4498
Sök

Opel omega v6 misständer.

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Ja tjena nu är det så att jag körde till jobb i morse med bilfan. gick bra dit. men när jag skulle hem körde jag ut och bilfan den började misstända. Höll jag jämn gas gick det bättre. drar jag på misständer den mycket.

Även på tomgång gör den detta. har inte gjort såhär innan. Ingen motorlampa lyser, är trött på denna bilfan. fick låna en bil på jobb för att komma hem. tänker kolla på stifften imorgon hur det ser ut. (Olja vid stifften kanske) Några tips?

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
hjälpte inte att torka stifften. dom var lite dränkta i olja på ena toppen. bilen går lika skit för det. en hel kväll åt det åt helvete.

Opel Omega 2,0 16V /97

1 366 Inlägg
12 april 2012
Det kan bero på att de återigen är dränkta i olja. jag är dålig på opel men om Ventilkåpspackningen på en Bmw inte tätar så kommer det olja till stiften och bilen kan gå skit.

Så kolla ventilkåpspackningen

opelcoffe skrev:
hjälpte inte att torka stifften. dom var lite dränkta i olja på ena toppen. bilen går lika skit för det. en hel kväll åt det åt helvete.

Dumpersförare.
970 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
asså den kan inte spruta ut så mycket olja efter jag har torkat stiften. och startar han direkt. jag har bytat dom packningarna en gång och då var dom flesta dränkta då gick han inte såhär. vetefan om det nu är någon tändkabel som är kass.

Opel Omega 2,0 16V /97

1 366 Inlägg
13 april 2012
Känns det som om den går på 5 cylindrar eller?

enkelt test är att rycka en kabel i taget och se om bilen går sämre. om du rycker en kabel och bilen inte försämras så har du hittat felet

opelcoffe skrev:
asså den kan inte spruta ut så mycket olja efter jag har torkat stiften. och startar han direkt. jag har bytat dom packningarna en gång och då var dom flesta dränkta då gick han inte såhär. vetefan om det nu är någon tändkabel som är kass.

Dumpersförare.
970 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Richtenb skrev:
Känns det som om den går på 5 cylindrar eller?

enkelt test är att rycka en kabel i taget och se om bilen går sämre. om du rycker en kabel och bilen inte försämras så har du hittat felet

opelcoffe skrev:

tackar det fick jag reda på av brossan haha. men jag satte på en tändinställningslampa och kollade på det. så fick jag reda på en som inte gav utslag.

körde hem bilen idag då jag ville ha hem den. gick ju bra. men när jag kom hem så luktade det lite smått bränt.
kan det vara för att den går på 5 cylindrar. har liksom inte gjort detta innan

Opel Omega 2,0 16V /97

Sök