "Bromsljuskontakt 207" Google.

Kokar ris
923 Inlägg
3 april 2012
åk till peugeot o säg vad du ska ha o vad du har för reg#.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

254 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
cenoxide skrev:
åk till peugeot o säg vad du ska ha o vad du har för reg#.

jag lånar hem en sån där grej imon av en firma här i byn o se om det kan vara så lätt att det är den som har givit upp smile

254 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
big_smile Nu funkar mitt ljus igen
Var visst den där lilla givaren vid bromspedalen som hade givit upp
Nuuuu kan jag lysa med bromsljuset igen ^^

Sök