5566
Sök

Ska Lackera Bilen! Svart TIPS PÅ SNYGGAST SVART?

1 433 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
Som tråden lyder vilken svart är snygg tycker ni ? ska lacka med bas och klarlack inte 2 komp!  vill ha det riktigt svart smile några tips ?

huh?
10 427 Inlägg
1 433 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
ser bra ut! är det svårare att lackera mettalic ? då jag ska lackera bilen själv smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 april 2012
SylvesterStallone skrev:
ska lacka med bas och klarlack inte 2 komp!

Öh...Don't. Kommer se ut som skit efter ett tag, läs 1-2 år, om du nu inte lackar med nån för mig okänd 1-komponents klarlack som är avsedd för professionellt bruk. Tänker du på "sprayburksklarlack" eller liknande så avråder jag dig starkt. Hållbar klarlack är 2-K. Gällande färgen då...Alla svarta bilar är tråkiga i grunden, punkt (jag har en svart bil även jag, dötråkig färg).
Men det finns vissa svarta med dragning åt blått (tex Carbonsvart), eller med dragning åt mörkt-mörkt rött, dessa kan vara rikitga snygga. Eller så kör man en redig mörk svart kulör som drar sig åt rikitgt mörk-grönt i solen, svarta lacker av denna typ kan vara riktigt snygga. Men Saphiresvart, Cosmossvart eller Diamantsvart är inga "roliga" svart kulörer...
Ta dig till en billackerar o bläddra i hans "färgkatalog" så kommer du säkert hitta en kulör som passar din smak, men jag skulle personligen satsa på en svart kulör med en dragning åt blått,rött eller grönt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Pim_Pim
6 april 2012
Diamantschwarz

7 385 Inlägg
6 april 2012
en vanlig enkel blank svart tycker jag smile

1 433 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
dawwe skrev:
SylvesterStallone skrev:

Öh...Don't. Kommer se ut som skit efter ett tag, läs 1-2 år, om du nu inte lackar med nån för mig okänd 1-komponents klarlack som är avsedd för professionellt bruk. Tänker du på "sprayburksklarlack" eller liknande så avråder jag dig starkt. Hållbar klarlack är 2-K. Gällande färgen då...Alla svarta bilar är tråkiga i grunden, punkt (jag har en svart bil även jag, dötråkig färg).
Men det finns vissa svarta med dragning åt blått (tex Carbonsvart), eller med dragning åt mörkt-mörkt rött, dessa kan vara rikitga snygga. Eller så kör man en redig mörk svart kulör som drar sig åt rikitgt mörk-grönt i solen, svarta lacker av denna typ kan vara riktigt snygga. Men Saphiresvart, Cosmossvart eller Diamantsvart är inga "roliga" svart kulörer...
Ta dig till en billackerar o bläddra i hans "färgkatalog" så kommer du säkert hitta en kulör som passar din smak, men jag skulle personligen satsa på en svart kulör med en dragning åt blått,rött eller grönt.

jag kanske utröck mig fel det jag menade var att jag inte ska bara köra 2komp som jag gjort tidigare utan jag ska lacka som man gör på firma med klarlack vet inte vad metoden heter tongue

7 385 Inlägg
6 april 2012
SylvesterStallone skrev:
dawwe skrev:
SylvesterStallone skrev:

jag kanske utröck mig fel det jag menade var att jag inte ska bara köra 2komp som jag gjort tidigare utan jag ska lacka som man gör på firma med klarlack vet inte vad metoden heter tongue

2 komps lack + 2 komps klarlack tongue

Sök