2673
Sök

Volvo 740 Turbo surar ner sig

Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#1
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen... Endast seriösa kan komma med tips om vad det kan vara


249 Inlägg
5 april 2012
#2
Testa att vrida kuggkransen i luftmängdmätaren eller stryp sås slangen och kör den rent. Byt stift kan vara dem som lägger av/ släcks


Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#3
henkemedpuffen skrev:
Testa att vrida kuggkransen i luftmängdmätaren eller stryp sås slangen och kör den rent. Byt stift kan vara dem som lägger av/ släcks

Oki tack så mycket smile ska testa kallstart spridaren på söndag eller måndag om det har något med den att göra med smile


Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#4
tankas på V-Power nu med


249 Inlägg
5 april 2012
#5
Dra bara ut kontaktstyket till kallstartventilen, körde alltid utan den på min när jag körde et sprut


Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#6
henkemedpuffen skrev:
Dra bara ut kontaktstyket till kallstartventilen, körde alltid utan den på min när jag körde et sprut

Jo jag hade tänkt dra ur kontakten smile


1 142 Inlägg
6 april 2012
#7
lånar tråden lite. har exakt samma fel på min 740 tic. får igång den ibland men då blöddrar den bara å sen dör den. stinker soppa som faen om den och måste oxå blåsa rent för att ens få den att vilja tända. vart sitter denna kallstartsventil ni pratar om och vad borde de göra för skillnad med å koppla ur den?

Hobbyfotograf
717 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
#8
snoddas skrev:
lånar tråden lite. har exakt samma fel på min 740 tic. får igång den ibland men då blöddrar den bara å sen dör den. stinker soppa som faen om den och måste oxå blåsa rent för att ens få den att vilja tända. vart sitter denna kallstartsventil ni pratar om och vad borde de göra för skillnad med å koppla ur den?

ja visst gör det, den sitter på undersidan av insuget ska vara blå


1 142 Inlägg
6 april 2012
#9
okok då blire till garaget imorrn när ja vaknar för å prova. har haft bilen stått i 2mån nu å bytt de mesta utan resultat. verkar bra svårt å hitta styrbox till dom oxå, hittar man så kostar dom ju 1000lappar

Hobbyfotograf
717 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
#10
snoddas skrev:
okok då blire till garaget imorrn när ja vaknar för å prova. har haft bilen stått i 2mån nu å bytt de mesta utan resultat. verkar bra svårt å hitta styrbox till dom oxå, hittar man så kostar dom ju 1000lappar

hehe brukar vara så smile


1 142 Inlägg
6 april 2012
#11
kan de ha nån betydelse att man har saab spridare i ? satte i de i min då ja läst mig till att några sätter i saabs röda spridare för att få lite större mängd och på så sätt slippa spikningar
?

Hobbyfotograf
717 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
#12
snoddas skrev:
kan de ha nån betydelse att man har saab spridare i ? satte i de i min då ja läst mig till att några sätter i saabs röda spridare för att få lite större mängd och på så sätt slippa spikningar
?

ingen aning, hade i 380cc spridare när jag köpte den och då fick den för mycket bränsle sen bytte jag till original och då blev det bättre ett tag men blitt så nu igen tyvärr


1 142 Inlägg
6 april 2012
#13
får fan byta tillbaka och sen koppla ur kallstarten får se om den kanske sparkar igång...

1 142 Inlägg
6 april 2012
#14
tack för svar iallafall!

Hobbyfotograf
717 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
#15
snoddas skrev:
får fan byta tillbaka och sen koppla ur kallstarten får se om den kanske sparkar igång...

gör detta smile, så lite så


249 Inlägg
6 april 2012
#16
Har du kopplat om till hög ohm när du byte till Saab?


102 Inlägg
6 april 2012
#17
har du koll på vilket bränsletryck du har?


Hobbyfotograf
717 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
#18
Satt ett relä nädom stora spridarna var på plats... Bränsle trycket ska vara bra, har en tryckklocka men den är trasig, ska se om man hittar något på Elmia imorgon


249 Inlägg
6 april 2012
#19
Biltema har en klocka som fungerar klockrent


Hobbyfotograf
717 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
#20
henkemedpuffen skrev:
Biltema har en klocka som fungerar klockrent


Åfan smile



Sök