Hybrid_
Forum- och sitemoderator
9 april 2012
· 17 547 Inlägg
N0rdqvist skrev:
Dieselsmurfen skrev:
gemini78 skrev:
Kallstartsventil eller någon givare som spökar, hade en polare som letade fel på sin 230e -90 ett bra tag tills han såg att säkringen som sitter till tomgångsmotorn hade brunnit, sitter på höger sida fram vid batteriet eller bakom batteriet, alltså inte tillsammans med övriga säkringar i den svarta lådan.
Tändspolen eller tändstiften som är dåliga?
Håller med. Sen undrar jag om du har bra värme i bilen?
Det finns värme, den är väl lite halvbra men finns ju
Det var därför jag undrade. En W124 (min favoritbil, haft sjukt många) ska ha bastu i bilen! Just 230E är av någon konstig anledning känslig i toppen. Vet ej varför.
Den halvbra värmen kan bero på ventilerna som sitter vid batteriet inte sköter sitt jobb. Är en sida bättre än den andra kan man bygla en ventil från den andra. Klimatorratten på en sida styr hela bilen alltså. De är minusstyrda. Jag är lite rädd för att toppen kan ha gått. Bubblar/kluckar det i kylsystemet ibland? Brukar låta under mitten av instrumentpanel i så fall. Oftast kan man inte se något fel på olja eller vatten. Vi pratar kvalitetsbilar här. Inte Saab...
Går den helt felfritt och inte det minsta oroligt på tomgång när kall? Är den 4 eller 5-växlad? Den fyrväxlade brukar oftare vara problem med. Fråga mig inte varför...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!