....

robinH
8 april 2012 · 98 Inlägg

...

Senast redigerat av robinH (10 april 2012)

DjMes
8 april 2012 · 622 Inlägg

Under hela 2011, Så var det Jägersro Onsdagar och Fredagar och Trelleborg på söndagar och det funkade jättebra.
Vilket även kommer att fortsätta under 2012. Att ni ordnar med en träff på söndagar också kommer göra att folket tröttnar så ni vet.

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
robinH
8 april 2012 · 98 Inlägg

DjMes skrev:
Under hela 2011, Så var det Jägersro Onsdagar och Fredagar och Trelleborg på söndagar och det funkade jättebra.
Vilket även kommer att fortsätta under 2012. Att ni ordnar med en träff på söndagar också kommer göra att folket tröttnar så ni vet.

Fick ju rätt så shyst respons i den andra tråden. Nappar folket på att hitta på något annat än att bara köra rakt fram som det alltid varit förr så kan det nog bli helt okey med folk. Du skulle väl låta skiten dö ut så varför bryr du dig egentligen?

robinH
8 april 2012 · 98 Inlägg

poppen_83 skrev:
robinH:  den parkeringen som jag tänkte på e det västra den som ligger vid hyllie stationsvägen och tiden kl19 som alltid har varit på söndagaran

fixat!

DjMes
8 april 2012 · 622 Inlägg

robinH skrev:

DjMes skrev:
Under hela 2011, Så var det Jägersro Onsdagar och Fredagar och Trelleborg på söndagar och det funkade jättebra.
Vilket även kommer att fortsätta under 2012. Att ni ordnar med en träff på söndagar också kommer göra att folket tröttnar så ni vet.

Fick ju rätt så shyst respons i den andra tråden. Nappar folket på att hitta på något annat än att bara köra rakt fram som det alltid varit förr så kan det nog bli helt okey med folk. Du skulle väl låta skiten dö ut så varför bryr du dig egentligen?

Har varit med i spelet länge för att veta vad som håller och vad som inte håller. Att bara ha en stående träff utan att någon som styr. Kommer att Resultera i det som hände som hände år 2010. Massa olyckor, tror jag kan räkna till 10 stycken bil olyckor och Malmö fick ett extremt dåligt rykte. Sen 2011 fick vi igång allting igen, och rensade träffarna på skit. Idioter som förstörde träffarna och bilar som fick stenskott och blev påkörda. (Många av dina anhängare kan intyga på detta, speciellt när det finns historik där dem sagt: Ska aldrig mer komma till Malmö träffen bara idioter som kör, HBG äger osv)

Nu när det är rensat, så passar vissa människor på att komma fram och spela någon frälsare och tro att nu kan vi hålla i Malmö träffen för det funkade så bra förra året! Väldigt lätt att rida på någon annans fame.

Nä mina vänner, anledningen till att funkade så bra förra året var för att det fanns över 15 personer som hjälptes åt att rensa och få ihop gemenskapen igen. Det tog tig och krävdes mycket energi, mycket tjafs och bråk men till slut fick vi iväg "rötäggen" och kunde hålla vanliga träffar igen.

Att bara sätta ett datum och sedan ha 3-4 personer som håller med, som tyvärr har ingen som helst erfarenhet av träffar i Malmö och vilket folk som dyker upp gör det betydligt lättare till Katastrof. Jag må låta Malmö träffen dö ut, men tänker inte tillåta Malmö få ett dåligt rykte igen.

Därför startades Stora Malmöträffen förra året, och hade enormt många besökare. Så kolla era fakta innan ni börjar sätta igång med träffar för att köra slalom i Skogar. För när det väl händer något, då kan jag lova dig. Dem som var positiva till dina spontana träffar, dem flyr rätt så fort.

Vi öppnad ögonen för stora delar av Skåne, kom bilar från Höör, Tomellila, Svedala, Ystad,Simrishamn,Trelleborg, Landskrona, Ängelholm och fler städer runt om i Skåne.

Så bara för någon känner för att man heldre vill köra slalom i skogen, så ska man inte sno åt sig hela Malmö träffen namnet. För Malmö träffen handlar inte om något meningslöst träffande där alla får göra vad man vill, utan om ett välkomnande och gemenskapsträff. Det gjorde oss till den träffen vi en gång varit tidigare. Inte genom att skapa en tråd och säga, tanka bilen och kom gör va du känner för.

En stor del som vi fick göra, var att bryta ner dem gamla vanorna och sätta nya platser och nya datum och byta namn på Malmöträffen. Så det finns redan STÅENDE träffar i Malmö. DOCK så har namnet och datumet ändrats. Så det jag försöker sagt är: Automatiskt så drar du tillbaka träffen genom att bjuda in alla till att göra vad dem vill.

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Evets
8 april 2012 · 643 Inlägg

Words DjMes. Sen är det som DjMes säger, söndagar är Trelleborg nu då Malmö Träffen flyttade sina dagar för att anpassa sig till de andra orterna. wink

Vinne
8 april 2012 · 404 Inlägg

DJmes +1

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.
robinH
8 april 2012 · 98 Inlägg

Jag vet inte djmes, först och främst rider jag inte på någons fame. Malmö är en stor stad och jag tror folket själv vet vad som passar dem bäst.

Slalom genom skogen är sjukt skoj till att börja med och för den som kör av, ja det är väl synd om den. Självfallet vill jag att ingen skall bli skadad men på dig låter det som att folk kör in i varandra medvetet för att folk skall köra av. Har varit ute mycket med olika typer folk och en enkel regel eller som man annars kan kalla det "sunt jävla förnuft" är avstånd eller släppa förbi någon som kör fortare. Ganska enkelt eller hur?

Jag förstår fortfarande inte hur du tänker när du säger att det inte skall funka utan mer eller mindre förklarar det som ett öppet blodbad utan svenska lagar. Det är väl upp till var och en att ta sitt eget ansvar? Och säg nu att det kommer 2 pers på söndag och vi har det svinkul med att köra slalom som du påstår att det är eller har det skoj på en avlägsen parkeringen någonstans så har jag lyckats enligt mig själv. För då har jag haft det så mycket roligare än vad jag annars hade haft det.

Men du vise man som är så erfaren, om du nu vet att vi kommer att köra ihjäl oss eller att allt kommer bli ett totalt kaos så varför inte vara den större mannen och skriva något i stil med "Jag önskar er lycka till och blir det bra så blir det, blir det de inte så vet ni vad jag sa"

Orkar inte diskutera mer om det här nu. Håll du i ditt och gör det så bra du kan så kör jag på "mitt" Så vitt jag vet finns där inget copyright skydd på att hålla i träffar! Over and out! Justde, om du är sur för att det kallas Malmöträff så kan jag ändra det till Bananträffen. Liknar inte alls det namn du sätter på dina träffar så jag skulle bli förvånad om någon blandar ihop dom.

DjMes
8 april 2012 · 622 Inlägg

Först klagar du på bilklubbar, sen klagar du på att det finns någon som arrangerar, sen klagar du på att dem andra träffarna inte är bra, sen klagar du på att det inte är kul att köra rakt fram, sen klagar du på att några känner sig utanför och till sist så gör du narr av Malmö och skapar en tråd som heter Bananträffen? .. Mm, jo lycka till...

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
robinH
8 april 2012 · 98 Inlägg

DjMes skrev:
Först klagar du på bilklubbar, sen klagar du på att det finns någon som arrangerar, sen klagar du på att dem andra träffarna inte är bra, sen klagar du på att det inte är kul att köra rakt fram, sen klagar du på att några känner sig utanför och till sist så gör du narr av Malmö och skapar en tråd som heter Bananträffen? .. Mm, jo lycka till...

Du har misstolkat det hela. Hur som helst blir det inget som jag tänker hålla i, jävligt trist att nytänkande klankas ner som fan bara för att någon tagit sig patent på något som det inte går att ta patent på. Istället för att snacka ihop sig med varan så trycker man ner andras idéer. Trist att Malmö blivit så tråkigt gemfört med innan, och det vet jag att jag inte är ensam om att tycka. Jag gjorde mitt försök men orkar inte försöka jobba emot folk med samma intresse som bara fått en skev bild av det hela.....Peace folket!

robinH
8 april 2012 · 98 Inlägg

Bullet--- skrev:
Ser absolut inget fel i att köra "slalom i skogen"(nytt uttryck tydligen).  Kör man av vägen beror det på att man helt enkelt inte kan kontrollera sin bil, inget annat. dessutom har jag bara positiva grejer att säga om att köra "slalom":
Mindre antal fotgängare.
Mindre antal folk som kommer överhuvudtaget, vilket bara är skönt , drygt med 100-150 bilar ute på någon skogsväg wink
Lägre hastigheter än dragracing som är så poppis.
Inga åskådare som kan ta skada om någon olyckligtvis tappar kontrollen.
Finns inga farthinder.
Ingen övre makt som kommer och stör.

Tycker alla ska få köra till vilken träff dem känner för och köra på sitt sätt, vare sig det gäller Dragracing, drifting, touge, burnots etc.

Sen är det skitsamma vilken dag i veckan det sker på då det finns en annan träff som försökt konkurrera ut andra träffar tidigare så det är inget ovanligt. tongue

Så summeringen av det hela är det gamla och visa uttrycket: Smaken är som baken. delad.

You got pm!, det här skall nog bli bra ska du se big_smile...Precis sådana här reaktioner jag ville ha fram!!

BlackAbarth
8 april 2012 · 9 Inlägg

Hellre lite kurvor än rakt fram för min del. Jag vill kunna välja på fler alternativ än bara ett och jag vill inte heller tillhöra nåt crew då jag är för gammal för sånt.

Sportbilar är röda
Mazda RX-8 (2004)
Papillon Power by cosworth
8 april 2012 · 31 Inlägg

Jag hänger gärna med på lite svänga.

robinH
8 april 2012 · 98 Inlägg

Ni som är sugna pma mig

Tunderbird
8 april 2012 · 170 Inlägg

Tycker helt klart att Robin gr rätt i att stå imot och håller me att svänga och kunna kontrollera sin bil är roligare än att bara gasa rakt fram för det kan ju även tant agda på 97 göra

V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
8 april 2012 · 581 Inlägg

Ja för fan, att få använda ratten lite är inte fel smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
slowSwede
8 april 2012 · 223 Inlägg

Att olika träffar konkurrerar med varandra är väl bara normalt?
För att stad x har träff dag y betyder väl inte att någon annan stad inte kan hålla träff samma dag?
Om det finns en träff i Halmstad eller Haparanda, måste man åka dit för att de har träff på Lördagar istället för att stanna i Skåne?
Kan tänka mig att fredagar/lördagar är enklare att träffas på, eftersom man är ledig dagen efter. Söndagar är väl inte en idéell dag egentligen, eftersom de flesta skall upp och jobba dagen efter, därför skulle 19 vara en bra tid, då de flesta intressenter skulle kunna klämma in den tiden.
Så om en ort 6 mil bort har träff samma dag, så kanske det är enklare att fixa en lokalt?
Angående namnet Malmöträffen, man kanske skall kalla det MalmöMeet istället? Bananträffen är kanske inte det bästa namnvalet även om namn och etiketering är irrelevant eftersom syftet är lite demokrati.

DjMes: varför har du inte sagt något angående befintliga träffar i de andra trådarna? Har ju funnits direkt frågor utan raka svar, eller missade jag svaren ifrån dig? När det kommer förslag så dissar du?

Har själv inte varit på några sådana här träffar tidigare, men det 22:a åker jag minsann!
Lite civilkurage verkar vara på sin plats.

Sedan kan jag tycka att man inte skall uppmuntra till aktiv bilkörning när det gäller att hålla en träff!
Om folk vill köra av sig efter träffen, så får de göra det. Det är mellan dem och länsman men skall nog hållas frånskilt träffen i sig.

Over and out från en vuxen gubbstrutt som fortfarande trampar på gaspedalen ibland!

BMW 335 (2007)
robinH
8 april 2012 · 98 Inlägg

Som sagt grabbar, släng iväg ett pm till mig så får ni info om hur vi löser det här utan att någon som ogillar hela iden skall smutskasta eller slänga iväg onödiga kommentarer.

DeFlo
8 april 2012 · 514 Inlägg

De gamla träffarna dvs "stående träff varje söndag i Malmö"
Var i stort sätt kaos tills 2011 då re-loaded skapades. De/Vi körde igång ett par större träffar i Malmö med lite längre mellanrum än en vecka, vilket blev skit grymma träffar på många år t.ex "BRL träffen svågertorp 2007/8?"

Men för att det ska ett bättre 2012 måste vi hålla sams, samt lita på det vi säger. Att vi kör det lite mer arrangerat än spontan träffarna.   

Visst det är ett fritt land. Ni får lov att återkalla den spontana söndags träffen men när ni gör det så bajsar ni på ett års arbete, där vi fick igång det jävligt bra. Där vi fick folk från andra städer än i Malmö att komma hit och visa sina älskade bilar. Där många körde till Malmö istället för Helsingborg!

Så om vi lägger ner denna diskussion skapar ett samspel så kommer vi göra Malmö lika stort som löddeträffen var.

BMW = Bil Med Wasakredit
DeFlo
8 april 2012 · 514 Inlägg

Bullet--- skrev:
Vi försöker inte snatcha folk från andra träffar, som sagt innan får folk gå på vilken träff dem vill men vi väljer en annan kategori/inriktning efter vad vi tycker är intressant och hoppas på att folk med liknande intresse hakar på, annars är det bara vi, vilket är okej, för vi siktar inte efter att bli lika stora som ReLoaded.

För i grund och botten är det bara en sak som räknas, bilintresse och nöjet att köra dem.

Så mitt förslag är att pajkastningen avtar och folk går på den träff dem önskar gå på vare sig det är i HBG, Ystad, Malmö el. Ängelholm.
Over and out...

Bra skrivet, men jag tycker fortfarande det hade varit roligare med samspel. Mycket folk och lite kontrollerat så att man inte riskerar att dö när någon bränner förbi i 200+ där man står.

BMW = Bil Med Wasakredit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang