Volvo 740 Turbo surar ner sig

bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen... Endast seriösa kan komma med tips om vad det kan vara

henkemedpuffen
5 april 2012 · 249 Inlägg

Testa att vrida kuggkransen i luftmängdmätaren eller stryp sås slangen och kör den rent. Byt stift kan vara dem som lägger av/ släcks

Volvo 745 "Sleepern" (1990)
bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

henkemedpuffen skrev:
Testa att vrida kuggkransen i luftmängdmätaren eller stryp sås slangen och kör den rent. Byt stift kan vara dem som lägger av/ släcks

Oki tack så mycket smile ska testa kallstart spridaren på söndag eller måndag om det har något med den att göra med smile

bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

tankas på V-Power nu med

henkemedpuffen
5 april 2012 · 249 Inlägg

Dra bara ut kontaktstyket till kallstartventilen, körde alltid utan den på min när jag körde et sprut

Volvo 745 "Sleepern" (1990)
bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

henkemedpuffen skrev:
Dra bara ut kontaktstyket till kallstartventilen, körde alltid utan den på min när jag körde et sprut

Jo jag hade tänkt dra ur kontakten smile

snoddas
6 april 2012 · 1 142 Inlägg

lånar tråden lite. har exakt samma fel på min 740 tic. får igång den ibland men då blöddrar den bara å sen dör den. stinker soppa som faen om den och måste oxå blåsa rent för att ens få den att vilja tända. vart sitter denna kallstartsventil ni pratar om och vad borde de göra för skillnad med å koppla ur den?

bjorlen Hobbyfotograf
6 april 2012 · 717 Inlägg

snoddas skrev:
lånar tråden lite. har exakt samma fel på min 740 tic. får igång den ibland men då blöddrar den bara å sen dör den. stinker soppa som faen om den och måste oxå blåsa rent för att ens få den att vilja tända. vart sitter denna kallstartsventil ni pratar om och vad borde de göra för skillnad med å koppla ur den?

ja visst gör det, den sitter på undersidan av insuget ska vara blå

snoddas
6 april 2012 · 1 142 Inlägg

okok då blire till garaget imorrn när ja vaknar för å prova. har haft bilen stått i 2mån nu å bytt de mesta utan resultat. verkar bra svårt å hitta styrbox till dom oxå, hittar man så kostar dom ju 1000lappar

bjorlen Hobbyfotograf
6 april 2012 · 717 Inlägg

snoddas skrev:
okok då blire till garaget imorrn när ja vaknar för å prova. har haft bilen stått i 2mån nu å bytt de mesta utan resultat. verkar bra svårt å hitta styrbox till dom oxå, hittar man så kostar dom ju 1000lappar

hehe brukar vara så smile

snoddas
6 april 2012 · 1 142 Inlägg

kan de ha nån betydelse att man har saab spridare i ? satte i de i min då ja läst mig till att några sätter i saabs röda spridare för att få lite större mängd och på så sätt slippa spikningar
?

bjorlen Hobbyfotograf
6 april 2012 · 717 Inlägg

snoddas skrev:
kan de ha nån betydelse att man har saab spridare i ? satte i de i min då ja läst mig till att några sätter i saabs röda spridare för att få lite större mängd och på så sätt slippa spikningar
?

ingen aning, hade i 380cc spridare när jag köpte den och då fick den för mycket bränsle sen bytte jag till original och då blev det bättre ett tag men blitt så nu igen tyvärr

snoddas
6 april 2012 · 1 142 Inlägg

får fan byta tillbaka och sen koppla ur kallstarten får se om den kanske sparkar igång...

snoddas
6 april 2012 · 1 142 Inlägg

tack för svar iallafall!

bjorlen Hobbyfotograf
6 april 2012 · 717 Inlägg

snoddas skrev:
får fan byta tillbaka och sen koppla ur kallstarten får se om den kanske sparkar igång...

gör detta smile, så lite så

henkemedpuffen
6 april 2012 · 249 Inlägg

Har du kopplat om till hög ohm när du byte till Saab?

Volvo 745 "Sleepern" (1990)
janni_ruda BMR
6 april 2012 · 102 Inlägg

har du koll på vilket bränsletryck du har?

Volvo 745 "BMR Tuning" (1988)
bjorlen Hobbyfotograf
6 april 2012 · 717 Inlägg

Satt ett relä nädom stora spridarna var på plats... Bränsle trycket ska vara bra, har en tryckklocka men den är trasig, ska se om man hittar något på Elmia imorgon

henkemedpuffen
6 april 2012 · 249 Inlägg

Biltema har en klocka som fungerar klockrent

Volvo 745 "Sleepern" (1990)
bjorlen Hobbyfotograf
6 april 2012 · 717 Inlägg

henkemedpuffen skrev:
Biltema har en klocka som fungerar klockrent

Åfan smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang