Angående: Träffar Malmö 2012

slowSwede
7 april 2012 · 223 Inlägg

Hej!

Efter att ha läst en annan tråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3&p=1, så vilka dagar passar det bäst med träffar i Malmöområdet?

Lördagar är väl Helsingborg, men det kan ju faktiskt kvitta.
Kör själv hellre till Malmö än Helsingborg, hade jag bott i Malmö hade jag även föredragit en träff i Malmö.
ovan kanske inte gäller för alla, men:
kom med önskemål om veckodagar som du personligen skulle vilja ha träffen på, så att vi sommaren 2012 kan träffas och kolla in varandras bilar.

Anledningen till att jag skapar denna tråd är att det verkar råda förvirring om när det faktiskt är träffar i Malmö.
Finns det sk. spontanträffar så tipsa gärna om dessa, annars får vi helt enkelt fixa det själva!

Glad påsk!

BMW 335 (2007)
robinH
7 april 2012 · 98 Inlägg

Har aldrig varit i hbg på en träff men det känns väl rätt normalt om det är fler bilar där på lördagen än fredagen...? Då hade det kanske passat bättre på fredagen i malmö då?

Ett scenario som hade passat mig väldigt bra i smaken är lite förträff med lite snack och mys för att sedan möjligt dra ut tex på torupsvägarna (som för övrigt bjuder på galet rolig körning) eller möjligt någon rolig parkering där dom flesta förstår vad som skall göras... Själv vill jag komma ifrån köra rakt fram körningar och falla tillbaka på att enbart ha det trevligt och skoj med varandra istället för att tävla och mäta sig med varan. Det är kanske bara jag som fumlat runt i sådana tankar....?

Owla
7 april 2012 · 751 Inlägg

robinH skrev:
Har aldrig varit i hbg på en träff men det känns väl rätt normalt om det är fler bilar där på lördagen än fredagen...? Då hade det kanske passat bättre på fredagen i malmö då?

Ett scenario som hade passat mig väldigt bra i smaken är lite förträff med lite snack och mys för att sedan möjligt dra ut tex på torupsvägarna (som för övrigt bjuder på galet rolig körning) eller möjligt någon rolig parkering där dom flesta förstår vad som skall göras... Själv vill jag komma ifrån köra rakt fram körningar och falla tillbaka på att enbart ha det trevligt och skoj med varandra istället för att tävla och mäta sig med varan. Det är kanske bara jag som fumlat runt i sådana tankar....?

Tips, Ystadträffen håller till på fredagkvällarna. Väldigt omtyckt träff som stora delar av skåne kör till, så det är nog inte en optimal dag.

robinH
7 april 2012 · 98 Inlägg

Owla skrev:

robinH skrev:
Har aldrig varit i hbg på en träff men det känns väl rätt normalt om det är fler bilar där på lördagen än fredagen...? Då hade det kanske passat bättre på fredagen i malmö då?

Ett scenario som hade passat mig väldigt bra i smaken är lite förträff med lite snack och mys för att sedan möjligt dra ut tex på torupsvägarna (som för övrigt bjuder på galet rolig körning) eller möjligt någon rolig parkering där dom flesta förstår vad som skall göras... Själv vill jag komma ifrån köra rakt fram körningar och falla tillbaka på att enbart ha det trevligt och skoj med varandra istället för att tävla och mäta sig med varan. Det är kanske bara jag som fumlat runt i sådana tankar....?

Tips, Ystadträffen håller till på fredagkvällarna. Väldigt omtyckt träff som stora delar av skåne kör till, så det är nog inte en optimal dag.

Där ser man! Tack för det svaret! Ja då återstår det lördagar eller söndagar.....

poppen_83
7 april 2012 · 27 Inlägg

jag sitter här o funderar vad sejs om söndagar kl 18 eller 19 på parkeringen malmö arena.....

thebeast
7 april 2012 · 95 Inlägg

söndagar är det träff i trelleborg brukar bli rätt mycket bilar där

If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!
supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
7 april 2012 · 581 Inlägg

Jag och många andra tar heller HGB en Lördag kväll, mycket folk, bra ös och roligare/snabbare bilar på plats också.

Fredagar och Söndagar fungerar väl.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
poppen_83
7 april 2012 · 27 Inlägg

kanske där e folk som vill hålla sig lokalt o inte alltid har lust att köra till HGB

poppen_83
7 april 2012 · 27 Inlägg

Bullet---: jag håller med dig söndagar har alltid  träffarna varit ävn på onsdagar , vist det har kommit till lite andra träffar ochså men et klasika var alltid onsdagr och söndagar kvällar

poppen_83
7 april 2012 · 27 Inlägg

Bullet---: vi få dra igång med söndags träffaran, sen få man se vad såm händer

slowSwede
7 april 2012 · 223 Inlägg

Skall vi köra den 22:a april kl 19 på parkeringen vid Malmö arena?
Verkar inte vara några evenemang där den 22:a så det passar bra, finns ju tid att få ihop lite folk också.

Senast redigerat av slowSwede (7 april 2012)

BMW 335 (2007)
poppen_83
7 april 2012 · 27 Inlägg

det funkar för mig, träffas på den västra parkeringen på  Hyllie Stationsväg vid malmö arena

robinH
8 april 2012 · 98 Inlägg

Bullet--- skrev:
Borde väl funka med söndagar som det alltid varit, inte lönt att försöka konkurrera med HBG träffen.

robinH: Har försökt mer än en gång att få ut folk till dem vägarna men dem håller sig hellre till rattlåsracing tongue

Då har vi chansen nu smile!!...

Härligt att se att någon mer än jag är sugen på det här! Slänger upp en tråd angående stående träffar på parkeringen vid Malmö arena varje söndag. Ta med er ett stort leende och fulltankad bil!!

MackMaine AmatörProffs
8 april 2012 · 42 Inlägg

Fan detta blir ju godis smile kul att det finns folk som va villiga o styra upp de hela ! , Hoppas det funkar bara.
Cheers till er som lägger ner tid på detta! cool

Nibbor2
21 april 2012 · 226 Inlägg

Gött!

Men då ser vi där imorrn då, blir väl HBG ikv antar jag..

smile

145 744 782 965 V50
robinH
21 april 2012 · 98 Inlägg

Nibbor2 skrev:
Gött!

Men då ser vi där imorrn då, blir väl HBG ikv antar jag..

smile

Om du syftar på den 22e så är det avblåst. Du får nöja dig med dom gamla vanliga träffarna!

Nibbor2
22 april 2012 · 226 Inlägg

robinH skrev:

Nibbor2 skrev:
Gött!

Men då ser vi där imorrn då, blir väl HBG ikv antar jag..

smile

Om du syftar på den 22e så är det avblåst. Du får nöja dig med dom gamla vanliga träffarna!

Jaså, varför nu detta?

Borde ha en träff i malmö, vi är ju ändå störst i skåne..

145 744 782 965 V50
robinH
22 april 2012 · 98 Inlägg

Nibbor2 skrev:

robinH skrev:

Nibbor2 skrev:
Gött!

Men då ser vi där imorrn då, blir väl HBG ikv antar jag..

smile

Om du syftar på den 22e så är det avblåst. Du får nöja dig med dom gamla vanliga träffarna!

Jaså, varför nu detta?

Borde ha en träff i malmö, vi är ju ändå störst i skåne..

Träffarna ägs tydligen av ett gäng som kallar sig re-loaded. Vid mitt försök till lite nya aktiviteter på dom så kallade "nya" träffarna här i Malmö så blev det en jävla massa hot/påhopp/pajkastning osv. Med andra ord så för att slippa det här gänget och dess anhängare som inte kunde acceptera att andra tycker olika så fick vi gå "under jorden". Dessa träffar som vi diskuterade om här i denna tråden sköts nu och bestäms över på andra sätt att kommunicera än garagets forum.

Merca300CeCab Jag är inte bara skåning, jag är dryg åxå...
22 april 2012 · 110 Inlägg

robinH skrev:

Nibbor2 skrev:

robinH skrev:

Om du syftar på den 22e så är det avblåst. Du får nöja dig med dom gamla vanliga träffarna!

Jaså, varför nu detta?

Borde ha en träff i malmö, vi är ju ändå störst i skåne..

Träffarna ägs tydligen av ett gäng som kallar sig re-loaded. Vid mitt försök till lite nya aktiviteter på dom så kallade "nya" träffarna här i Malmö så blev det en jävla massa hot/påhopp/pajkastning osv. Med andra ord så för att slippa det här gänget och dess anhängare som inte kunde acceptera att andra tycker olika så fick vi gå "under jorden". Dessa träffar som vi diskuterade om här i denna tråden sköts nu och bestäms över på andra sätt att kommunicera än garagets forum.

Herregud vilka dagisfasoner de håller på med....cool

Kör Audi R8 V10 Spyder samt Audi A6 TDI 2013 å Frugans Audi A4 TDI 2009
www.DperssonBilrekond.se
Mercedes AMG GTS "Edition 1" (2016)
Nibbor2
22 april 2012 · 226 Inlägg

Merca300CeCab skrev:

robinH skrev:

Nibbor2 skrev:

Jaså, varför nu detta?

Borde ha en träff i malmö, vi är ju ändå störst i skåne..

Träffarna ägs tydligen av ett gäng som kallar sig re-loaded. Vid mitt försök till lite nya aktiviteter på dom så kallade "nya" träffarna här i Malmö så blev det en jävla massa hot/påhopp/pajkastning osv. Med andra ord så för att slippa det här gänget och dess anhängare som inte kunde acceptera att andra tycker olika så fick vi gå "under jorden". Dessa träffar som vi diskuterade om här i denna tråden sköts nu och bestäms över på andra sätt att kommunicera än garagets forum.

Herregud vilka dagisfasoner de håller på med....cool

Jaha, känns ju moget smile

Men om nu vi bestämmer att vi vill träffas där idag klockan 19:00 och snacka lite, så får vem som helst komma, är det en träff fortf? smile

145 744 782 965 V50
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang